Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@15:22:12 GMT

روایت حزب کُرد از نقش حشدالشعبی در آزادسازی عراق

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۲۵۵۸

روایت حزب کُرد از نقش حشدالشعبی در آزادسازی عراق

عضو یک حزب کُردستان عراق ضمن دفاع از سازمان الحشد الشعبی، تأکید کرد که نیروهای الحشد در راه آزادی اراضی عراق از تسلط گروه تروریستی داعش، قهرمانانه ایفای نقش کردند.

به گزارش مشرق، «آرام محمد» عضو جنبش «الجیل الجدید» (نسل نو) تأکید کرد که کُردها، برای نیروهای سازمان الحشد الشعبی احترام قائل هستند.

الجیل الجدید نام یک حزب سیاسی در کردستان عراق است که در جریان رقابت‌های انتخابات مجلس عراق در سال ۲۰۱۸ تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: الحشدالشعبی تجمع داعش در شمال عراق را درهم کوبید

محمد به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «الحشد الشعبی در راه آزادی خاک [عراق] از تسلط گروه تروریستی داعش، قهرمانانه ایفای نقش کرد».

وی تأکید کرد که الحشد الشعبی از همه شهرهای عراق دفاع کرد و در این راه جانفشانی‌های زیادی از خود نشان داد. «ما اهانت به الحشد الشعبی را از سوی هر طرفی که باشد، نمی‌پذیریم... اظهارات هوشیار زیباری از رهبران حزب دموکرات کردستان، به نمایندگی از نظر مردم کُرد نیست».

بیشتر بخوانید: پاسخ یک فرمانده الحشد الشعبی به اظهارات موهن زیباری

محمد همچنین گفت که افرادی مانند زیباری «همیشه و بنا بر دلایل سیاسی و با دستورات خارجی، در پی فتنه‌افروزی و ایجاد مشکل هستند».

زیباری اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که حمله به پایگاه آمریکایی «الحریر» در اربیل به این دلیل صورت گرفت که گروه‌های مقاومت گمان می‌کنند منطقه کردستان به آمریکا نزدیک است. 

وی در ادامه ادعاهای خود علیه الحشد الشعبی که یک نهاد رسمی دولت عراق به شمار می‌رود، توهین کرد و گفت که گروه‌های مقاومت بغداد و اربیل را هدف قرار می‌دهند کاری که پیش‌تر تروریسم داعش انجام می‌داد.

هواداران الحشد هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «پس از اهانت‌های مکرر رهبران احزاب جدایی‌طلب کُرد و شبه نظامیان آنان علیه الحشد مقدس ما و سکوت دولت الکاظمی... ما در برابر این اهانت، سکوت نخواهیم کرد».

در این بیانیه تصریح شد، این اهانت‌ها به جایی رسیده است که «لانه‌های اطلاعاتی در بغداد احداث کردند و مقرهای حزبی جدایی‌طلبی کُرد و مواضع نظامی برای شبه‌نظامیان خود در بسیاری از مناطق بغداد به وجود آوردند».

در این بیانیه، ضمن حمله به نیروهای پیشمرگه کُرد، تأکید شد که افرادی مانند زیباری در پی شایعه‌پراکنی و فتنه‌افروزی هستند و به همین دلیل از نخست وزیر عراق خواسته است که نیروهای الحشد را از منطقه سبز بغداد خارج کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ عراق کردستان نسل جدید هوشیار زیباری الحشد الشعبی حشدالشعبی دولت عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر اسبق آموزش و پرورش و از اعضای گروه توحیدی صف در ورامین درباره ماجرای نخستین ارتباطش با شهید محمد بروجردی و جانباز شهید احد ترشیچی می‌گوید: «پیش از انقلاب در محله اتابک معلم بودم، زمان بازگشت از مدرسه به ورامین، در مینی‌بوس با این شخصیت آشنا شدم؛ محمد قمی از دانش‌آموزان فعال مدرسه هم همراهم بود.

آنگونه که فارس روایت می‌کند، گفتگوی کوتاه ولی دلنشین من با احد این چهره ساده و بی آلایش و پیشنهاد او برای فروش کتاب‌هایش، قرار ملاقات ما را به منزل محقر او در مامازند ورامین کشاند. دیدن کتابهای تاریخی، معارف و سیاسی و خرید آنها باب رفت و آمد و گفتگویمان را گسترده‌تر کرد و ابعاد جدیدی از شخصیت و اندیشه احد برایم آشکارتر شد. احد، خود، همسر، خانه و زندگی‌اش را وقف مبارزه کرده بود. او برای تأمین هزینه‌های مبارزه از فروش کتاب‌هایش هم ابایی نداشت.»مظفر ادامه می‌دهد: «در گذر زمان و ارتباط‌های بعدی با اطمینان یافتن احد، آشنایی با محمد بروجردی با نام مستعار محمود رقم خورد . در واقع رابط آشنایی من با شهید بروجردی، احد ترشیچی بود و کار من و او را به ارتباط تشکیلاتی با بخشی از گروه توحیدی صف کشید. رفتن به کوه، تمرین خودسازی در شرایط سخت، آموزش کار با اسلحه، تاکتیک، تهیه و تولید مواد برای ساخت بمب‌های انفجاری رابطه ما را محکم‌تر کرد.»

مظفر ماجرای خرید مواد شیمیایی با ترفند تجهیز آزمایشگاه مدرسه‌ای که در آن تدریس می‌کرد، را اینگونه روایت کرد: «شهید بروجردی انجام عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ها در کافه خوانسالار را مطرح کرد. توفیق انجام این عملیات از بنده سلب شد؛ اما عباسعلی احمدی و علی تحیری(مصطفی) از مسئولین ارشد نظامی گروه توحیدی صف، عهده‌دار این مأموریت شدند که در این عملیات عباسعلی احمدی به شهادت رسید.»

جانباز شهید «احد ترشیچی» متولد ۱۵ فروردین ۱۳۳۶ بود. جانبازی که از چهره‌های مبارز قبل از انقلاب اسلامی و از دوستان شهید محمد بروجردی بود. مرد مجاهد و مبارزی که یکبار در دوران شاهنشاهی مجروح شد و ۳ بار هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس. آن هم جراحتی که چندین بار او را برای معالجه به خارج از کشور کشاند. او سرانجام ۱۵ فروردین ۱۳۷۵ بعد از تحمل ۱۴ سال جانبازی به شهادت رسید و در قطعه ۲۹ بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899254

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان