Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: عدم انجام به‌موقع تعمیرات در رینگ اصلی تأمین آب قم، منجر به نشست زمین و تخریب پل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی جان صادق پور امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: شهر قم از دو رینگ اصلی تأمین آب می‌شود که رینگ غربی عمده شهر قم را در مناطق 2 و 6 و 3 و 7 زیرپوشش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: بخشی از این خط انتقال در 20 سال قبل کار شده به دلیل نگرانی از قطع گسترده آب تعمیرات انجام‌ نشده است.

وی تصریح کرد: تعمیر این بخش از خط لوله در برنامه‌ها بود، اما در سال 98 به کرونا برخوردیم و حادثه بزرگی اتفاق افتاد، در این راستا خط 1400 از مخازن سالاریه به سمت یزدان شهر 60 درصد از منطقه قم را زیرپوشش قرار می‌دهد دچار ضایعه شده است.

تعویض سالانه 50 تا 100 کیلومتر شبکه فرسوده؛ فاضلاب خانگی وارد هیچ رودخانه‌ای در شیراز نمی‌شود259 میلیارد ریال به طرح‌های فاضلاب استان بوشهر تخصیص یافتتوقف پروژه فاضلاب تاکستان به‌خاطر کمبود بودجه؛ اعتبار پروژه 2 برابر شود

صادق پور بیان کرد: همچنین در نقطه یک، شیر تخلیه در جنب بلوار یادگار امام در کنار زیرگذر آسیب‌دیده و آب در حال نشت است و خطر زیادی دارد و به چند نقطه دیگر نیز آسیب می‌زند و هزینه بالایی را تحمیل می‌کند.

وی گفت: از اهداف مهم اجرای پروژه، رفع حادثه برای آینده است و می‌توانیم با تعمیر این شیر، به‌مرور سایر تعمیرات را انجام دهیم، دراین‌باره محل حوضچه نیاز به تعمیر دارد و باید 50 متر از مسیر مسدود شود و ضرورت تسریع در عملیات به دلیل نفوذ آب به بستر زیرخط لوله اهمیت زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: تأخیر در انجام تعمیرات ممکن است منجر به حادثه‌ای شود به‌خصوص اینکه در مسیر چند بیمارستان قرار داشته و از طرفی امکان تخریب پل و نشست زمین وجود دارد و باید از بروز حادثه بزرگ‌تری جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از نشست زمین و آب‌گرفتگی باید با برنامه‌ریزی عمل کنیم و دراین‌باره هرگونه اتفاقی قابل پیش‌بینی است، در محل پروژه اول جلوگیری از نشت آب‌کار سختی است و باید آب‌بندی شود.

صادق پور عنوان کرد: در جهت ایمن‌سازی حوضچه نیاز به تعمیرات وسیع و جوشکاری است و شیر قطع و وصل باید تعویض شود که نیاز به همراهی دستگاه‌ها در انجام عملیات داریم.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاضلاب استان نشست زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز

 طباطبایی مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت: ساعت ۱:۴۹ بامداد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، واژگونی یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ در محور مهریز – کرمان ۲۰ کیلومتر بعد از مسجد ابوالفضل مهریز به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان گزارش شد.

وی افزود:  بلافاصله پس از دریافت این خبر نزدیک‌ترین کد امدادی اورژانس از محل پایگاه مسجد ابوالفضل (ع) به محل حادثه اعزام شد. 

طباطبایی ادامه داد: پس از رسیدن عوامل امدادی اورژانس بر بالین مصدومان این حادثه و ارزیابی اولیه‌ی ۲ مصدوم این حادثه، مشخص شد یکی از مصدومان این حادثه کیفیت تنفس طبیعی نداشته که با شجاعت، تشخیص و اقدام مناسب کارشناسان اورژانس مهریز مصدوم ۲۴ ساله نجات یافت.
 
مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت:کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان مهریز (پایگاه مسجد ابوالفضل) شرکت کننده در این ماموریت حیات بخش؛ آقایان ابوالفضل صبوری و سعید خداداد بغداد آبادی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • تخریب منزل مسکونی با سازه چوبی در پیشوا/۴نفر مصدوم شدند