Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۵۰۰ جاذبه تاریخی و گردشگری در اختیار این اداره کل در ۲۴ شهرستان تا روز ۲۷ مهرماه و پایان ایام رحلت رسول اکرم (ص) و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل است.

به گزاش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان؛ فریدون اله‌یاری گفت: متأسفانه با توجه به این‌که اکثر شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، هم‌اکنون در اوج مرحله دوم شیوع بیماری کرونا در استان هستیم، مطابق با مصوبات جدید ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان، بیش از ۵۰۰ جاذبه تاریخی و گردشگری در اختیار این اداره کل در ۲۴ شهرستان تا روز ۲۷ مهرماه و پایان ایام رحلت رسول اکرم (ص) و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاران بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به‌صورت روزانه در محل کار خود در سراسر استان حاضر هستند و در صورت تأیید ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بناها و جاذبه‌های گردشگری استان از هفته آینده بازگشایی می‌شود.

در استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی شناسایی شده است، از این تعداد در طی ۵ سال گذشته با تمهیدات اندیشیده شده، ۵۰۰ بنا و مجموعه تاریخی و گردشگری به منظور بازدید گردشگران آماده سازی شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان میراث فرهنگی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است

داوری  در حاشیه برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین در سمنان گفت: شرایط آثار و بناهای تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و بناهای تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی مانند پدیده فرونشست‌ بناهای تاریخی را با موضوعی تخریب‌کننده‌ مواجه کرده است، بنابراین عزمی راسخ و جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کرد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین، گفت: این سمینار رویکری در مسیر تحقق وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر