Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۷۱ تن موادمخدر طی یک سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۱۲ هزار تصادف در استان رخ داده که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

سرهنگ ناصر فرشید امروز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، با اشاره به شعار این هفته با نام "با هم برای امنیت و سلامت" اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۳۰۰ واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی با همکاری نیروهای انتظامی پلمب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: باتوجه به شیوع کرونا، بیش از ۱۰ هزار بازدید انجام و بیش از ۸۸۰ گشت با سازمان‌های مربوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: ۵ هزار ماسک، ۷۱ هزار دستکش و ۶۳ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده نیز کشف شده و ۳۲۰ نفر که شایعات را در فضای مجازی پخش کردند توسط پلیس فتا نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۷۱ تن موادمخدر طی یک سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در این راستا ۶ هزار و ۲۰۰ قاچاقچی مواد مخدر نیز باداشت شدند.

وی با اشاره به کشف ۶۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق، بیان کرد: کشف سلاح نیز ۴۸ درصد افزایش یافته است.

فرشید ادامه داد: در راستای فرهنگ ترافیک و اعمال قانون نیز ۸۲۳ هزار اعمال قانون انجام و ۱۰ هزار خودرو و موتور سیکلت نیز توقیف شده است.

وی با اشاره به از افزایش ۱۵ درصدی سرقت‌ها و افزایش ۳۳ درصدی نزاع، گفت: بیش از ۷۱ درصد سرقت‌ها کشف شده و ۲۷ درصد سرقت‌ها از اماکن خصوصی و ساختمان‌های در حال ساخت انجام شده است.

وی افزود: ۲۸ درصد سرقت‌ها نیز محتویات و قطعات خودرو، ۹ درصد سرقت از منازل و ۴ درصد سرقت موتور سیکلت بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس به ترتیب بیشترین سرقت‌ها را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲ هزار تصادف در استان رخ داده که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است، تصریح کرد: ۴۸۰۰ نفر در این تصادفات مجروح شدند که تعداد مجروحان نیز ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به فوت ۲۴۰ نفر در این تصادفات، افزود: تعداد متوفیان نیز ۱۶ درصد کاهش یافته و بیشترین تعداد فوتی‌ها در تصادفات محورهای مواصلاتی استان گزارش شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به صدور ۱۷ هزار گواهینامه و ۳ هزار جلد گذرنامه، اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۹۰۰ تماس نیز با سامانه ۱۹۷ برقرار شده که ۵۲ درصد از این تماس‌ها راهنمایی است.

فرشید از مراجعه ۱۳ هزار نفر از شهروندان طی یک سال گذشته به مراکز مشاوره و مددکاری خبر داد و تصریح کرد: ۸۳ درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه و سازش شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به برقراری ۳۲۲ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی، خاطرنشان کرد: از این تماس‌ها ۳۶ درصد عملیاتی شده و ۴۰ درصد با راهنمایی و ارشاد همراه بوده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس فرمانده انتظامی خراسان جنوبی طی یک سال گذشته درصد سرقت سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان

ایسنا/گلستان دادستان مرکز استان گلستان  از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان  خبر داد.

محمود اسپانلو  طهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه‌ای که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد این خبر را اعلام و اظهار کرد: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می شود انسجام و تمرکز  بر مبارزه با بینان های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی بیان کرد: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.

دادستان مرکز گلستان از اجرای طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام نیز خبر داد و گفت: در این طرح همه پرونده های موجود در واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می شود.

این مقام مسئول راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را دو اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

گفتنی است، تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

جلسه داستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد