Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش روز وقف و مواسات در امامزاده حسین(ع) با عرض تسلیت ایام عزاداری روزهای پایانی ماه صفر اظهار کرد: زمانی که با بحران‌ها مواجه می‌شویم بیشتر قدر برنامه‌های دینی خود را خواهیم دانست.

امام‌ جمعه قزوین افزود: ما همیشه بحث بخشش و مواسات و احسان و تعاون به دیگران را شنیده ایم، اما زمانی که بحران‌هایی همچون جنگ تحمیلی، سیل، زلزله، بیماری کرونا جامعه را تهدید می‌کند در این فضا بیشتر درک می‌کنیم که عمل به این دستورات دینی چقدر ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ترویج وقف در جامعه ادامه داد: زمانی که با مشکلات مختلف روبرو می‌شویم درک می‌کنیم که چقدر نیاز بود که موضوع وقف جدی تر گرفته شود. ما باید به گونه ای عمل می‌کردیم که همه مردم به انجام کار خیر و احسان و تعاون و وقف عادت کرده بودند و امروز با وجود وقف‌های متعدد می‌توانستیم این بسته‌های معیشتی را تامین و خریداری کنیم.

آیت الله عابدینی ابراز کرد: خدای متعال بسیار بیشتر از نیاز بندگان خود، نعمت و رزق و روزی قرار داده است اما این رزق را به دست ما سپرده تا با مدیریت صحیح به گونه ای رفتار کنیم که به همه بندگانش رزق تعلق بگیرد. انفاق و صدقه و بخشش و احسان برای به تعادل رسیدن بین غنی و فقیر است.

وی با بیان اینکه گسترش فقر در جامعه به دلیل کم کاری ما در انفاق است، تصریح کرد: امیرمومنان از جنگ صفین بازمی‌گشتند در نزدیکی شهر کوفه به قبرستان وادی السلام رسیدند، خطاب به درگذشتگان فرمودند؛ ای کسانی که در خانه‌های وحشتناک منزل دارید، ای کسانی که در مکانی قرار گرفتید که همه از آن فراری هستند، ای تنهایان، ای بی کسان، ای وحشت زدگان، شما از ما زودتر به این مکان آمده اید و ما هم به شما ملحق خواهیم شد، امروز خانه‌های دنیایی شما کجا و در دست چه کسانی است؟ ثروت و دارایی شما بین دیگران تقسیم شد، این اخبار دنیای ماست. سپس خطاب به سربازان و همراهان خود فرمودند، اگر به این مردگان اجازه صحبت داده شود به شما خواهند گفت که بهترین کار تقواست.

امام جمعه قزوین در پایان اذعان کرد: تا زمانی که ما در دنیا زندگی می‌کنیم و اختیار داریم می‌توانیم با وقف اموال خود برای زندگی پس از مرگمان، توشه جمع کنیم تا دیگران هم از اموال ما بهره مند شوند. با وقف اموال و دارایی‌های خود دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی

رئیس قوه قضائیه صبح امروز از بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، صبح امروز در اولین برنامه‌های سفر حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای رییس قوه قضاییه به استان هرمزگان، وی از بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بازدید کرد.

رئیس قوه قضائیه در سفر به بندرعباس برنامه‌های مختلفی از جمله حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، بازدید از اسکله شهید رجایی و اموال تملیکی، دیدار با کارگران، دیدار با روسای مناطق آزاد و کارآفرینان و صنعتگران، شرکت در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دستگاه قضایی استان هرمزگان در محل دادگستری کل استان هرمزگان ، شرکت در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در محل دادگستری کل استان هرمزگان و مصاحبه پایانی با خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهد داشت.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی: رفح، دیرالبلح و النصیرات باید ویران شوند
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!