Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@10:03:20 GMT

محسن رضایی: وضعیت اصلا مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۴۳۲۳

محسن رضایی: وضعیت اصلا مطلوب نیست

خبرگزاری مهر: به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی عصر روز چهارشنبه ۲۳مهرماه در ارتباط تصویری با دانشگاه دامغان در آئین شروع سال تحصیلی این دانشگاه با تسلیت ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) گفت: آغاز دوره جدید و سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه دامغان و مردم این شهر شهید پرور تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند مسائل جدید از حیث شیوع کرونا و مسائل اقتصادی مشکلاتی را ایجاد کرده اما مهم این است که پیروزمندانه و موفقیت آمیز از آن عبور کنیم. از جناب آقای بصیری و آقای علیزاده تشکر می کنم که من را به عنوان مهمان خود پذیرفتید و ان شا الله به سهم خودم درخواست های شما را پیگیری خواهم کرد.

محسن رضایی با تقدیر از نقطه نظرات دانشجویان و اساتید دانشگاه دامغان گفت: موضوعاتی که این عزیزان مطرح کردند وسیع است اما قول می دهم که این مباحث را دنبال کنم. در مورد انعطاف پذیر کردن ساختار ونظام اداری دانشگاه ها و اعتماد به جوانان و مردم صحبت شد، مساله بورس، دلار و بانک را به خوبی طرح کردید و از ارتباط صنعت با دانشگاه ها گفتید وهمچنین به آینده شغلی دانشجویان مربوط اشاره کردید. این موضوعات مهمی است که در جامعه ما شنیده می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به نگاه مطالبه گر دانشجویان بسیجی در دانشگاه دامغان با تایید وجود برخی نارسایی ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی بر خورد کرده است. بین نگاه و رفتار دولت مردان با زندگی مردم فاصله افتاده و آن طور که انتظار می رود، مشکلات حل نمی شود. با کمک دانشجویان و دانشگاه ها می توان راهکارهایی پیدا کرد. ما در مجمع میزبان دولت ها و مجالس متعددی بودیم که به سیاست های کلی بهای کافی را نداده اند.

وی گفت: ما باید این شکاف را با تحولاتی به طور جدی حل کنیم. ما از شما تقاضا داریم که در آستانه تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم که اولین برنامه در دوران گام دوم انقلاب است هستیم و باید تحولی را در محورها و مولفه ها ایجاد کنیم تا شاهد تحول در کشور باشیم. سامانه جمع سپاری نجم، برای دریافت نظرات و دیدگاه های شما ایجاد شده و نظرات شما بدون واسطه حرف ها و راهکارهای خودتان را به ما پیشنهاد خواهید کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قبلا در مجمع سیاست های کلی نوشته می شد و توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شد. سه قوه پاسخگو نبودند. در دوره جدید مجمع هر سیاست ابلاغی، سه قوه را موظف می کند که گزارشی از برنامه های تدوینی خود بدهند.

وی افزود: تنظیم رابطه دولت با مردم، رابطه دانشگاه با صنعت، و ارتباط دانشگاه با مردم براساس نیازهای ضروری و حل مسائل جامعه باید تنظیم شود و لازمه آن ایجاد تحول در دولت و جامعه است. علوم پایه ای که در دامغان وسایر دانشگاه ها تدریس می شود، منبع و سرمایه بزرگی برای اداره کشور، صنعت و اقتصاد ایران است. در هشت نه ماه گذشته یک فرصت تاریخی در بازار سرمایه ما ایجاد شد و از بین رفت. می شد از نقدینگی برای رونق تولید استفاده کرد. این نقدینگی حالت بادکنک و حباب پیدا کرد و کم اثر شد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: تحول در رابطه دانشگاه و صنعت می تواند توسط یک نهاد مرکزی و یا در مراکز استان ها ایجاد شود و با فهرست کردن نیازهای واقعی، فعالیت هایی را به دانشگاه سفارش داد. در کنار شهرک های صنعتی می شود فراتر از ارتباط کاغذی و موبایلی، ارتباط عملیاتی با دانشگاه به وجود آورد. ما در سیاست های کلی این موضوع را دیده ایم و در سیاست های کلی آتی این مسائل لحاظ خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور گفت: هیچ ابهامی در این نیست که مشکلات ارزی و بانکی قابل حل است و این وضعیت اصلا مطلوب نیست. ما می توانیم و نباید ناامید باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس در کنار هم قرار گرفتیم می توانیم مشکلات را حل کنیم. دانشگاه دامغان می تواند در جهش علوم پایه نقش فعالی داشته باشد. فرصت های بزرگی در دهه آینده پیش روی دانشگاه های ما هست که می توانیم از آن استفاده کنیم.

در ابتدای این دیدار، بصیری رئیس دانشگاه دامغان و علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت از محسن رضایی برای بازدید حضوری، گزارشی از تاریخچه و فعالیت های این مرکز علمی از جمله حضور سه تن از استادان سرآمد علمی کشور در این دانشگاه و فعالیت های بنیاد علمی ژنتیک را جهت استحضار به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

همچنین در این آیین اسلامی و حسن نژاد از اعضای هیئت علمی دانشگاه دامغان و مرادی و بدیعی از دانشجویان این دانشگاه به ارائه نظرات و درخواست های خود پرداختند و در پایان، تمثال سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرلشکر پاسدار محسن رضایی، توسط نماینده مردم دامغان به فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس اهدا شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن رضایی مشکلات ارزی و بانکی مجمع تشخیص مصلحت نظام دبیر مجمع تشخیص دانشگاه دامغان سیاست های کلی دانشگاه ها محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان درباره شیوه‌های انجام کار‌های فرهنگی اظهار کرد: در فهم دین و مسائل دینی، وجود عقل بسیار ضروری و لازم است و اگر در این فهم، عقل را کنار بزنیم، دچار جمود و خسران خواهیم شد.

وی افزود: در دانشگاه باید به عقلانیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم. پیامبر خدا برای انجام کار‌های فرهنگی از بهترین روش‌ها استفاده می‌کرد و به همین دلیل در انجام کار‌های خود اسوه حسنه نام گرفت. در واقع به پیامبر چنین ابلاغ شد که‌ ای رسول تو نشان دهنده راه درست به بندگان خدا هستی که مسیر هدایت را تبیین کردی و به مردم نشان می‌دهی. زمینه تصمیم‌گیری را برای مردمان فراهم کرده، اهل بیت هم زمینه انتخاب و تصمیم‌گیری را برای همگان فراهم می‌کنند؛ اما در کار خود از روش و راهکار محبت، کمک می‌گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: پس باید در کار و فعالیت‌های فرهنگی همانند پیامبر، دغدغه‌مند و دلسوز باشیم و کار را با ابزار محبت به پیش ببریم، انسان تشنه و بنده محبت بوده و این شیوه محبت‌آمیز به‌ویژه در تربیت نسل جوان بسیار مطلوب و بازخورد ناشی از آن هم بسیار خوب و چشمگیر است.

عارضی با برشمردن ویژگی‌هایی که در انجام امور فرهنگی باید مد نظر داشت، عنوان کرد: برای انجام کار‌های فرهنگی به شکل صحیح و مطلوب، باید سه ویژگی را مد نظر قرار دهیم، تعمیق کار‌های فرهنگی که انجام امور فرهنگی در این بخش باید دارای عمق باشد و از انجام کار به صورت سطحی و ضعیف بپرهیزیم و در واقع کار‌ها را به صورت بلیغ به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: تربیت عالم، تولید علم با جهت دادن به عالم و علم از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌هاست که باید مدنظر قرار گیرند. نکته دوم تداوم کار‌های فرهنگی و ادامه‌دار بودن آنها و نکته سوم تکثیر کار‌های فرهنگی است که در انجام کار‌های فرهنگی باید تشکل ایجاد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نوع ایجاد ارتباط با مخاطبان امور فرهنگی مطرح کرد: در ارتباطات فرهنگی نوع عملکرد، نوع ارتباط با مخاطبان، نوع بیان و صحبت کردن و استفاده از قول همراه با محبت جزء شرایط لازم در انجام کار است. انجام کار‌های فرهنگی باید با روش‌های نوین و به شکل مورد علاقه جوانان و در قالب‌های محبت‌آمیز صورت پذیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش