Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر سومین جلسه از طرح بازسازی توسعه صحن امام‌زاده حسن (ع) قزوین با حضور مسئولین استان قزوین در حسینیه امام‌زاده حسین (ع) برگزار شد.

علی فرخزاد در رابطه با خروجی این جلسه به خبرنگاران گفت: در این جلسه یک بازه زمانی مشخص شد تا طبق آن اداره راه و شهرسازی، شهرداری، میراث فرهنگی و اوقاف که متولیان این امر هستند سازوکار مناسب برای تملک ۷۲ پلاک باقی‌مانده را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: با توجه با شرایط اقتصادی حاکم در کشور و تغییر قیمت‌ها باید راه‌حلی پیدا کرد که مالکان بلافاصله پس از واگذاری پلاک‌ها بتوانند برای ملکی که فروختند یک جایگزین پیدا کنند و در این جلسه راه‌هایی هم مشخص شد.

فرخزاد تبیین کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده بررسی پلاک‌های هم‌جوار و پیشنهاد آن‌ها به مالکان است که بتوانند این املاک و واحدها را جایگزین ملک خود کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: از طرح‌های دیگر جایگزین کردن زمین‌های خامی است که شهرداری آن‌ها را پیشنهاد می‌دهد و مالکان می‌توانند روی این گزینه هم‌فکر کنند و اگر هم قرار است پول نقد بدهیم باید رقم مشخص شود که ما این هزینه را در اختیار کارگزار قرار دهیم که بلافاصله پس‌ازآنکه توافق انجام گرفت و نهایتاً ظرف مدت یک هفته مالک بتواند ملکی را جایگزین کند.

فرخزاد یادآور شد: قدم بعدی پس از تملک ملک‌ها اجرای پروژه است که در جلسه‌ای که معاون وزیر راه و شهرداری و رئیس بازآفرینی در قزوین حضور داشتند، اجرای صحن و رواق‌های پیرامون را تقبل کردند که با برآورد اولیه هزینه‌ها ۸۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که تا جلسه بعدی که هفته آینده خواهد بود پلاک‌هایی که اولویت ما هستند به تملک در آمده باشند و طرح پیشنهادی که بازنگری شده به ما ارائه شود و از طرفی کارگذار باید با معتمدین، خانواده‌های شهدای ساکن در این منطقه و امام جماعت مسجد محل، افراد ذی‌نفوذ و نیز مالکین جلساتی برگزار نماید و آن‌ها را برای ادامه طرح توسعه امام‌زاده حسین (ع) توجیه نماید.

این مسئول یادآور شد: نهایتاً پس از خرید همه پلاک‌ها اگر مالکی حاضر به همکاری و توافق نبود از اهرم قانونی ماده ۹ قانون تملک اراضی در پروژه‌های عمرانی استفاده می‌کنیم و در آن مقطع، قیمت کارشناسی ملک ارزیابی می‌شود و پول به‌حساب دادگستری واریز می‌گردد و در نهایت حکم تخلیه آن ملک صادر می‌شود و البته این به‌عنوان آخرین راه‌حل پیش‌بینی‌شده است.

فرخزاد ابراز کرد: مبلغ پیشنهادی ما برای مالکان ۳۰ درصد بالاتر از مبلغ کارشناسی خواهد بود تا بتوانیم با توجه به قداست مجموعه و اهمیت رضایت مالکین، پلاک‌ها را به دست آوریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در خاتمه در خصوص برآورد هزینه‌های تملک اراضی برای طرح توسعه امام‌زاده حسین (ع) گفت: با توجه به برآورد هزینه‌ها در یک ماه پیش‌ازاین و بدون در نظر گرفتن تغییر قیمت‌ها در این مدت مبلغی بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان برای تملک ۷۲ پلاک باقی‌مانده لازم است.

کد خبر 5048917

منبع: مهر

کلیدواژه: علی فرخزاد استاندارقزوین امامزاده حسین ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد شهدای مدافع حرم کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان امام زاده پلاک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه‌تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان، گفت: به‌زودی یک نفر در استان به‌عنوان مسئول تأمین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به‌عنوان مسئول تأمین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تأمین منابع صورت بگیرد، افزود: بدون تأمین منابع، امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: باتوجه‌به مهلت قانونی خرج کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

وی با تأکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها، گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

کد خبر 6093627

دیگر خبرها

  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • اوسمار: هنوز ۵ بازی دیگر باقی مانده است/ تا آخرین لحظه می‌جنگیم
  • اوسمار ویرا: ۵ بازی باقی مانده و برای حق‌مان تا آخر می‌جنگیم
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است