Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@18:34:32 GMT

دارا سوم، آبان‌ماه ارائه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۲۷۵۳

دارا سوم، آبان‌ماه ارائه می‌شود

به گزارش افکارنیوز،

عباس معمارنژاد در مورد مصوبه روز چهارشنبه هیات دولت مبنی بر واگذاری باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک خصوصی شده در قالب دارا سوم یا صندوق قابل معامله بورسی (ETF) با تخفیف 20 درصد برای هر کد ملی تا سقف 5 میلیون تومان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد این که با توجه به تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید دارا یکم و دارا دوم آیا این تخفیف جدا از آن است، گفت: کسانی که قبلا تا 5 میلیون تومان سهام دولت را در قالب دارا یکم و دارا دوم ( پالایشی یکم) خریداری کرده‌اند، هم می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق دارا سوم را برای هر کد ملی تا سقف 5 میلیون تومان با تخفیف 20 درصد خریداری کنند.

معمارنژاد افزود: تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید واحدهای دارا سوم جدا از تخفیف صندوق‌های دارا یکم و دارا دوم است و ربطی به آنها ندارد.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی و چگونه می‌توان واحدهای دارا سوم را خریداری کرد، گفت: تمام تلاشمان این است که در هفته‌های اول آبان‌ماه این صندوق دارا سوم را در بورس ارائه کنیم و دارنده هر کد ملی می‌تواند واحدهای این صندوق را خریداری کند و الزامی به داشتن کد بورسی نیست. بنابراین آنهایی که کد بورسی دارند از طریق کارگزاری‌های خود و یا از طریق شبکه بانکی و آنهایی که کد بورسی ندارند، از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها می‌توانند نسبت به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری دارا سوم تا سقف 5 میلیون تومان اقدام کنند.

وی این را هم گفت: مصوبه هیأت دولت برای واگذاری دارا سوم گرفته شده، باید این مصوبه به زودی ثبت شود و سعی می‌کنیم در اولین فرصت حتی‌الامکان هفته اول آبان و یا نهایتا تا آخر آبان دارا سوم را در بورس ارائه کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دارا سوم سهام دولت بورس عباس معمارنژاد سهام دولت دارا یکم دارا سوم میلیون تومان دارا سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اهمیت ساماندهی مسائل اقتصادی در برنامه‌های اساسی کشور، گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، مسئولیت و تکلیف بزرگی برای بخش خصوصی و بخش دولتی است و ما همگی باید در کنار هم تلاش کنیم تا مشکلات موجود رفع شود، گرچه حل برخی مسائل برای واحدهای تبدیل تولیدی تبدیل به رؤیا شده است.

صمد حسن‌زاده در صد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برگزار شد، افزود: اتاق ایران، یک بسته کارشناسی‌شده در زمینه رفع مسائل ارزی و پولی برای ارائه به دولت تدوین کرده که در آن، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی به‌صورت مفصل اعلام شده است.

حسن‌زاده با تأکید بر لزوم تأمین نقدینگی برای فعالیت واحدهای تولیدی، گفت: مدیران بانک‌ها دلیل کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را الزام دولت به اعطای وام‌های تکلیفی از جمله وام مسکن، ازدواج، فرزند آوری و... اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ بهره‌های بانکی که به‌منظور کنترل نقدینگی انجام شده بود، گفت: با این نرخ هیچ‌گونه ظرفیت و امکانی برای توسعه وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • جلسه بررسی میدانی موضوعات واحدهای اجرایی مدیریت شعب پست بانک استان‌‌های تهران، البرز و قم و سمنان به میزبانی مدیریت شعب شرق تهران
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان
  • ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند