Web Analytics Made Easy - Statcounter

عوامل مختلفی در قضیه بی‌رونقی و سردی تنور انتخابات ۱۴۰۰ دخیل است که اگر از مسئله ویروس کرونا و تأثیرات آن بر فضای کلی جامعه عبور کرده و سایه یاسی که بر جامعه افکنده را نادیده بگیریم، خواهیم دید گرم شدن تنور انتخابات نیاز به امیدآفرینی و انتقال آن به سطح جامعه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: «رحم الله امرءً عَلم مِن أین، و فی أین و إلی أین»؛ خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا، در کجا و به کجا آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساده‌ترین برداشت این است که حضرت به مبدأ شناسی موقعیت‌شناسی و غایت اندیشی توصیه فرموده‌اند.

این حدیث را ازاین‌جهت آوردیم که به نظر می‌رسد در موقعیت فعلی که در گام دوم انقلاب با چالش کارآمدی نظام و امر کارآمد سازی نظام دینی مواجه هستیم، پرداختن به بعضی از امور، موضوعی غیرضروری است و ای‌بسا دشمنان آگاه و دوستان غافل، فضا را در جهتی گرم نگه می‌دارند که از مباحث اصلی غفلت صورت بگیرد.

بدیهی است که موضوع اصلی پیش روی جامعه ما انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است؛

اگر به‌صورت غیرحرفه‌ای هم که به این مسئله توجه کنیم، خواهیم دید که در فاصله چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، هنوز هیچ شور و جوششی در کار نیست و برعکس جامعه را به سمتی سوق داده‌اند که الآن بیشتر از هر چیزی نگران ریاست جمهوری در امریکاست و مردم را در برزخی برده‌اند که آخرالامر متوجه نشود ادامه ریاست جمهوری ترامپ به نفع ما است یا انتخاب بایدن؟

درحالی‌که این مسئله در چهل سال گذشته از کمترین توجه برای جامعه ما برخوردار بوده است اما اکنون ناکارآمدی‌ها را به دغدغه انتخابات امریکا پیوند زده‌اند!

عوامل مختلفی در این قضیه بی‌رونقی و سردی تنور انتخابات دخیل است که اگر از مسئله ویروس کرونا و تأثیرات آن بر فضای کلی جامعه عبور کنیم و این موضوع را نادیده بگیریم که کدام جریان از سیاسی شدن کرونا و سایه یاسی که بر جامعه افکنده است، بیشترین بهره سیاسی را می‌برد؛

خواهیم دید که گرم شدن تنور انتخابات نیاز به امیدآفرینی و انتقال آن به سطح جامعه دارد (دقیقاً کاری که حضرت آقا در اکثر سخنرانی‌ها با قصد زدودن یاس و ناامیدی و امیدوار سازی آحاد جامعه به آینده نظام و کارآمدی آن همراه با باور قلبی انجام می‌دهند) و امیدوار سازی باعث پررونق شدن حوزه‌های انتخابات و شرکت تعداد بیشتری از مردم است اما انتخابات حداکثری موردنظر حضرت آقا، مقبول یک جریان سیاسی خاص نیست.

اصلاح‌طلبان اگرچه از شکست در انتخابات اسفند ۹۸ بسیار ناراحت هستند اما از این مسئله خوشحال‌اند که صندوق‌های رأی شاهد حضور حداکثری نبود و این عدم اقبال عمومی را متوجه ناکارآمدی خود و شکست سیاست‌گذاری‌هایی که طی هفت سال گذشته داشته‌اند نمی‌دانند و بلکه توپ این شکست را در زمین نظام انداخته و نامردانه خود طلبکار شده‌اند!

و از همین نقطه امیدوارند تا با القاء قهر جامعه با صندوق‌های رأی و با ترفند معرفی کاندیداهای متعدد از همه سلایق، شورای نگهبان را وادار کنند تا تعداد بیشتری را با اغماض تأیید نماید و آنگاه با این ترفند به پراکنده‌سازی آرا امیدوار باشند، زیرا پیروزی خود را در پراکنده‌سازی آرا امیدوار باشند، زیرا پیروزی خود را در پراکنده‌سازی آرای جریان رقیب می‌بینند.

جامعه ما ثابت کرده است به همان میزان که ضعف و ناکارآمدی را می‌شناسد، متأسفانه در بسیاری از موارد مقصر را اشتباه می‌گیرد، در نتیجه با این ضعف در بینش سیاسی به‌دفعات موجبات استمرار حیات سیاسی غرب گدایان شده است.

چاره و راه‌حل اساسی در این است که در فرصت باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری با معرفی شاخص‌ها و معیارهای اساسی و باز یادآوری اصول و ارزش‌ها و نیز تبیین چیستی و چرایی ناکارآمدی سیاست‌گذاری‌های لیبرال‌های وطنی، بینش سیاسی جامعه ارتقا داده شود تا مردم متوجه باشند چه کسی را به چه دلایلی انتخاب می‌کنند و نتیجه این انتخاب چه خواهد بود و حاضر به دادن هزینه برای پی آمدهای انتخاب خود نیز باشند، زیرا هر انتخابی قطعاً پی آمدی دارد.

از قرار معلوم لیبرال‌ها با این دست‌فرمان که حرکت می‌کنند اگر تا قبل از ۱۴۰۰ موفق نشوند، سر نظام را در برابر آمریکا خم کنند، قطعاً با رأی آوری مجدد در ۱۴۰۰ این کار را خواهند کرد، زیرا مأموریت اساسی آن‌ها ناکارآمد سازی نظام اسلامی با هر فعل ممکن است، پس بایستی این نوع پیامدها به جامعه به‌درستی معرفی شود تا خود انتخاب کنند.

اگر امام(ره) فرمودند معیار رأی مردم است و اگر حضرت آقا به مشارکت حداکثری سفارش می‌کنند از طرف دیگر به غیرت و دین‌مداری مردم نیز باور دارند و اگر بتوان با شانتاژ رسانه‌ای و پروپاگاندای سنگین غرب و غرب‌گرایان مبارزه کرد و مردم را نسبت به نوع انتخاب خودآگاه ساخت قطعاً به سمت ذلت نمی‌روند.

برای همین به نظر می‌رسد وظیفه سنگینی در پیش است و روزها و بلکه لحظات پیش رو را بایستی قدر دانست و از حواشی پرهیز کرد و خود و دیگران را به سمت انتخاب کارآمد هدایت نمود.

متأسفانه بعضاً با نظریه “انتخاب اصلح” تیشه به ریشه جریان انقلابی زده‌شده است، درصورتی‌که اگر کارآمدی ملاک انتخاب می‌بود، اکنون شاهد این روزگار نبودیم.

هوشنگ نادری

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تنور انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • مراحل پخت یک گاو ۲۰۰ کیلوگرمی در تنور به سبک آشپز مشهور پاکستانی (فیلم)
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است