Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،  مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها  که در محل مجلس قدیم برگزارشد افزود: یکی از بزرگترین دستگاه های اجرایی کشور که حوزه نفوذ بسیار متنوعی دارد معاونت عمرانی وزارت کشور است.

وی ادامه داد: همکاری در پروژهای عمرانی و رسیدگی و نظارت بر آن‌ها، نظارت بر شهرداری ها و دهیاری ها، هماهنگی و نظارت بر ترافیک شهرها از مواردی است که در معاونت عمرانی وزارت کشور دنبال می شود که اموری حاکمیتی و نظارتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به تبع وظایف شهرداری ها و دهیاری ها تشکیل شده است و شهرداری ها و دهیاری ها را حمایت و هدایت می کند. این سازمان یک سازمان گسترده با مدیریت های زیاد است که در حوزه های متنوع خدمات ارائه می کند.

وی افزود: یک سری از اقدامات نرم افزاری مانند قانون گذاری و تهیه لوایح و بخشنامه‌ها و دستور العمل‌ها است که بسیار می تواند تاثیر گذار باشد و یک سری اقدامات آن سخت افزاری از جمله تامین اعتبارات و کمک های لجستیک است.

معاون عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: با پشتیبانی وزیر کشور طرح و لوایح مهمی از جمله لایحه درآمد های پایدار شهری، قانون ساماندهی پسماند، لایحه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و شهرداران  در دست بررسی است که نشان دهنده فعالیت های خوب در حوزه نرم افزاری سازمان است.

جمالی نژاد تاکید کرد: برای اینکه وحدت رویه داشته باشیم و شهرداری ها و دهیاری ها اقدامات پراکنده انجام ندهند اقدامات خوبی انجام شده است. از جمله لایحه استخدامی دهیاران تهیه شده است که امنیت شغلی آنها را تضمین می کند. هرچند استخدام ۳۷ هزار دهیار به صورت دائمی نیست و با سیاست های کلان دولت که کوچک سازی است منطبق نیست اما امنیت شغلی دهیاران را بالا می برد.

وی افزود: در حوزه استخدامی کارکنان شهرداری هم مشکلات زیادی داریم که لایحه ای تنظیم شده و در اختیار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در حوزه نرم افزای و در کنار اقدامات قانونی، راه اندازی سامانه ها نیز در دستور کار بوده است گفت: سامانه سیمفا، سامانه جامع دهیاری ها، سامانه نظارت بر مصوبات شوراها، سامانه نظارت بر کنترل پروژه های عمرانی کشور، سامانه حمل و نقل دانش آموزی  از جمله است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در حوزه نرم افزای و در کنار اقدامات قانونی، راه اندازی سامانه ها نیز در دستور کار بوده است گفت: سامانه سیمفا، سامانه جامع دهیاری ها، سامانه نظارت بر مصوبات شوراها، سامانه نظارت بر کنترل پروژه های عمرانی کشور، سامانه حمل و نقل دانش آموزی  از جمله این سامانه ها است که برخی از آنها برای بسیار راه گشا است.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه سخت افزاری ما هم به شهرداری ها و هم دهیاری ها کمک می کنیم و اقدامات موثری انجام شده است. در این اوضاع اقتصادی تنها سازمانی که توانسته کمک ها را ادامه دهد همین سازمان دهیاری ها و شهرداری ها بوده است چرا که در حوزه عوارض ما درآمد های پایداری مانند عوارض سوخت داریم  که به صورت ماهیانه در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار می گیرد.

جمالی نژاد در ادامه با بیان اینکه بخشی از درآمد ماده ۵۸ در اختیار رئیس سازمان است که به شهرداری ها و دهیاری های محروم کمک می شود، یادآورشد: در این راستا ۱۳ هزار میلیار به شهرها و ۵.۵ میلیارد تومان به روستاها کمک شده است.

وی افزود: همچنین یک سری وام های قرض الحسنه به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها افزود: در بحث نظارت بر مصوبات شوراهای کشور نیز که در یکسال ۱۳۵ هزار مصوبه داشتیم و بر آن نظارت کردیم. از ۱۳۵ هزار مصوبه کلا ۵۴۴ مصوبه به هیئت حل اختلاف ارجاع شده است که نسبت بسیاری کمی است.

وی با بیان اینکه جایگاه حقوقی شورای عالی استان ها جایگاه بسیار رفیعی است گفت: دوستان باید قدر این موقعیت را بدانند. اهمیت این جایگاه هم به اقداماتی است که شما انجام می دهید و می تواند در پشتیبانی شوراهای کشور بسیار با اهمت داشته باشد.

معاون عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: شوراها در حفظ امنیت ملی بسیار اهمیت دارند. بخشی مهمی از امینت ملی وفاق اجتماعی و اعتماد آفرینی است. یقینا شوراها به عنوان خاکریز اول مطالبات مردم بسیار تاثیر کذار هستند. برای مثال اولین کسی که در دسترس روستائیان است همان عضو شوراست. بنابراین عملکرد آنها در نگاه مردم بسیار مهم است.

برچسب‌ها شورای عالی استان ها وزارت کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی استان ها وزارت کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شورای عالی استان ها وزارت کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور سازمان شهرداری ها و دهیاری ها عمرانی وزارت کشور سامانه نظارت جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا