Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا شهریاری رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: حداقل قیمت یک ماسک وارداتی برای داروخانه ۱۶ هزار ریال است و متصدی داروخانه برای عرضه یک ماسک با کیفیت از جیب خود باید بگذارد و یا کیفیت را فدای قیمت کند.

او افزود: ارائه ماسک با کیفیت با قیمت مصوب شده توسط داروخانه‌ها میسر نیست و ماسکی هم که کیفیت لازم را ندارد از بیماری کرونا پیشگیری نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی ادامه داد: اعلام قیمت مصوب ماسک طبق بخشنامه اخیر سازمان غذا و دارو حاصلی جز قرار گرفتن مردم در برابر داروخانه‌ها نخواهد داشت و یک اقدام غیر کارشناسی است که بی اعتمادی مردم به داروخانه‌ها به عنوان متولی ارائه محصولات سلامت محور را در پی دارد.   بیشتر بخوانید اعلام نرخ مصوب ماسک بهداشتی در خراسان رضوی
شهریاری بیان کرد: بدون هیچ ضابطه‌ای انواع ماسک‌ها با قیمت‌های متفاوت و کیفیت‌های نامناسب در بازار به فروش می‌رسد و سازمان غذا و دارو تاکنون در این ارتباط هیچ شرکتی که ماسک با کیفیت و با قیمت مصوب تولید کند معرفی نکرده است.
در نامه مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو به رئیس انجمن داروسازان ایران آمده است: پیرو بخشنامه‌های قبلی در خصوص تولید ماسک با قیمت مصوب شایسته است به منظور اطلاع‌رسانی مردم اطلاعیه‌ای با این متن که "ماسک با قیمت مصوب ۱۳ هزار ریال در این داروخانه موجود است" در داروخانه‌های کشور نصب گردد.

هم اکنون ۱۱ هزار داروخانه در کشور فعالیت دارند که از این تعداد بیش از هزار داروخانه در خراسان رضوی دایر است.   انتهای پیام// ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو ماسک بهداشتی ویروس کرونا قیمت مصوب داروخانه ها خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش

آرش محبوبی٬ رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: سبدفروشی دارو به طور قطع٬ اقدامی غیر قانونی بوده و تخلف محسوب می شود.

او بیان کرد: هنگامی که میزان نقدینگی تولیدکنندگان به دلیل انباشت مطالبات از صندوق های بیمه گر کاهش پیدا کند٬ برخی از تولیدکنندگان اقدام به فروش برخی داروها همراه با داروهای دیگر می کنند که این کار تخلف محسوب می شود.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: داروخانه ها داروهای سبدی را به مردم نمی فروشند و این موضوع سبب شده تا تجمع سرمایه در داروخانه ها ایجاد شود و با گذشتن تاریخ انقضای مواد دارویی سرمایه کشور از دست خواهد رفت.

محبوبی ادامه داد: باید برنامه ریزی جهت تولید دارو بهتر از گذشته انجام شود و سازمان غذا و دارو در حوزه قیمت دهی طوری تصمیم گیری کند تا تمام فرآورده ها، سود مشترکی داشته باشد و این گونه نباشد که برخی از اقلام دارویی سود کمتری داشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: مصرف کننده و قیمت گذار در حوزه دارو بخش دولتی است و به همین دلیل کمترین قیمت ها را در نظر می گیرد.

رئیس انجمن داروسازان تهران بیان کرد: مطالعات نشان می دهند که استفاده غیر منطقی و بی اثر برخی از داروها به همراه عدم وجود شبکه توزیع مناسب در سطح شرکت های پخش و داروخانه ها سبب عدم بهره وری در حوزه دارویی خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!