Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شکبه خبر در خصوص تسهیلات جدید برای ترخیص کالا‌های دپو شده در گمرک تصریح کرد:  در مجموع حدود ۳۰ هزار کانتینر شامل کالا‌های اساسی و غیر اساسی در بنادر کشور دپو شده است که با اجرایی شدن تصمیمات و تسهیلات جدید ستاد هماهنگی اقتصادی، ۷۰ درصد کالا‌های اساسی ترخیص می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حدود ۱ میلیون تن کالا در کشتی‌ها شناورند که منتظر اجازه تخلیه هستند.

ارونقی درباره مقدار کالا‌های ترخیص شده از گمرک توضیح داد: کالا‌های اساسی بیشتر از بندر امام ترخیص می‌شوند و تا زمانی که انتقال ارز صورت نگیرد امکان ترخیص وجود ندارد.

او ادامه داد: بازدید‌های میدانی نشان می‌دهند که ۷۰ درصد از کالا‌های اساسی به صورت اعتباری خریداری شده اند که صاحبان آن‌ها می‌توانند اقدام به ترخیص کالای خود کنند و در خصوص ۳۰ درصد باقیمانده نیز باید تامین و انتقال ارز صورت گیرد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک گفت: بر اساس مصوبه تیر ماه امسال ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از احراز مالکیت ۵ قلم از کالا‌های اساسی، صاحبان کالا می‌توانند بدون داشتن کد رهگیری بانک اقدام به ترخیص کالا کنند.

او از استقبال کم رنگ صاحبان کالای اساسی  از ترخیص کالا بدون کد رهگیری خبر داد و افزود: از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی فقط صاحبان کالای ۲۳ هزار تن از طرح ترخیص کالا بدون کد رهگیری استفاده کرده اند.

ارونقی با اشاره به دو مشکل ترخیص کالای اساسی تصریح کرد: تامین ارز و کد رهگیری دو مشکل اصلی کالا‌های اساسی دپو شده در گمرک است.

او افزود: بانک مرکزی پذیرفته است به کمک وزارت صمت، در طول سه ماه تامین ارز کالا‌های اساسی را در اولویت قرار دهد.

معاون گمرک گفت: اولویت بانک مرکزی در تامین ارز کالای اساسی و ترخیص کالای اساسی بدون کد رهگیری از تسهیلات جدید برای ترخیص کالا‌های دپو شده در گمرک است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ترخیص کالا کالا های اساسی کالای اساسی ترخیص کالا کد رهگیری دپو شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا