Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:47:08 GMT

سدهای تهران آمادگی کنترل بارش‌های پاییزی دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۷۱۴۲

سدهای تهران آمادگی کنترل بارش‌های پاییزی دارد

محمد شهریاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ذخیره سدهای پنجگانه تهران ۷۴۴ میلیون متر مکعب است در حالیکه این حجم در روز مشابه سال گذشته ۸۳۲ میلیون مترمکعب بوده و این امر نشانگر کاهش ۸۸ میلیون متر مکعبی میزان ذخیره آب سدهای استان است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ذخیره آب در دریاچه سدامیرکبیر ۱۳۱ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۵۷ میلیون مترمکعب، سد لار ۱۰۳ میلیون مترمکعب،  سد طالقان ۲۸۰ میلیون مترمکعب و سد ماملو ۱۷۳میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول، به میزان ورودی آب در سدهای پنجگانه تهران اشاره  و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آبی امسال (از ابتدای ماه مهر تا ۲۲ مهر) ۴۵ میلیون متر مکعب آب وارد مخازن سدهای تهران شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۳ میلیون متر مکعب بوده است که کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: از ابتدای مهر تا کنون ۱۴.۳ میلی متر بارندگی در استان تهران به ثبت رسیده که نسبت به متوسط ۷.۳ میلیمتری بلند مدت ۵۲ ساله شاهد افزایش ۹۵ درصدی بارش ها در این بازه زمانی هستیم.

شهریاری با اشاره به اینکه کارنامه سال آبی ۹۸-۹۹ را با حجم ۸۱۶ میلیون مترمکعبی در انتهای شهریورماه ۹۹ به پایان رساندیم گفت این حجم نسبت به مدت سال آبی گذشته ۱۰۳ میلیون متر مکعب کاهش داشته است یعنی شروع سال آبی جدید با کاهش حجم ذخیره آب سدها به اندازه بیش از نصف حجم سد امیرکبیر مواجه بود.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: این امر به خاطر کاهش ورودی آب به سدهای پنجگانه در سال آبی گذشته و افزایش ۱۴ درصدی برداشت و مصرف آب شرب به خاطر شیوع ویروس کرونا بوده است.

شهریاری با بیان این مهم که وضعیت ورودی و بیلان آب در سدهای تامین کننده آب شرب کلانشهرهای تهران و کرج منفی است از این رو در این فصل رهاسازی آب برای مدیریت سدها نیاز نبوده و آمادگی کنترل روانابهای ناشی از بارندگی ها و سیلابهای احتمالی در این سدها وجود دارد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای تهران شهر تهران سد لتیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران شهر تهران سد لتیان شرکت آب منطقه ای تهران شهر تهران سد لتیان اخبار کنکور میلیون متر مکعب میلیون مترمکعب سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و از روز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق در پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

طی پنج روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی