Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا سپهری رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال‌های ۹۵ تا ۹۸، شاهد رشد بی سابقه‌ای در حوزه سرمایه گذاری صنایع معدنی در این استان بوده ایم، به طوری که در سال ۹۸ بیش از ۸۵ درصد از سرمایه گذاری‌های این خطه در بخش صنایع معدنی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: همچنین از مجموع ۷ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، معادل ۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان آن در صنایع معدنی اتفاق افتاد که این روند حکایت از حرکت استان به سمت سرمایه گذاری‌های بزرگ دارد.

رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۹۷ نیز بیش از ۷۷ درصد سرمایه گذاری در صنایع معدنی اتفاق افتاده، به طوری که از مجموع ۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاری در این بخش، رقم ۳ هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان در صنایع معدنی سرمایه گذاری شد.بیشتربخوانید کاهش تعداد پروانه های اکتشافی در معادن خراسان رضوی


سپهری بیان کرد: تعداد واحد‌ها صنایع معدنی نسبت به سال ۹۵ کاهش داشته است، به طوری که در سال ۹۴، بیش از ۵۶ پروانه صنایع معدنی صادر شد و این تعداد در سال ۹۸ به ۳۷ واحد رسیده است، لذا تعداد واحد‌ها کاهش یافته، اما میزان سرمایه گذاری همچنان رشد را گواهی می‌کند.

او با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل موجود در حوزه صنایع معدنی، موضوع تعهدات ارزی است، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از واحد‌ها طرح توسعه دارند، اما به دلیل مشکلات مالی، پیشرفت فیزیکی طرح‌های تحقیق و توسعه آن‌ها نهایتا ۵ الی ۶ درصد بوده و این در حالی است که بایستی تا ۲۵ درصد پیشرفت را در این بخش محقق می‌کردند. بررسی‌ها حاکی از آن است که موانع متعددی پیش روی واردات ماشین آلات وجود دارد که این مسئله باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: خدمات استان به طور مثال حوزه رسیدگی‌های مالیاتی باید به گونه‌ای باشد که واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران راغب شوند تا دفاترشان را به استان انتقال دهند. اگر این مهم محقق شود قاعدتا مشکلات دیگر استان نیز حل خواهد شد.

سپهری با طرح این سوال که چرا علی رغم اشباع صنایع، سرمایه گذاری و جواز تاسیس همچنان در بعضی بخش‌ها صادر می‌شود، اظهار کرد: پُرشماری واحد‌های تولیدی و ترجیح دهی به کمیت در قیاس با کیفیت باعث می‌شود تا این واحد‌ها با ظرفیتی کمتر به فعالیت ادامه دهند و این در حالی است که در بسیاری از کشور‌های پیشرفته، به جای کمّی سازی، به دنبال برندسازی و کیفیت بخشی به اعتبار شرکت‌های تولیدی شان هستند که همین امر، سرآغاز توسعه خواهد بود.

او افزود: هر چند که امکان اعطای جواز تاسیس برای ۱۰ صنعت بزرگ از استان‌ها سلب شده است، اما در تهران همچنان این روند ادامه دارد.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن ایران سرمایه گذاری تعهدات ارزی سرمایه گذاری صنایع معدنی خراسان رضوی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن