Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود از حضور جنگجویانی از خاورمیانه در درگیری قره‌باغ کوهستانی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، کاخ کرملین روسیه روز چهارشنبه خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نگرانی خود از حضور جنگجویانی از خاورمیانه در درگیری قره‌باغ کوهستانی را ابراز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین و اردوغان در این گفت‌‌وگوی تلفنی بر اهمیت آتش بسی که با میانجی‌گری مسکو حاصل شده تأکید کردند.

دفتر رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی به پوتین اعلام کرد که آنکارا مایل بر حل دائمی موضوع قره‌باغ است.

دور تازه درگیری‌ها بین این دو کشور همسایه خونین ترین نبرد بعد از آتش بس در سال 1994 است که تاکنون منجر به کشته شدن شمار قابل توجهی نظامی وغیرنظامی از دو طرف شده است. درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از  روز ششم مهر ماه میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده است. منطقه قره‌باغ کوهستانی از منظر قواعد بین‌المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود اما در حال حاضر در این منطقه یک جمهوری‌ خودخوانده قدرت را در دست دارد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ترکیه روسیه ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان مناقشه قره باغ قره باغ کوهستانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6089568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی