Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، در پی انتشار اخباری پیرامون فساد مربوط به «ویزای طلایی» در قبرس، «دیمتریس سیلوریس» رئیس پارلمان «قبرس» امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که از سمت خود استعفا خواهد کرد.

حدود دو ماه پیش، دولت قبرس با مجموعه‌ای از اتهامات روبرو شد مبنی بر اینکه ویزای طلایی اروپا را که اقامت و شهروندی در اتحادیه اروپا را برای دارندگان این ویزا تضمین می‌کند، به افرادی می‌فروخت که فعالیت مجرمانه، پرونده فساد و پولشویی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه یورونیوز چندی پیش بر اساس تحقیقات شبکه «الجزیره» تحت عنوان «اوراق قبرس» گزارش کرد که یک‌هزار و ۴۰۰ فرد ثروتمند به همراه هزار و ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های آنها در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، شهروندی قبرس را خریداری کرده‌اند و موفق شده‌اند تحت عنوان برنامه سرمایه‌گذاری در قبرس، امکان شهروندی این کشور اروپایی را به دست آورند.

طبق گزارش شبکه «الجزیره»، رئیس پارلمان قبرس در حالی استعفای خود را اعلام کرد که متهم شده بود در فساد فروش «ویزای طلایی» دخیل بوده است.

پیش از این گزارش شده بود که ۳۰ نفر از افرادی که به کارهای غیرقانونی متهم شده بودند و ۴۰ تن از سیاستمداران پیشین کشورهای خارجی به صورت غیرقانونی ویزای طلایی دریافت کرده بودند.

طبق قوانین قبرس، مجرمان و متهمان فاقد شرایط دریافت این ویزا هستند و پیش از این روز سه‌شنبه یکی دیگر از مقام‌های دولت قبرس به نام «جیووانی» نیز به دلیل مشارکت در این فساد مجبور به استعفا شده بود.

استعفای رئیس پارلمان قبرس بعد از آن صورت گرفت که معترضانی مقابل ساختمان پارلمان در «نیکوزیا» تجمع کردند و خواستار اخراج سیلوریس و آغاز تحقیقات رسمی درباره این پرونده فساد شدند.

دولت‌های خارجی از جمله کشورهای اتحادیه اروپا نیز به شدت از قبرس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی مشابه این کشور که چنین برنامه‌ای را سالها تحت عنوان اعطای اقامت برای سرمایه‌گذاری اجرا می‌کردند، انتقاد کرده‌اند.

در آوریل سال گذشته میلادی، کمیسیون اروپا از طرح ویزای طلایی قبرس، بلغارستان و مالت انتقاد کرد و از این کشورها خواسته است که به طرح ویزای طلایی پایان دهند.

پیش از این دولت قبرس تمامی این اتهامات را رد کرده بود و مدعی شده بود که صدور اجازه اقامت برای افراد مورد نظر کاملاً قانونی و مشروع بوده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: فساد قبرس پارلمان استعفا رئیس پارلمان قبرس ویزای طلایی رئیس پارلمان ویزای طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) اعلام کرد که استعفا نخواهد داد و در سمت خود باقی خواهد ماند.

نخست وزیر ۵۲ ساله اسپانیا روز چهارشنبه ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) به طور غیرمنتظره اعلام کرده بود که در حال بررسی استعفای خود است.

بر اساس اعلام این رسانه، پدرو سانچز شکایت مربوط به فساد علیه همسرش «بگونا گومز» را دلیل آن عنوان کرده بود.

سانچز سپس تمام قرارهای رسمی خود را لغو کرد.

او همچنین اشاره کرده بود که می خواهد در مورد این فکر کند که «آیا باقی‌ ماندن در سمت ریاست دولت با توجه به باتلاقی که راست‌گرایان و راست‌گرایان افراطی در آن فعالیت سیاسی دارند، ارزشش را دارد یا نه؟»

سانچز حال گفت: من تصمیم گرفته ام در صورت امکان، کارم را با قدرت بیشتر در ریاست دولت ادامه دهم.

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین اشاره کرد که تظاهرات اخیر در آخر هفته گذشته (به وقت محلی) در مادرید و برخی شهرهای دیگر این کشور به منظور ابراز همبستگی با شخص او، سبب بازنگری مشترک وی و همسرش در مورد استعفای احتمالی شده است.

کد خبر 6092533

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است