Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: اکنون کشور در آستانه ورود به برنامه هفتم توسعه است ما توان تولید 5.5 میلیون بشکه هیدروکربور را داریم که باید تمام توان خود را از این میزان تولید برای ایجاد کالای با ارزش افزوده بالا و مصنوعات مورد نیاز خانوار بکار ببریم.

عبدالحسین بیات در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه اکنون 54 مجتمع پتروشیمی در کشور داریم که باید هرچه بیشتر به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنند، اظهار داشت: کشور ما در صنعت پتروشیمی مزیت دارد، تمام پیشگامان توسعه در دنیا بر مبنای مزیت کار می‌کنند، از سوی دیگر یکی از اهداف اقتصادی کشور جلوگیری از خام فروشی، افزایش تاب‌آوری اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هدف از محل زنجیره ارزش صنعت نفت می‌گذرد، یعنی نفت‌خام را تبدیل به فرآورده، محصولات پتروشیمی و کالا کنیم.

وی افزود: کشور ما بر اساس خوراک متنوع و نیروی کار فراوان، متخصص و زیر ساخت مزیت دارد و می‌تواند هاب‌های پتروشیمی را از جنوب تا شمال گسترش دهد، اگر فقط روی بازارهای منطقه مثل ایران، افغانستان، پاکستان، برخی کشورهای عربی و کشورهای CIS با جمعیتی حدود 500 میلیون نفر غیر از هند و چین هم تمرکز کنیم بازار گسترده خوبی داریم که می‌توانیم کل نیازشان را پوشش داده و بخش بزرگ درآمد کشور را از این محل کسب کنیم.

 

عضو هیات مدیره صنایع ملی پتروشیمی گفت: هنوز در دنیا تقاضا جلوتر از عرضه و حدود  5.4 درصد فاصله وجود دارد، بنابراین همچنان مسیر برای توسعه بیشتر دراین حوزه باز است. البته ما در زمینه سرمایه و تکنولوژی ضعف داریم که می‌توان با ایجاد مدل صندوق توسعه ملی برای توسعه پتروشیمی جبران کنیم تا منبع درآمد اصلی کشور از این صنعت باشد.

وی با بیان اینکه ما اکنون بسیاری از محصولات را بصورت کالای واسطه‌ای صادر می‌کینم، خاطرنشان کرد: نباید به این زنجیره قانع شویم، باید چرخه را تغییر دهیم و محصولات را به سمت صنایع تکمیلی و پایین‌دستی ببریم و تبدیل به کالای مصرفی خانوار، جامعه و واحدهای تجاری کرده و صادر کنیم.

بیات تاکید کرد: اکنون کشور در آستانه ورود به برنامه هفتم توسعه است ما توان تولید 5.5 میلیون بشکه هیدروکربور را داریم که باید تمام توان خود را از این میزان تولید برای ایجاد کالای با ارزش افزوده بالا و مصنوعات مورد نیاز خانوار بکار ببریم.

برچسب هاافغانستان پاکستان صنایع ملی پتروشیمی هند

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: افغانستان پاکستان صنایع ملی پتروشیمی هند آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد

هونگچی H ۵ لوکس‌ترین خودروی چینی است که تا کنون به ایران آمده است.

این خودرو با قیمت ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان در سامانه یکپارچه عرضه شد، اما حال در بازار آزاد قیمت عجیب و غریبی پیدا کرده است.

هم اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد از حدود ۴.۷ میلیارد تومان شروع و تا ۱۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

هونگچی اچ ۵ از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۲ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن. متر گشتاور بهره می‌برد.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری خودرو در تمام بخش‌ها لوکس و متفاوت از اکثر خودرو‌هایی است که تا کنون در بازار دیده‌اید. در نمای جلو چراغ‌های ال‌ای دی و خط قرمز رنگی که از روی کاپوت کشیده نظرتان را جلب می‌کند. در نمای عقب چراغ‌های به هم پیوسته و جذابی را داریم. در نمای کناری هم از رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی استفاده شده است.

شخصات فنی هونگچی H ۵

هونگچی اچ ۵ از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۲ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن. متر گشتاور بهره می‌برد. توان این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. این خودروی ۱.۶ تنی می‌تواند در مدت زمان ۷.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. در عین مصرف سوخت پایین و زیر ۷ لیتر در هر صد کیلومتر را در این خودرو داریم.

امکانات رفاهی هونگچی H ۵

از جمله امکانات رفاهی مهم هونگچی می‌توان به ۹ کیسه هوا، مانیتور لمسی بزرگ ۱۲.۶ اینچی، کلاستر دیجیتالی، رادار حرکت بین خطوط، سقف پانوراما دو تکه، کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه ساب ووفر، صندلی‌های راننده و شاگرد به همراه سردکن و گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله و... اشاره کرد.

قیمت هونگچی H ۵

این خودرو در حقیقت لوکس‌ترین خودروی چینی در بازار ایران محسوب می‌شود. قیمت هونگچی اچ ۵ با احتساب هزینه‌های شماره گذاری ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد تا بیش از ۱۰ میلیارد تومان هم رسیده است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟