Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمد کاروند پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، ضمن گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش از اولویت‌های مهم اداره کل اوقاف در سطح استان است.

وی با بیان اینکه نظارت در امور موقوفات و  بر متولیان را به صورت کاملا جدی دنبال می‌کنیم، افزود: در راستای صیانت و احیای موقوفات استان در 6 ماهه نخست امسال 32 رای قضایی به نفع موقوفات صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، با صدور این آرا قضایی به نفع موقوفات استان در مجموع بیش از 124 هکتار از اراضی موقوفه استان رفع تصرف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه به برنامه‌های این اداره کل در دهه وقف هم گریزی زد و  گفت:  توزیع سبد کالا در بین نیازمندان از محل موقوفات در حد توان و برابر نیت واقف، برگزاری نشست‌های تخصصی با اقشار مردم به ویژه موثرین جامعه، اجرای نیت واقفین خیراندیش، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و مسئولان و دیدار با نمایندگان مجلس و برگزاری مراسم تجلیل از فعالین حوزه وقف از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان از راه‌اندازی کارگروه یک روزه تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع وقف به همت روابط عمومی این اداره کل خبر داد و گفت: تولید مستند و پخش آن از 2 شبکه ملی از  دیگر برنامه‌ها اوقاف استان کردستان در دهه وقف خواهد بود.

به گفته وی، در این ایام از سه پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی از محل موقوفات در شهرستان سقز و مریوان هم بهره‌برداری می‌شود.

کاروند در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون 4 میلیارد و 490 میلیون تومان از محل موقوفات اجرای نیت در سطح استان انجام شده است، گفت: در این زمینه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 100 درصد رشد داشته‌ایم.

به گفته وی، در 6 ماهه نخست امسال 2 میلیارد 200 میلیون تومان در راستای تعمیر و بازسازی199 مسجد در شهرستان‌های مختلف استان هزینه شده است.

وی در پایان گفت: از زمان شیوع کرونا ویروس تا کنون نیز بیش از 20 هزار سبد معیشتی غذایی شامل برنج، روغن، گوشت مرغ و غیره و لوازم بهداشتی در بین نیازمندان استان با محوریت حاشیه شهرها توزیع شده است.

وی از برگزاری مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی و استانی  با شرکت بیش از 600 نفر به عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی و دینی اوقاف استان خبر داد و گفت:  8 محفل انس با قرآن کریم در 6 ماهه اول امسال برگزار شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: اوقاف کردستان امور خیریه کل اوقاف اداره کل دهه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مهدی قاسمی گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخ شهر خلع ید شد.
وی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخ شهر صورت گرفت.
قاسمی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند