Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، امیرحسین صدیقی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران در وبینار بررسی اثرات همجواری پایانه‌های برون شهری و محلات مسکونی، گفت: حرکت به سمت پایانه‌های غیرمتمرکز و فراتر از آن دستیابی به روش بهره‌مندی از «مسیرسفر»، راهکار برون‌رفت از معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و در نتیجه کاهش اثرات سوء همجواری پایانه‌ها و محلات اطراف و در نتیجه باعث بهبود و حسن همجواری محلات و مراکز حمل و نقلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه پایانه‌های تهران تصریح کرد: پایانه‌های متمرکز جنوب، غرب و شرق در گذشته در مبادی ورودی و خروجی پایتخت قرار داشتند ولیکن امروزه با گسترش و توسعه شهر تهران، محلات مسکونی این پایانه‌ها را دربرگرفته و تراکم جمعیت در این نقاط، آسیب‌پذیری آنها و محلات همجوارشان را اجتناب‌ناپذیر کرده است. از این رو دیگر دوران ساخت و استفاده از پایانه‌های متمرکز به پایان رسیده است و ما باید با استفاده از ظرفیت پایانه‌های درون شهری و ایجاد سکوهای پیاده و سوار شدن در سطح شهر به صورت پراکنده و در نهایت تعریف «مسیرسفر» در شهر تهران، به سمت پایانه‌های غیرمتمرکز با ظرفیت‌های محدودتر و افزایش سرعت دسترسی به سفرها حرکت کنیم.

صدیقی با اشاره به کاهش استفاده مردم از حمل و نقل بین شهری، اظهار کرد: در رابطه با ایجاد پایانه‌های اقماری، پیش شرط اولیه برنامه‌ریزی و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌های جدید متناسب با استراتژی جدید پیش رو و توسعه و بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است که دستیابی به این چشم‌انداز، همکاری و هم‌افزایی همه دست‌اندرکاران این حوزه، به خصوص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را می‌طلبد.

در گفتگو با همشهری آنلاین عنوان شد: واکنش سازمان پایانه‌های تهران به جابجایی ترمینال جنوب | انتقال پایانه‌ها کارشناسی نیست | احداث دومین سکوی مسافران بین‌شهری در سه راه افسریه کد خبر 557554 برچسب‌ها پایانه تهران سازمان پایانه‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پایانه تهران سازمان پایانه ها پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد