Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@20:23:13 GMT

۲۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی پاکدشت برخوردارند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۶۶۵۱

۲۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی پاکدشت برخوردارند

محمود برزگر روز پنجشنبه در گفت وگو  با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانواده از خدمات حمایتی بهزیستی پاکدشت برخوردارند که از این تعداد، ۴ هزار و ۷۰۰ نفر دارای معلولیت‌های ذهنی، جسمی، حسی و حرکتی و مابقی افرادی نظیر زنان سرپرست خانوار، فرزندان ایتام و چندقلوها هستند.
وی با اشاره به ارائه خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی افزود: صدور معرفی‌نامه به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی به منظور کاهش تعرفه‌های درمانی، صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق روستایی، خرید انشعاب آب، برق وگاز افراد تحت پوشش به صورت رایگان و ارائه حمایت‌های عملی ادارات و دستگاه های خدمت‌رسان بخشی از فعالیت‌های بهزیستی در پاکدشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج، فرزند پروری و پیشگیری از اعتیاد به ۷۵ هزار نفر از مردم پاکدشت خبر داد.
فعالیت ۵۰ مرکز توانبخشی غیر دولتی در پاکدشت
برزگر با اشاره به اینکه پاکدشت یکی از شهرستان‌های پیشگام در واگذاری خدمات توانبخشی به مراکز غیر دولتی است افزود: پاکدشت از ۵۰ مرکز توانبخشی غیردولتی برخوردار است که بهزیستی به ازای خدماتی که از سوی این مراکز ارائه می‌شود، به آنها یارانه پرداخت کرده و تعداد اندکی از این مراکز، بابت خدمات توانبخشی، نگهداری و مراقبت، مبالغ بسیار اندک از خانواده ها دریافت می‌کنند.
وی گفت: هر چند که تعدادی از مراکز روزانه همچون مهدهای کودک و مراکز نگهداری بیماران اوتیسم و آموزشی با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده ولی، مراکز شبانه با توجه به شرایط فیزیکی و خاص افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
رئیس بهزیستی پاکدشت افزود: در این مراکز، ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه افراد در معرض ابتلا به کرونا، به صورت مستمر آزمایشات PCR و تب سنجی انجام می‌شود و تا کنون موردی مبنی بر فوت و مرگ و میر ناشی از کرونا در این مراکر گزارش نشده است.
این مسئول  از تهیه و توزیع ارزاق و بسته های معیشتی و بهداشتی بین خانواده مددجویان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون و با همکاری خیرین حدود ۴ هزار و ۱۰۰ سبد کالا، هزار و ۶۰۰ بسته لوازم التحریر، هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و یک تن گوشت مرغ بین مددجویان توزیع شده است.
وی همچنین از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال بین مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی پاکدشت خبر داد.
اجرای طرح پویش همدلی در بهزیستی پاکدشت
رییس بهزیستی پاکدشت با اشاره به اجرای "پویش همدلی" و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در همدلی مؤمنانه افزود: این پویش از عید غدیر آغاز و تا آخر ماه صفر ادامه دارد و طی آن، ۱۰ تن برنج ایرانی و ۴ تن روغن به ارزش ۳ میلیارد ریال بسته بندی شده و همراه با ماسک و  ژل صدعفونی کننده بین افراد تحت پوشش بهزیستی توزیع می‌شود تا بخی از نیازهای جامعه هدف برطرف شود.
برزگر تصریح کرد: به دلیل رعایت اصل شفاف سازی در جمع آوری کمک‌های مردم، تمامی هدایای خیرین به صورت غیر نقدی بوده دریافت شده و مبالغ نقدی که حدود ۲۰۰ میلیون ریال بوده، به صورت مستقیم به حساب مشارکت‌های مردمی اداره کل  شده و به صورت متمرکز به حساب مددجویان واریز شده است.
وی تأکیدکرد: اغلب افراد تحت پوشش بهزیستی، جزو سه دهک پایین درآمد جامعه می‌باشند و شیوع کرونا، زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده و تلاش گردیده تا با کمک خیرین و معرفی این افراد به صاحبان حرف و مشاغل، برای برخی از این خانواده‌ها شغل متناسب در قالب کار در منزل فراهم کنیم.
رئیس اداره بهزیستی همچنین از تهیه ۴ دستگاه رایانه به ارزش یک میلیارد ریال با هدف بهره مندی دانش آموزان کم بضاعت از آموزش مجازی خبر داد.
این مسئول  از خیرین به عنوان بازوی توانمند بهزیستی در خدمت رسانی به نیازمندان و مددجویان یاد کرد و افزود: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود به بهزیستی را از طریق واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵  ، استفاده از نرم افزارهای سکه، آپ، تاپ، همراه کارت، کیپاد و یا کدهای دستوری #۱۴*، #۷۳۳۷۹*،  # ۷۴۱۵۵*، #۷۲۴۳۰۰*، #۷۶*، #۲۵*، #۱* اهدا کنند.
پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا همدلی پاکدشت سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدلی پاکدشت سازمان بهزیستی کشور معلولان ویروس کرونا همدلی پاکدشت سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور افراد تحت پوشش بهزیستی پاکدشت هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وزیر بهداشت گفت: رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن 7 سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می‌‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد. 

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در 7 سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن 7 سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید.  این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند. 

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است