Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@22:55:19 GMT

درست کردن استقلال مثل آب خوردن است!

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۰۹۲۷

درست کردن استقلال مثل آب خوردن است!

به گزارش افکارنیوز،

حسن روشن، ستاره ملی‌پوش اسبق استقلال از جمله پیشکسوتانی است که نقدهای صریح او زبانزد همگان است. با توجه به تغییر و تحولات اساسی روی نیمکت فنی استقلال به سراغ حسن روشن رفتیم تا نظرات او را جویا شویم.

از کادر فنی جدید استقلال شروع کنیم.

از این انتخاب راضی هستم، به خصوص آن که بعد از تنهایی فرهاد در استقلال که هر چه گفتیم گوش نکرد و در نهایت از طرف باشگاه پرونده‌اش بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه نامجومطلق کنار فرهاد بود اما این برای هدایت تیمی در حد و اندازه‌های استقلال کافی نبود. فکری بچه خوبی است و کاپیتانی باتجربه برای باشگاه بود. وقتی نظری‌جویباری گفت اگر استقلال محمود فکری را بخواهد مقدمات حضورش را مهیا می‌کنیم از دفتر وزیر به من زنگ زدند و گفتند بیایید تا با تشکیل کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تصمیم بگیریم که من عذرخواهی کردم و به آن جلسه نرفتم. فردا اما اعلام کردند فکری سرمربی شده است. به نظرم انتخاب خوبی صورت گرفته به خصوص که کادر خوبی کنارش است و مثل فرهاد در استقلال تنها نیست. الان چند نفر هستند که بتوانند کارها را جمع و جور کنند البته باید بدانند اینجا نساجی نیست و کار به مراتب سخت‌تر از باشگاه‌های دیگر است. امیدوارم مدیریت باشگاه و هیئت مدیره با تشکیل کمیته‌های فنی، انضباطی و مالی که توانایی لازم را برای این کار داشته باشند شرایط موفقیت تیم را فراهم سازند به شرط آنکه این‌طور نباشد که چون من را دوست دارند دعوت به همکاری کنند. باید اعضای کمیته‌ها با مطالعه انتخاب شوند تا بهترین عملکرد را از آنان شاهد باشیم.

البته هنوز تکلیف مدیرعامل باشگاه نامشخص است.

بله، اگر چه در چند وقت گذشته عده‌ای آمدند و رفتند و ما نیز برای آنان آرزوی سلامتی داریم اما نکته‌ای که مدیرعامل جدید باید به آن توجه داشته باشد تمرکز تمام و کمال روی کارهایش است. این‌طور نباشد که مثل مدیران گذشته بخواهد در کار دیگران دخالت کند و به دنبال گزارش دادن و خرید بازیکن باشد. مشکل باشگاه باید توسط کمیته‌ها حل و فصل شود و مدیرعامل باید با مدیریت خود بر کارها نظارت داشته باشد. بارها شاهد بودیم مدیرعامل در باشگاه همه‌کاره بود و آخرش هم بدون هیچ دستاوردی از باشگاه رفت.

پنجره نقل و انتقالات باشگاه هم که کماکان بسته است.

این داستان‌ها را فقط اینجا می‌شنویم. وقتی از ابتدا کار را به شکل غلط انجام می‌دهند نتیجه‌اش آن می‌شود که امروز شاهد هستیم. باید توجه داشت چنانچه باشگاه صاحب یک آکادمی خوب و موفق بود امروزه تا این میزان از بسته بودن پنجره نقل و انتقالات رنج نمی‌بردیم. با توجه لازم به آکادمی و پرورش استعدادهای باشگاه قطعاً شرایط مناسبی به هنگام نقل و انتقالات پدید خواهد آمد. درست کردن این تیم مثل آب خوردن است چرا که باشگاه قدمتی ۷۵ ساله دارد و این امتیازی بسیار مثبت برای کل مجموعه است.

چه میزان به موفقیت این تیم امیدوارید؟

در فوتبال دنیا ۴ آیتم مهم وجود دارد که اولی قدرت بدنی است. وقتی مربی بدنساز خوب به کادر فنی اضافه شود آیتم اول اجرا می‌شود. سرمربی باید بدنسازی را دعوت به همکاری کند که بتواند بدن بازیکنان را برای ۳۰ مسابقه و یا ۵ بازی بیشتر آماده کند. دومین آیتم بحث روحی و روانی است. اگر دیدید برانکو با پرسپولیس قهرمان شد روانشناس خوبی بود پس لازم است در این خصوص مربیان باشگاه توجه ویژه‌ای داشته باشند اما سومین فاکتور بازیکن است. پرسپولیس را برای شما مثال می‌زنم. وقتی به پنجره بسته نقل و انتقالات برخورد کرد در پایان بازی‌های لیگ قهرمانان چند فصل گذشته به مشکل برخورد و در نهایت بازی‌هایش را باخت و از دور مسابقات حذف شد. پس باید در انتخاب بازیکن با دقت بیشتری عمل کرد تا در کوران بازی‌ها تیم دچار مشکل نشود. آیتم چهارم مربی است. شما ببینید در دوره منصوریان اگر چه بازیکنان خوبی در اختیار داشت اما بدنسازی بد آن فصل باعث شد سرمربی نتواند تفکرات خود را اجرایی کند و با تعداد مصدومان زیاد تیم تا رده شانزدهم سقوط کرد و بعد از آن شفر آمد و بیشتر از آنکه به فکر تیم باشد به دنبال مسائل مادی بود. پولکی بودن سرمربیان این روزها بلای جان فوتبال شده است.

منظورتان مربیان داخلی است یا خارجی؟

خارجی‌ها که همگی پولکی هستند و مربیان داخلی نیز متأسفانه وضعیتی بهتر از آنان ندارند.

آینده استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هنوز زود است در این خصوص حرف بزنیم اما امیدوارم تیم با آرامش کار خود را دنبال کند و شرایطی فراهم شود که ما هم فوتبال تماشا کنیم. ۲ فصل است که بازی‌های استقلال را تماشا نمی‌کنم. چرا نباید من بازی‌های تیم محبوبم را تماشا کنم؟ قرار است از دیدن فوتبال لذت ببریم نه آنکه سکته کنیم و یا تلویزیون را از شدت خشم بشکنیم. ان‌شاءا... پس از چند فصل ناکامی محمود فکری و شاگردانش بتوانند بار دیگر استقلال را به جایگاه واقعی آن برسانند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استقلال حسن روشن نامجومطلق محمود فکری باشگاه استقلال تیم استقلال حسن روشن محمود فکری پیشکسوت استقلال نقل و انتقالات بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع فرزندآوری باید رفع شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید شمسایی سرمربی کنونی تیم فوتسال ایران و بازیگر سابق فوتسال درباره بحث جوانی جمعیت با تأکید بر تهدیدات میانسالی در کشور گفت: این تهدید از خیلی سال‌های پیش شروع شده منتها ما آن را جدی نگرفتیم.

وی با اشاره به اینکه بیش ازبیست سال پیش این صحبت‌ها را می‌شنیده، اما کسی جدی نمی‌گرفته است، گفت: حال این امر تبدیل به یک خطر شده که باید برایش خیلی فکر شود که البته عوامل زیادی هم باعث و بانی آن هستند. شمسایی با ابراز تأسف نسبت به کسانی که الان در دور و اطراف هر کداممان می‌بینیم که علاقه به تشکیل خانواده و فرزندآوری ندارند، گفت: یک بعد قضیه مالی و اقتصادی است که باید برای زوج‌های جوان و جوانان در شرف ازدواج حل شود تا ان‌ها مسیر درست زندگی خود را پیدا کنند. من همیشه یک مثال فوتبالی می‌زنم آن هم این است که شما ۵۰ سال نمی‌توانید یک تیم ملی را با همان اعضا نگه دارید

بنابراین ما نیاز به تیم نوجوانان، امید، جوان و بزرگسال داریم و اینها مدام باید در این چرخه تغییر کنند. وی با اشاره به اینکه با حرف نمی‌توان کاری از پیش برد نیاز به عمل در جامعه داریم، گفت: بچه که بودم خاطرم است که مرا به ورزشگاه می‌بردند و میگفتند یک وقت حرف بدی نزنی، بچه‌ها بشنوند و یاد بگیرند هنوز این حرف در گوشم است، ما نیاز به قشر کودک و نوجوان همه جا داریم.

شمسایی با اشاره به اینکه خیلی افراد متولی هم هستند که سمت تشکیل خانواده و فرزندآوری نمی‌روند، گفت: درست است که این قاعده همه جا وجود ندارد که به خاطر شرایط مالی فرزندآوری کم شده است، من خیلی دوستانم هم هستند که تمایل به ازدواج و فرزند با وجود عدم مشکل مالی ندارند، اما برای آن قشری که نیاز مالی دارند دولت می‌بایست کاری بکند و موانع را از سر راه بردارد. با این حال من هر حرفی بزنم کارشناس نیستم و مسئولین در این زمینه اشراف دارند و باید شرایط را بررسی کنند ما تنها از کنار گود می‌توانیم حرفی بزنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • سلیمانی: اخراج رفیعی درست بود؛ بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی داشت
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • مدعیان بی‌رمق؛ خیابانی درست گفت!
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟