Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:35:47 GMT

برچسب آلودگی ‌مانع توسعه صنعتی شهر اراک شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۳۳۲۹

برچسب آلودگی ‌مانع توسعه صنعتی شهر اراک شده است

گروه استان‌ها- معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت استان مرکزی با مشکلات قوانین دست و پاگیر روبرو هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اهمیت صنایع اظهارداشت: اعتقاد داریم با توجه شرایط حاکم اقتصادی باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم و ارگان های حاکمیتی، دلسوزان و فعالان اقتصادی برای عبور از شرایط موجود باید هم جهت باهم فعالیت کنند درغیر این صورت این مهم تحقق پیدا نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه تولید و صنعت قوانین و مقررات زیادی داریم و نمایندگان باید نهضت مقررات ضدزدایی را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند و مقررات بسیاری در مسیر تولید و تولیدکنندگان سد ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: سرعت تغییر قوانین موجود نسبت به سرعت در عرصه اقتصادی کندتر است و مسئولان در شرایط اقتصادی موجود باید تصمیم های موردی، به موقع و سریع انجام بدهند و به این مهم نیاز داریم تا بتوانیم کمک به فعالان اقتصادی کنیم.

فرخی با اشاره به اینکه مدیران در صدد کمک به فعالان اقتصادی هستند اما بعضی از قوانین مانع می شوند گفت: قانون گذار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم در سطح ملی و هم در سطح استانی تشکیل داد اما متاسفانه امروزه این مهم در بعضی از موارد به خاطر برخی از قوانین ناکار آمد است و تقاضا داریم قانونگذار با تصمیم و حرکت سریع این ستاد را کارآمد کند و در صورت وجود نقص در ساختار برای رفع آن تلاش کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم باید برخی از قوانین موجود را برای صنایع تعطیل یا به تاخیر بیندازیم تا پیشرفت و تولید رخ بدهد اما متاسفانه این مهم وجود ندارد و در حوزه تولید نیاز به برنامه تحریک تقاضا وجود دارد و به جای پرداخت تسهیلات به شرکت ها به مشتریان تسهیلات پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: برچسب آلودگی به شهر اراک چسبانده‌اند و این امر مانع توسعه صنعتی شهر شده و شاهد پیشرفت و توسعه مداوم حوزه صنعت نبوده که در این راستا باید از ظرفیت شورای گفت و گو استان بیشتر استفاده شود.

154 فیلم با موضوع کارآفرینی و جهش تولید، متقاضی شرکت در "سینماحقیقت" شدندگزارش 449 هزار میلیارد ریالی مدیرعامل بانک ملی ایران از کمک به جهش تولیداستاندار قزوین: جهش تولید سبب ارتقای امنیت در کشور می‌شود

علی‌رغم وجود توان "تولید ملی" دولت واگن‌های دست‌دوم خارجی وارد می‌کند

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک نیز در این جلسه با بیان اینکه "دولت علی‌رغم وجود توان تولید واگن‌های دست دوم خارجی وارد می‌کند" گفت: حیات واگن پارس نیازمند حمایت و اقدام جدی دولت است.

محمدرضا مختاری افزود: شرکت واگن پارس به عنوان نخستین و بزرگترین شرکت صنعت ریلی کشور است و 70 درصد از توانمندی صنعت ریلی کشور در شرکت واگن پارس است.

وی افزود: بخشی از مسائل و مشکلات موجود متعلق به خود شرکت است و امروزه مسائل گذشته واگن پارس اعم از بدهی ها محدودیتی‌هایی را ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس خاطرنشان کرد: امروز تولید واگن پارس علی رغم مشکلات موجود بالغ بر 500 واگن در سال است و این امر بخاطر همت و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و مسئولان استان است.

مختاری بیان کرد: آیا مسائل و مشکلات واگن پارس با تولید 500 واگن در سال حل می شود، موانع بر سر مسیر صنعت ریلی کشور باید رفع و برطرف شود، بعد از گذشت سه سال و هفت ماه سند انتقال واگن پارس از سازمان گسترش و نوسازی صنایع به مپنا امضا شد و این امر باعث خوشایندی است.

وی ادامه داد: آیا با حضور مپنا تمام مسائل و مشکلات واگن پارس برطرف می شود به جرائت می گویم خیر، ابتدا شاید بعضی از مسائل و مشکلات واگن پارس اعم از تامین اجتماعی، بیمه و بانک با تزریق 400 میلیارد تومان حل شود اما اگر دولت به صورت جدی در صنعت ریلی ورود پیدا نکند باعث ایجاد مسائل و مشکلات برای شرکت واگن پارس می شود و این صنعت حیات پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس افزود: بدهی‌های سنوات گذشته شرکت بخاطر عدم حمایت‌ها است، تا به امروز شرکت واگن پارس بالغ بر 300 دستگاه واگن تولید کرده اما تنها 210 دستگاه تحویل داده شده بخاطر اینکه شرکت‌های متقاضی توان پرداخت بدهی را ندارد.

مختاری با اشاره به اهمیت شرکت واگن پارس ادامه داد: هم اکنون واگن پارس اراک برای تولید محصول با کمبود مواد اولیه مواجه است و سهمیه اختصاصی واگن پارس به اندازه نیاز برای تولید مطلوب نیست و متاسفانه با اینکه کشور ظرفیت تولید واگن را دارد اما در سال های اخیر تصمیم به ورود واگن دست دوم و خارجی گرفته است.

انتهای پیام/711/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت واگن پارس مسائل و مشکلات صنعت ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید