Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: قیمت گوشت مرغ امروز به ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان اوج گرفته و به نظر می‌رسد این روند افزایشی در حال استمرار یافتن است.

قیمت گوشت مرغ در لرستان اوج گرفت

حدود یک ماه است که مردم لرستان با افزایش قیمت مرغ گرم مواجه هستند به‌طوری‌که قیمت این محصول پرمصرف از کیلویی ۱۰ هزار تومان امروز از مرز کیلویی ۲۵ هزار تومان هم عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت مرغ گرم این روزها در بازار استان نوسان‌های فراوان داشته که به گفته متولیان امر این موضوع تنها منحصر به استان لرستان نبوده و افزایش قیمت مرغ در همه کشور به چشم دیده می‌شود.

عدم تأمین مناسب نهاده‌های دامی

فریبرز حسامی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اگر جهاد کشاورزی نهاده دامی در اختیار واحدهای مرغداری قرار می‌دهد، قیمت را باید رعایت کنند، اظهار داشت: الان یک مشکل کشوری بروز پیدا کره و قیمت مرغ افزایش یافته و این امر نیز ناشی از عدم تأمین مناسب نهاده‌های دامی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه قیمت کشوری مرغ زنده افزایش ناگهانی یافته است، عنوان کرد: این امر نیز ناشی از هیجانات روانی بوده که پشت سر نهاده‌های دامی است که قرار است ارز آن حذف شود و یا اگر کمبودی وجود دارد، دلیل آن چیست؟

افزایش غیر قابل قبول قیمت مرغ

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی باید به این امر ورود پیدا کند چرا که افزایش قیمت مرغ مرتبط با بحث تأمین نهاده‌های دامی است، گفت: اما موضوعی که الان مطرح است این بوده که مرغی که الان در بازار وجود دارد از نهاده‌های قبلی استفاده کرده و اگر قرار است که قیمت نهاده دامی در آینده افزایش پیدا کند که هنوز به دست مرغدار نرسیده است.

حسامی، تاکید کرد: الان قیمت مرغ نباید به این میزان باشد، با جهاد کشاورزی صحبت کرده ایم که در روز یکشنبه جمع بندی کنیم و جلسه تنظیم بازار را تشکیل دهیم تا تمهیداتی در این رابطه اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ، یک موضوع بین بخشی است و جهاد کشاورزی، سازمان صمت و… باید متناسب با شرایط کشور در این رابطه تصمیم گیری صورت گیرد، گفت: متأسفانه از دو روز گذشته شاهد افزایش قیمت غیر قابل قبولی در رابطه با مرغ زنده کشور به وجود آمده و برای این مباحث نیز باید تصمیمات ملی اتخاذ شود.

افزایش قیمت مربوط به کل کشور است!

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت خیلی نارضایتی ایجاد کرده است، گفت: باید موضوع در سطح ملی مورد بررسی قرار بگیرد و در استان نیز در قالب کارگروه تنظیم بازار تقسیم وظایفی با جهاد داشته باشیم و واحدهایی که نهاده گرفته اند باید مرغ را با قیمت مناسب تحویل بدهند.

ناصر نجیب زاده معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این افزایش قیمت مربوط به کل کشور است.

وی با بیان اینکه پیش از این اجازه صادرات مرغ را در کشور داده بودند، گفت: الان سازمان دامپزشکی به استان‌ها اعلام کرده که جلوی صادرات مرغ را بگیرند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه بخشی از این قیمت نیز، افزایش قیمت مصوب تنظیم بازار است که احتمالاً اعلام می‌شود، بیان داشت: این قیمت «بادکنکی» بوده و کاهش پیدا می‌کند.

نجیب زاده، افزود: افزایش قیمت، تأمین نهاده‌های دامی و… کشوری است، نهاده‌های دامی به صورت ۱۰۰ درصدی تأمین نشده و به همین خاطر هزینه تمام شده نیز افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 5048912

منبع: مهر

کلیدواژه: مرغ سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان جهاد کشاورزی لرستان ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهدای مدافع حرم کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان نهاده های دامی معاون سازمان جهاد کشاورزی افزایش قیمت قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی

امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران از افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات استان از تجارت خارجی خبر داد و گفت: در فروردین ماه امسال، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

او افزود: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی گفت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه امسال مربوط به این کشور‌ها است.

او افزود:واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران، گفت: طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود