Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ پیکر شهید مدافع حرم علی عابدینی امروز بر روی دستان مردم قدرشناس فریدونکنار تشییع و خاکسپاری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فریدونکنار، پیکر مطهر شهید مدافع حرم علی عابدینی که در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بود پس از گذشت 4 سال و 5 ماه به میهن اسلامی بازگشت و  با استقبال گسترده مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران از مقابل سپاه ناحیه فریدونکنار تشییع و در زادگاهش روستای فِرِم به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید عابدینی روز گذشته در سیمرغ، بابلسر و فریدونکنار برگزار و مراسم وداع این شهید مدافع حرم نیز شامگاه چهارشنبه با حضور پر شور مردم ولایتمدار مازندران در فریدونکنار برگزار شد.

شهید علی عابدینی در سحرگاه 25 مرداد 67 هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی و متدین در روستای فرم از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار دیده به جهان گشود. مصادف شدن لحظه تولد آن شهید در فجر صادق و اذان صبح سبب شد تا مادر بزرگوار شهید او را صادقعلی نام نهد و چون در طول بارداری به اهل بیت(ع) توسل داشت به رویای صادق به او الهام می‌شود که نام علی را برای او انتخاب کند. بدین ترتیب در شناسنامه نام او را علی و در بین اقوام، بستگان و آشنائیان به صادق‌علی مشهور بود.

آئین تشییع شهید رضا دژخی در بجنورد به روایت تصاویرنماینده ولی فقیه در استان همدان: حضور گسترده مردم در تشییع شهید قاسمی بیانگر پیوند ناگسستنی روحانیت و مردم استآئین تشییع شهید منوچهری در دزفول برگزار شد + تصاویر

تحصیلات ابتدایی‌اش را در مدرسه شهید عباس‌زاده به اتمام رساند و براساس نذری که مادرش داشت او را نذر حضرت عباس(ع) کرده و از همان دوران کودکی و در ایام محرم برای او لباس سفید می پوشیدند و با سربند یا زهرا(س) و یا زینب(س) در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حاضر می‌شد و در بین عزاداران حسینی شیر پخش می‌کرد.

در آذرماه 95 هجری شمسی با اذن پدر، مادر و رضایت همسر عازم جبهه‌های حق علیه باطل در سوریه شد و در  خان‌‌طومان سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/686/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید گمنام وارد یزد شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، پیکر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز با استقبال گسترده یزدی‌ها وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد.

جمع کثیری از مسئولان، خانواده‌های شهدا و قشر‌های مختلف مردم در این مراسم حضور پرشوری داشته و بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند.

بدین مناسبت، ساعت ۲۰ امشب مراسمی با حضور پیکر این شهید در امامزاده سید جعفر محمد (ع) واقع در بلوار جمهوری یزد برگزار می‌شود.

مراسم وداع با شهید گمنام نیز ساعت ۲۰ فردا جمعه همزمان با برگزاری یادواره شهدای فیروزآباد در گلزار شهدای اشکذر برگزار خواهد شد.

پیکر پاک این شهید ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه به سمت پارک بزرگ اشکذر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمد شفیع فیضی زاده در ایلام
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند