Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:56:50 GMT

سرایت کرونا به آرای ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۶۸۱۱

سرایت کرونا به آرای ترامپ

روزنامه وطن امروز پنج شنبه ۲۴ مهرماه در گزارش صفحه بین الملل خود آورد: شمارش معکوس برای پایان رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آغاز شده است و دونالد ترامپ و جو بایدن ۲ نامزد اصلی این رقابت، برنامه فشرده خود را برای سفر به ایالت‌های مختلف و حضور در تجمعات طرفداران‌شان دنبال می‌کنند. آغاز رای‌گیری‌های زودهنگام و رای‌گیری‌ پستی در ایالت‌های مهم و تاثیرگذار هم سبب شده حساسیت‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ شدت بیشتری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این امر هم تنش‌ها و دعواهایی است که ۲ کاندیدا پیرامون حواشی رای‌گیری پستی و تقلب در انتخابات دارند. در همین حال نتایج نظرسنجی‌های یک هفته اخیر و پس از ترخیص ترامپ از بیمارستان حاکی از دست برتر بایدن در شرایط کلی انتخابات است و همین امر سبب شده ترامپ تلاش چندجانبه‌ای را برای پر کردن این فاصله در دستور کار قرار دهد. هر چند برای همه ناظران عرصه انتخابات مشخص است در روزهای باقیمانده تا انتخابات تنش‌ها شدت خواهد گرفت اما واقعیت این است که از زمان پایان رای‌گیری تا اعلام نهایی نتایج که حدود یک ماه به طول خواهد انجامید، ایالات متحده شاهد روزهای خشونت‌باری خواهد بود که نقش میلیشیای نظامی و ارتش در آن قابل توجه خواهد بود.

* نظرسنجی‌ها تا چه حد قابل اعتماد است؟

به گزارش «وطن امروز»، در حالی که کمتر از ۲۰ روز تا موعد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا باقی مانده است، رای‌گیری زودهنگام و پستی از حدود یک ماه قبل در بعضی ایالت‌ها بنا به سنت تاریخی این ایالت‌ها و به‌ خاطر شرایط خاص مرتبط با بیماری کرونا آغاز شده است. تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ میلیون نفر از طریق رای‌گیری پستی و رای‌گیری زودهنگام حضوری رای دهند.

در این میان بازار نظرسنجی‌ها این روزها در آمریکا بشدت گرم است و نتایج نظرسنجی‌های انجام شده نیز بشدت مورد توجه قرار دارد. در این بین باید این نکته را مدنظر قرار داد که نتایج نظرسنجی‌ها الزاما بیانگر نتیجه قطعی و نهایی نیست و سال ۲۰۱۶ نیز نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خلاف نتایج نظرسنجی‌ها ثبت شد، هر چند همین نظرسنجی‌ها در انتخابات کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ تا حدود زیادی درست بود. نکته دوم اینکه نظرسنجی‌های انجام شده در فرصت باقیمانده به دلیل سفرهای بیشتر نامزدهای انتخاباتی و تبلیغات فشرده آنها و همچنین تک‌ مناظره باقیمانده بین ۲ رقیب انتخاباتی در فاصله یک هفته مانده تا انتخابات احتمالا دستخوش تغییر خواهد شد.

علاوه بر این در بررسی نظرسنجی‌ها توجه به میزان محبوبیت کاندیدا به تفکیک ایالت‌ها از اهمیت بیشتری نسبت به نظرسنجی ملی برخوردار است. دلیل این امر هم سازوکار خاص انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست که در آن «الکترال‌کالج‌ها» یا همان شورای گزینشگران  رئیس‌جمهور را انتخاب خواهند کرد. به عنوان مثال این مساله سبب شد سال ۲۰۱۶ با وجود پیشتازی هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌های ملی و سبد رای بیش از ۳ میلیونی وی نسبت به ترامپ، او نتواند ۲۷۰ رای الکترال لازم از مجموع ۵۳۸ رای الکترال را به دست آورد.  

* آخرین وضعیت نظرسنجی‌های ملی

بر مبنای نظرسنجی‌های انجام‌شده در آمریکا از تاریخ ۲۹ سپتامبر تا ۱۲ اکتبر به ‌طور میانگین «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها ۱۰ درصد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی و نامزد جمهوری‌خواهان پیش است. به‌ طور کلی، پس از ابتلای رئیس‌جمهوری آمریکا به بیماری کرونا، روند نظرسنجی‌های ملی به‌ سمتی رفت که منجر به افزایش اختلاف بایدن با ترامپ به نفع بایدن شد. در شکل‌گیری این میانگین، ۱۰ نظرسنجی از مؤسسات مختلف دخالت داشته است. بر این اساس به ‌طور میانگین ترامپ صاحب ۶/۴۱ درصد آرا و بایدن صاحب ۶/۵۱ درصد آراست.  

* نظرسنجی‌ها بر مبنای الکترال‌کالج

دونالد ترامپ: بر مبنای نظرسنجی‌های ایالتی، ترامپ تاکنون توانسته ۶۳ رأی الکترال را تقریبا به ‌طور قطعی به ‌خود اختصاص دهد، ۲۹ رای الکترال دیگر به ‌احتمال بالا تاکنون از آن ترامپ شده و ۳۳ الکترال دیگر نیز برای وی محتمل است. بر این اساس، تا اینجا ترامپ می‌تواند به کسب ۱۲۵ رای الکترال امیدوار باشد.  

جو بایدن: نامزد دموکرات‌ها تاکنون تقریبا به‌ طور قطعی می‌تواند به ۱۱۸ رای الکترال امید بندد، ۵۱ رای الکترال را با احتمال بالا کسب کند و ۵۷ الکترال دیگر را احتمالا به‌ دست آورد. بر مبنای نظرسنجی‌های ایالتی، جو بایدن ۳ هفته باقیمانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری، امیدوار به کسب ۲۲۶ رای الکترال است.  

[ترامپ: احساس می‌کنم سوپرمن هستم]

با وجود عقب‌افتادگی ترامپ در نظرسنجی‌ها تلاش‌های وی همچنان برای جبران فاصله با بایدن ادامه دارد. رئیس‌جمهوری آمریکا که بعد از ابتلا به کرونا و مناظره اول، با فاصله قابل توجهی از رقیبش عقب‌ افتاده است، نظرسنجی‌ها را فاقد وجاهت واقعی و تحت تاثیر دشمنی رسانه‌ها با خود عنوان کرد. دونالد ترامپ بامداد دیروز در تجمع انتخاباتی در شهر «جانزتاون» در ایالت پنسیلوانیا سخنرانی کرد.

وی در ابتدای این تجمع انتخاباتی ماسک خود را درآورد و به سوی جمعیت پرتاب کرد. او از مردم حاضر در این تجمع نیز نخواست از ماسک استفاده کنند و برخی حاضران ماسک داشته و تعدادی نیز بدون ماسک بودند. ترامپ در بخشی از سخنرانی انتخاباتی خود با اشاره به روند درمان و بهبود خود گفت: احساس می‌کنم سوپرمن هستم.

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی از مردم پرسید چه تعداد از افراد حاضر کرونا داشته‌اند و بهبود یافته‌اند که عده‌ای به این سوال ترامپ پاسخ مثبت دادند و او در ادامه گفت: «به شما تبریک می‌گویم. شما دیگر ایمن شده‌اید». ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده امکان ابتلای دوباره و چندباره به ویروس کرونا وجود دارد و هیچ تضمینی وجود ندارد فردی که یک بار به کرونا مبتلا شده دیگر به آن مبتلا نشود. رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا همچنین در بخشی از سخنرانی خود گفت: «من (از کرونا) مصون شده‌ام. می‌توانم پایین بیایم و شروع به بوسیدن همه کنم. من همه پسران را می‌بوسم، مرد و زن. به آن پسر بنگرید که چه خوش‌تیپ است. من او را می‌بوسم. نه با لذت زیاد اما اشکالی ندارد». 

۲۷۰  الکترال‌کالج برای ریاست‌جمهوری

 نحوه سهمیه‌بندی الکترال‌کالج‌ها یا شورای گزینشگران که مجموعا ۵۳۸ نفر (رای) را در بر می‌گیرد، ارتباط مستقیمی با تعداد نمایندگان هر ایالت در کنگره دارد. به عنوان مثال ایالت کالیفرنیا به دلیل اهمیت جمعیت آن ۵۵ نماینده در کنگره دارد و از این جهت ۵۵ رای الکترال‌کالج خواهد داشت که این اهمیت این ایالت را نشان می‌دهد. در مقابل ‌ایالتی مثل ورمونت هم ۳ الکترال‌کالج خواهد داشت. در مجموع کنگره آمریکا شامل ۴۳۵ نماینده مجلس و ۱۰۰ سناتور است که به این جمع ۳ نفر از واشنگتن دی‌سی اضافه خواهند شد. هر کاندیدایی که در هر ایالت رای بیشتری از مردم به دست آورد، بنا بر سنت تاریخی ایالات متحده کل الکترال‌کالج‌های آن ایالت را تصاحب خواهد کرد.

در این بین کاندیدایی که بتواند حداقل ۲۷۰ الکترال‌کالج یعنی نصف به علاوه یک الکترال‌کالج‌ها را از آن خود کند، برنده انتخابات خواهد بود.   جدول زیر حاصل تجمیع نظرسنجی‌های مختلف است که توسط نیویورک تایمز اعلام شد. در برخی ایالات هم هنوز کفه به نفع بایدن یا ترامپ سنگین نیست. بر این اساس تاکنون ترامپ ۱۸۲و بایدن ۳۰۵ رأی الکترال به دست آورده‌اند و تکلیف ۵۱ رأی الکترال معلوم نیست.

برچسب‌ها نیویورک تایمز انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالت پنسیلوانیا ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیلاری کلینتون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیویورک تایمز انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالت پنسیلوانیا ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیلاری کلینتون نیویورک تایمز انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالت پنسیلوانیا ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیلاری کلینتون اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری نتایج نظرسنجی ها الکترال کالج ها جمهوری آمریکا ایالات متحده دونالد ترامپ رای الکترال رئیس جمهور رای گیری ایالت ها جو بایدن بر مبنای دست آورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقامات آمریکایی و صهیونیستی پس از ناتوانی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه و حتی شکست در تحمیل خواسته های وقیحانه خود به حماس در مذاکرات غیر مستقیم آتش بس، اینک با شوک سخت وبی سابقه دیگری مواجه شده اند که در دانشگاههای آمریکا، از تگزاس تا کالیفرنیا تبلور پیدا کرده است. در ماههای ابتدایی جنگ غزه، دانشگاه هاروارد نظرسنجی هشدار دهنده ای را (خطاب به مقامات غربی) منتشر کرد.

در این نظرسنجی تاکید شده بود که درصد بالایی از جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال آمریکایی معتقدند راه‌حل نهایی خاتمه دادن به درگیری رژیم اشغالگر قدس و فلسطین این است که اسرائیل پایان یابد و اراضی فلسطینی اشغال شده به حماس داده شود تا یک کشور واحد فلسطینی در آن تاسیس کند. این نظرسنجی، به صورت گسترده مورد انتقاد لابی های صهیونیستی در آمریکا قرار گرفت و حتی دانشگاه هاروارد نیز در سیاستگذاری های خود در قبال جنگ غزه، آن را نادیده گرفت و به تقابل مطلق با دانشجویانی روی آورد که تنها مطالبه آنها، پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان بود.

هم اکنون اعتراضات دانشجویی در سرتاسر آمریکا شکل گرفته و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک به دانشگاههای اروپایی نیز تسری پیدا کند. طی ماههای اخیر، هر گونه اعتراضی علیه جنگ غزه به مثابه یهودستیزی تلقی شده و بسیاری از دانشجویان و حتی اساتید و روسای دانشگاهها، بابت انتقاد از جنایات رژیم اشغالگرقدس اخراج ، تهدید یا دستگیر شده اند.

مقامات آمریکایی تصور می کردند این برخوردهای سلبی قادر به کنترل فضای ظاهری دانشگاههای ، به سود اهداف شوم و وقیحانه مشترک واشنگتن و تل آویودر جنگ غزه خواهد شد اما خیزش صورت گرفته در دانشگاه کلمبیا، انبار باروت را در سرتاسر آمریکا شعله ور ساخت.

هم اکنون شاهد گسترش دامنه و عمق اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاههای آمریکا هستیم. در زمان جنگ 33 روزه سال 2006 میلادی میان رژیم صهیونیستی و لبنان یا چهار جنگی که در بین سالها 2008 تا 2022 علیه فلسطینیان صورت گرفت، خیزشهای دانشجویی محدودی در آمریکا وجود داشت زیرا روایتگری غرب از ماهیت صهیونیسم و مناقشه اسرائیل-فلسطین، تبدیل به یک ذهنیت بازدارنده و ساکن در میان جوانان آمریکایی شده بود.

با این حال وقوع جنگ غزه، جوانان آمریکایی را بیدار کرد و امروز، تبلور این بیداری را در دانشگاههای این کشور مشاهده می کنیم.

بدون شک مقاومت مقامات آمریکایی در برابر این حقیقت مطلق، منجر به تسریع روند تباهی و سقوط آنها خواهد شد.

توحش پلیس فدرال و هم افزایی سران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در مواجهه با جنبش اصیل دانشجویی شکل گرفته، منجر به توقف آن نخواهد شد و چنانچه پیش بینی می شود، روز به روز خیزشهای گسترده تری در نقاط گوناگون آمریکا در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس و کاخ سفید در غزه صورت می گیرد.

گذار از صهیونیسم و پایان دادن به موجودیت و اشغالگری اسرائیل، مطالبه ای گویاست که اکنون به مثابه هدفی مقدس، در فضای دانشجویی آمریکا گرفته و گفتمان منبعث از نظام سلطه محور لیبرال دموکراسی غربی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت