Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با عنایت به نامگذاری زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی برپایی این جشنواره بزرگ فرهنگی و ادبی در آینه‌ی شعر پارسی و فولکلور اقوام مومن و دیندار کشور می‌تواند یاری رسان ما در تحقق و تقویت وحدت و انسجام اقوام ایران اسلامی و ایجاد همدلی و برادری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:شناسایی و معرفی نقاط اشتراک و تقویت وفاق اقوام ایرانی در راستای تقویت وحدت و انسجام اسلامی و ملی، ایجاد فضای همدلی و برادری در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی و فرصتی برای تعامل و گفت‌وگوی فرهنگی در میان ایشان، گردآوری و انتشار آثار ادبی در نعت و منقبت پیام آور مهربانی و خاندان پاک ایشان به زبان‌ها و گویش‌های متداول در ایران اسلامی (فارسی، بلوچی، سیستانی، ترکی، کردی، عربی، ترکمنی) و ایجاد فضای با نشاط فرهنگی و معنوی از اهداف این کنگره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پس از تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی و احصاء نظرات اعضا و تشکیل دبیرخانه، فراخوان جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت و مهربانی (ص) در۶ زبان فارسی، بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمنی و گویش سیستانی تنظیم و همزمان با آغاز هفته وحدت با تکیه بر فضای مجازی منتشر خواهد شد.

او تصریح کرد:آثار در فضای مجازی دریافت و مورد بررسی و رتبه بندی توسط هیات داوران استانی و کشوری قرار خواهد گرفت.

مسگرانی اظهارداشت: دبیرخانه جشنواره برای دریافت آثار از طریق نمابر و ایمیل اعلام شده اقدام خواهد کرد و بر اساس شرایط پیش رو و اپیدمی کرونا، هیات داوران به صورت مجازی آثار ارسالی را دریافت و نتایج بررسی به دبیرخانه اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: آغاز تبلیغات مجازی و انتشار فراخوان جشنواره به میمنت و مبارکی شأن و نام پیام آور بزرگ صلح و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) در هفته وحدت و زمان برگزاری جشنواره بهمن سالجاری خواهد بود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی شعر تقویت انسجام اسلامی جشنواره فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان جشنواره ملی "منتظران" با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فعال و محله با نشاط، با همکاری ارگان‌های مختلف در بوستان بانوان شهرداری خاش برگزار شد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره ملی "منتظران" در ۳۱۳ مکان ایران با هدف تقویت و احیای ورزش های بومی و محلی و ایجاد شور و نشاط در میان مردم و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد .

محمد دهمرده ادامه داد: شهرهای زابل، قصرفند، زاهدان، خاش، سراوان و مهرستان در سیستان و بلوچستان مورد هدف هستند و هم اینک در مراحل پایانی این جشنواره قرار داریم.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان دختر و پسر خاش به اجرای برنامه های ورزشی و سرگرمی لی لی، هفت سنگ مهارتی، کپک و تیرکمان سنتی پرداختند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر اجرای موسیقی محلی، غرفه های صنایع دستی، پخت نان و غذاهای بومی و محلی در حاشیه این جشنواره برپا شد.

وی افزود: بوستان‌های خانواده و بانوان شهرداری خاش از ظرفیت‌های مهم سرگرمی و تفریحی بانوان، کودکان و نوجوانان این شهرستان به شمار می رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد