Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگاه مطالبه‌گر دانشجویان بسیجی و با تائید وجود برخی نارسایی‌ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت‌داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی برخورد کرده است که با کمک دانشجویان و دانشگاه‌ها می‌توان راهکارهایی پیدا کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن رضایی عصر امروز در ارتباط تصویری با دانشگاه دامغان در آئین شروع سال تحصیلی این دانشگاه با تسلیت ایام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: آغاز دوره جدید و سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه دامغان و مردم این شهر شهیدپرور تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند مسائل جدید از حیث شیوع کرونا و مسائل اقتصادی مشکلاتی را ایجاد کرده اما مهم این است که پیروزمندانه و موفقیت‌آمیز از آن عبور کنیم. از جناب آقای بصیری و آقای علیزاده تشکر می‌کنم که من را به عنوان مهمان خود پذیرفتید و ان شا الله به سهم خودم درخواست‌های شما را پیگیری خواهم کرد.

محسن رضایی با تقدیر از نقطه نظرات دانشجویان و اساتید دانشگاه دامغان گفت: موضوعاتی که این عزیزان مطرح کردند وسیع است اما قول می‌دهم که این مباحث را دنبال کنم. در مورد انعطاف‌پذیر کردن ساختار و نظام اداری دانشگاه‌ها و اعتماد به جوانان و مردم صحبت شد، مسئله بورس، دلار و بانک را به خوبی طرح کردید و از ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها گفتید و همچنین به آینده شغلی دانشجویان مربوط اشاره کردید. این موضوعات مهمی است که در جامعه ما شنیده می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگاه مطالبه‌گر دانشجویان بسیجی در دانشگاه دامغان با تائید وجود برخی نارسایی‌ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت‌داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی برخورد کرده است. بین نگاه و رفتار دولت‌مردان بازندگی مردم فاصله افتاده و آن‌طور که انتظار می‌رود، مشکلات حل نمی‌شود. با کمک دانشجویان و دانشگاه‌ها می‌توان راهکارهایی پیدا کرد. ما در مجمع میزبان دولت‌ها و مجالس متعددی بودیم که به سیاست‌های کلی بهای کافی را نداده‌اند.

وی گفت: ما باید این شکاف را با تحولاتی به‌طورجدی حل کنیم. ما از شما تقاضا داریم که در آستانه تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم که اولین برنامه در دوران گام دوم انقلاب است هستیم و باید تحولی را در محورها و مؤلفه‌ها ایجاد کنیم تا شاهد تحول در کشور باشیم. سامانه جمع سپاری نجم، برای دریافت نظرات و دیدگاه‌های شما ایجادشده و نظرات شما بدون واسطه حرف‌ها و راهکارهای خودتان را به ما پیشنهاد خواهید کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قبلاً در مجمع سیاست‌های کلی نوشته می‌شد و توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شد. سه قوه پاسخگو نبودند. در دوره جدید مجمع هر سیاست ابلاغی، سه قوه را موظف می‌کند که گزارشی از برنامه‌های تدوینی خود بدهند.

وی افزود: تنظیم رابطه دولت با مردم، رابطه دانشگاه با صنعت و ارتباط دانشگاه با مردم بر اساس نیازهای ضروری و حل مسائل جامعه باید تنظیم شود و لازمه آن ایجاد تحول در دولت و جامعه است. علوم پایه‌ای که در دامغان و سایر دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، منبع و سرمایه بزرگی برای اداره کشور، صنعت و اقتصاد ایران است. در هشت نه ماه گذشته یک فرصت تاریخی در بازار سرمایه ما ایجاد شد و از بین رفت. می‌شد از نقدینگی برای رونق تولید استفاده کرد. این نقدینگی حالت بادکنک و حباب پیدا کرد و کم اثر شد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: تحول در رابطه دانشگاه و صنعت می‌تواند توسط یک نهاد مرکزی و یا در مراکز استان‌ها ایجاد شود و با فهرست کردن نیازهای واقعی، فعالیت‌هایی را به دانشگاه سفارش داد. در کنار شهرک‌های صنعتی می‌شود فراتر از ارتباط کاغذی و موبایلی، ارتباط عملیاتی با دانشگاه به وجود آورد. ما در سیاست‌های کلی این موضوع را دیده‌ایم و در سیاست‌های کلی آتی این مسائل لحاظ خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور گفت: هیچ ابهامی در این نیست که مشکلات ارزی و بانکی قابل‌حل است و این وضعیت اصلاً مطلوب نیست. ما می‌توانیم و نباید ناامید باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: همان‌طور که در انقلاب و دفاع مقدس در کنار هم قرار گرفتیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. دانشگاه دامغان می‌تواند در جهش علوم پایه نقش فعالی داشته باشد. فرصت‌های بزرگی در دهه آینده پیش روی دانشگاه‌های ما هست که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

در ابتدای این دیدار، بصیری رئیس دانشگاه دامغان و علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت از محسن رضایی برای بازدید حضوری، گزارشی از تاریخچه و فعالیت‌های این مرکز علمی از جمله حضور سه تن از استادان سرآمد علمی کشور در این دانشگاه و فعالیت‌های بنیاد علمی ژنتیک را جهت استحضار به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

همچنین در این آیین اسلامی و حسن نژاد از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه دامغان و مرادی و بدیعی از دانشجویان این دانشگاه به ارائه نظرات و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان، تمثال سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرلشکر پاسدار محسن رضایی، توسط نماینده مردم دامغان به فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس اهدا شد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام محسن رضایی دانشگاه دامغان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دانشگاه دامغان مدیریت کشور سیاست های کلی محسن رضایی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به آغاز اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه امروز صدای حق در هر حال شنیده می‌شود، گفت: مشاهده می‌کنیم که مردم دنیا ولو در آمریکا، ظلم ستیز هستند و با نگاه‌های استکباری که در آمریکا و اسرائیل وجود دارد، مخالف هستند.

مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه تاکید کرد: این اعتراضات برای ما یک نگاه جدیدی ایجاد می‌کند که بدانیم با وجود اقدامات رسانه‌ها و فعالیت‌های بنگاه‌های خبرپراکنی و رسانه‌های غربی که تلاش می‌کنند واقعیات را پنهان کنند و به مردم اطلاعات غلط بدهند و به نفع خودشان ذهنیت سازی کنند، حقایق پشت ابر نمی‌ماند و حتی در آمریکا که تلاش دارند اوضاع دنیا را به نحوی جلوه دهند که به نفع خودشان باشد، باز مردم می‌فهمند که اسرائیل بر حق نیست و در غزه چه جنایتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شنیدن صدای آغاز اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا برای ما که در جمهوری اسلامی ایران هستیم و رسانه‌ها در حال کار شبانه روزی علیه ما و جبهه مقاومت هستند خبر خوبی است؛ چراکه مشاهده می‌کنیم که مردم دنیا ولو در آمریکا، ظلم ستیز هستند و با نگاه‌های استکباری که در آمریکا و اسرائیل وجود دارد، مخالف هستند و این می‌تواند کمک کار ما باشد تا بدانیم صدای حق در هر حال شنیده می‌شود و نباید از این ادعای رسانه‌های دنیا که می‌خواهند این تلقی را ایجاد کنند که کل دنیا به سمت صرفاً فسق و فجور رفته و هیچ جایی به دنبال عدالت طلبی و عدالت خواهی نیستند، مرعوب شویم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین با اشاره به بازداشت دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب شدید اعتراضات آنها گفت: مردم ما باید بدانند تفاوت ایران با کشوری مثل آمریکا که خود را مهد آزادی می‌داند، چقدر است؛ در کشور ما رفتار با مردم معترض در اعتراضات بسیار مهربانانه است، اما حکومت آمریکا وقتی مردمش نسبت به اقدامات رژیم مستکبری مثل اسرائیل اعتراض می‌کنند، حاضر است مردم خود را تحت فشار قرار دهد و به آنها لطمه بزند و حتی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کند و با دانشگاهیان برخورد بسیار زننده و تند و تیز داشته باشد؛ این اتفاقات نشانه‌ دهنده رو به انحطاط بودن حکومت آنها و تعالی حکمرانی در کشور ماست؛ در کشور ما اگر با کسانی اعتراض خود را با رفتاری ولو خطا انجام می‌دهند، با رأفت برخورد می‌شود.

باقری افزود: در سالهای گذشته در کشور چالش‌های اجتماعی متعددی داشتیم که شاید عمده آنها ناشی از خطای در اطلاع رسانی بوده اما با این وجود سعی بر رأفت بود و عفو رهبری در سال ۱۴۰۱ نمونه بی نظیری است؛ هر چقدر آمریکا از آزادی و تمدن حرف می‌زند، کشور ما در موقت بهتری در این زمینه قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. امروز مشاهده می‌کنیم که با وجود اقدامات امپراتوری عظیم رسانه‌ای غرب و شرق و تلاش آنها برای زیر سوال بردن عملیات وعده صادق در دنیا، نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه عکس آن رخ داده و امروز هم این عملیات باعث ایجاد قوت قلب برای آزادی خواهان و آزادی طلبان شده و هم از طرف دیگر حرکت این آزادی خواهان باعث می‌شود عملیات ما باعزت و اقتدار بیشتری مطرح شود؛ امروز نه تنها کسی نتوانست حرکت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کند بلکه در ادامه کار ما در دانشگاه‌های آمریکا نیز اعتراضات سراسری شکل گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اعتراضات جوانان و دانشگاهیان دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی نیازی به شبکه سازی و توسعه شبکه‌ای ندارد، گفت: اعتراضاتی که در میان جوانان دنیا شکل گرفته است نشان از آن دارد که فطرت جوانان دنیا در حال مبارزه با ظلم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم