Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه هم اندیشی پیرامون مسائل افراد دارای معلولیت بینایی به مناسبت روز جهانی عصای سفید به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: وظیفه دارم تبریک عرض کنم روز عصای سفید را به عزیزان دارای معلولیت بینایی در سراسر کشور. جامعه با ۲۳۰ هزار نفر یک جامعه قابل ملاحظه‌ای در سطح کشور است که خصوصاً یکی از فرهیخته ترین و اندیشمند ترین جوامع ماست که در عرصه های علمی درخشیده اند و می تواند بسیار خوب هدف اصلی که زیست فعال دارای خدمات ارزشمند به همه جامعه است را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جلسه مطالب متنوعی از سوی نمایندگان جامعه نابینایان مطرح شد. ما دارای قوانین خوبی هستیم. در عرصه قانون گذاری و ترتیب مقررات برای معلولان در سطح کشور اتفاق خوبی افتاده است و بسیاری از مطالبی که مطرح می شد ناشی از فقدان قانون نبود یا به صورت اندک باید با اصلاح قانون به مطلب بپردازیم و بیشتر بحث نظارت و پیگیری مجدانه برای اجرای قانون بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطهار کرد: مسئول تامین درمان بر اساس قانون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است و به صراحت آمده است که برای افراد دارای معلولیت باید پوشش درست صورت بگیرد. اما این باید پیگیری شود تا اجرا شود.

شریعتمداری اظهار کرد: اگر دفتر پیگیری مستمر کار کند، مشکلات حل می شود. ما برای کمک معیشت مشکلاتی داریم. باید پوشش داده شوند و رقم قابل ملاحظه‌ای می خواهد و شاید سازمان منابع کمتری نسبت به تکلیف قانونی دارد. امروز با دکتر نوبخت صحبت کردیم تا بشود این مشکل را هم حل کنیم.

وی اضافه کرد: اگر موارد را سه دسته کنیم باید بگویم برخی نیاز به اصلاح قوانین و مقررات دارد. در این بخش توصیه این است که مطالب همین جلسه استخراج شود و کارگروهی شکل بگیرد تا با همکاری ان جی او ها اصلاحات قانونی پیشنهاد شود و در قالب طرح یا لایحه به نتیجه برسد. بخشی که نیازمند بودجه است هم به خاطر اینکه در فصل خوبی هستیم و برای بودجه سال ۹۹ و تنظیم بودجه ۱۴۰۰ با توجه به مطالبات می شود اصلاح کرد. شاید به یک حداقل ۱۳۰۰ میلیارد نیاز داشته باشیم و ممکن است برای یک سال و دوسال نشود اما باید گام هایی برداشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع دیگری را هم اینجا باز می کنم. بنگاه های اقتصادی یک پتانسیلی هستند که برای ایفای مسئولیت اجتماعی باید فعال تر شوند و هدایت کنیم به سمت بهزیستی و کمک کنیم به حل مشکلات این بخش. در زمینه تامین تجهیزات دچار مشکلات هستیم. حتماً برنامه اصلاح به اجرا در می آید.

تکمیل می شود...

کد خبر 5048296 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شریعتمداری نابینایان عصای سفید شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی اربعین حسینی کمیته امداد امام خمینی پلیس راهور اربعین 99 گردشگری وضعیت راهها هفته ناجا دستگیری سارق قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به کاهش نرخ جمعیت در کل کشور، قانون حمایت از جوانی جمعیت یکی از قوانین خوبی بود که توسط مجلس مصوب ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای ۷۳ ماده قانونی است که ماده ۳ ،۴ و قسمتی از ماده ۵ این قانون به تخصیص زمین به متقاضیانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند اشاره کرده است افزود: از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ کسانی که دارای فرزند سوم یا بیشتر شده اند با شرایط قید شده وارد سامانه می‌شوند و مدارک خود را بارگذاری کنند و بعداز صحت سنجی مراحل واگذاری زمین طی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: طبق قانون، اولویت با کسانی است که فرزند چهارم و بیشتر دارند و این افراد اگر فرم ج آنها قرمز شده است می‌توانند یک مرحله دیگر در این طرح شرکت کنند و شرط مالکیت برای این طرح ملاک نیست.

صالحی امیر ادامه داد: در خصوص شهرهای بالایی ۵۰۰ هزار نفر جمعیت طبق قانون در شهرهای همجوار در صورت موجود بودن زمین دولت یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به آنها اختصاص خواهد داد.

کد خبر 6096930

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست