Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پیکر شهید «مسعود منتجبی» عصر امروز با استقبال مسؤولان و خانواده این شهید بزرگوار وارد شهر زنجان شد.

مراسم استقبال از پیکر این شهید دفاع مقدس با توجه به الزام و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در  فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در این مراسم با بیان اینکه شهید منتجبی یکی از بسیجیان گردان‌های خط شکن بود، اظهار کرد: پاسداران و بسیجیان زنجانی ۶ گردان در هار مرحله عملیات بیت‌المقدس خط شکن بودند و نقش مهمی در آزادسازی خرمشهر ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جهانبخش کرمی با بیان اینکه ارزش شهید و شهادت هیچگاه فراموش نمی‌شود همانگونه که عظمت عاشورا روز به روز بیشتر می‌شود، افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس حسین‌وار و عاشورایی جنگیدند و لحظه‌ای در یاری امام و انقلاب تردید نکردند.

وی با اشاره به اینکه پیام شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حریم اهل بیت (ع) عزت، ایستادگی و مقاومت است، یادآور شد: دفاع از اسلام و انقلاب، ولایت و حفظ روحیه جهاد و شهادت از دیگر پیام‌های شهداست که باید در جامعه تبیین شود.

منصور منتجبی برادر این شهید نیز با اشاره به اینکه شهید مسعود منتجبی قبل از 18سالگی عازم جبهه شد و در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل شد،گفت: پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از 38 سال دوری به آغوش خانواده بازگشت.

 وی با بیان اینکه پدر و مادرم در چشم انتظاری از دنیا رفتند، افزود: هیچ پدر و مادری راضی نمی‌شود فرزندش در شرایطی قرار گیرد که برایش خطرناک است اما با وجود اینکه والدینمان به شدت نگران حال مسعود بودند، اما با حضورش در جبهه مخالفت نکردند چراکه آن زمان از نزدیک شاهد مظلومیت و آوارگی مردم بودیم.

سرانجام آمریکا نابودی است

 وی با بیان اینکه برادرم همیشه می‌گفت سرانجام آمریکا  نابودی است و تا زمانی که ظلم در دنیا وجود داشته باشد، جنگ نیز ادامه دارد، تصریح کرد: عنایت خداوند متعال، توسل به ائمه اطهار، وجود ولایت فقیه و تلاش رزمندگان اسلام این پیروزی بزرگ در مقابل صدام و ایادی استکبار را رقم زد.

 این برادر شهید با اشاره به اینکه خط سرخ شهید و شهادت هیچگاه قطع نمی‌شود، بیان داشت: وظیفه همه ما امتداد راه شهیدان و افزایش بصیرت و انتخاب آگاهانه در جامعه است تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

 وی با اشاره به عظمت شهدا و شهادت خاطرنشان کرد: جهاد، ایثار، اخلاص و فداکاری شهدا اصلأ قابل توصیف نیست و ما باید بدانیم که امروز امنیت و اقتدار کشور عزیزمان را مدیون این ایثار و از خودگذشتگی‌ها هستیم.

 منتجبی در پایان یادآور شد: امتداد راه شهیدان تا سرکوبی ظلم در جهان و رساندن پرچم عدالت به دست حضرت حجت (عج) ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: استان زنجان بیش از 3 هزار و 500 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

علی کاظمی با بیان اینکه این استان 3 هزار و ۵۳۶ شهید دارد، اظهار کرد: تاکنون ۱۰ استان اطلاعات شهیدان استان زنجان را ارسال کرده است.

ایثار اجتماعی یکی از ضروریات و لازمه جامعه کنونی کشور است

وی افزود: تلاش شد شهدایی که محل اعزام و تولد آن‌ها زنجان بوده است یا متولد زنجان بوده و از شهر دیگری اعزام شده‌اند، به عنوان شهدای استان تلقی شوند.

کاظمی با یادآوری اینکه شهدای استان زنجان در هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند، افزود: ایثار اجتماعی یکی از ضروریات و لازمه جامعه کنونی کشور است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: ایثار و شهادت همواره جاری و به هیچ عنوان کهنه نمی‌شود و این موضوع در مراسم تشییع و بزرگداشت شهید سردار سلیمانی به اثبات رسید.

وی افزود: در راستای گرامیداشت مقام این شهدا وصیت نامه آن‌ها در هشت جلد آماده سازی شده است که تا کنون یک جلد آن به چاپ رسیده است.

«شهید مسعود منتجبی» در خرداد ۱۳۴۳ در شهرستان زنجان به دنیا آمد، با شروع جنگ تحمیلی مسعود برای دفاع از انقلاب اسلامی با بر تن کردن لباس بسیجی پای به میدان نبرد حق علیه باطل گذاشته بود.

 وی در 17 اردیبهشت ماه سال ۶۱ با حضور در عملیات بیت المقدس و در منطقه شلمچه به مقام شهادت نائل آمد اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت؛ پیکر این شهید والامقام بعد از گذشت 38 سال توسط کمیته جستجوی مفقودین،کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی و طی مراسمی با حضور چند تن از مسؤولان، این خبر به خانواده شهید اعلام شد.

 لازم به ذکر است، مراسم شب وداع با پیکر شهید مسعود منتجبی پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه انصارالمهدی (عج) برگزار می‌شود، همچنین پیکر مطهر این شهید والامقام روز جمعه ۲۵ مهر‌ماه ساعت ۱۰ صبح از میدان ۱۵ خرداد (چهارراه پایین) تا گلزار شهدا پایین و با تشریفات نظامی تشییع و در کنار دیگر همرزمان شهیدش (یادمان این شهید) به خاک سپرده خواهد شد.

والدین شهید منتجبی چند ماه قبل بر اثر کهولت سن و بیماری، آسمانی شدند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دفاع مقدس زنجان خانواده علی کاظمی فرمانده سپاه استان مسعود منتجبی استان زنجان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است

غلامرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه باز گرداندن بدمینتون زنجان به دوران اوج خود، یکی از رویکردها و برنامه‌های اصلی این هیأت در سال‌جاری به شمار می‌رود، افزود: بی‌تردید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شاهد حضور پررنگ‌تر بدمینتون زنجان در رویدادهای مختلف ملی نسبت به ادوار گذشته خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه بدمینتون یکی از رشته‌هایی است که از ظرفیت‌های بسیار غنی و ارزشمندی برخوردار بوده و با همین پتانسیل قادر خواهیم بود امسال به یکی از رشته‌های ورزشی پرافتخار استان تبدیل شویم، اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم، بنا داریم در همه رویدادهای ملی و بین‌المللی حضور داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه اهتمام به رده‌های سنی آقایان و بانوان جزو اولویت‌های این هیأت برای مسابقات داخلی و برون‌مرزی خواهد بود، ادامه داد: بی‌شک با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه بدمینتون داریم، قادر خواهیم بود میزبانی شایسته برای اردوهای تیم‌ملی و سایر رویدادهای داخلی و بین‌المللی باشیم که این خود زمینه توسعه بدمینتون زنجان را فراهم خواهد کرد.

رئیس هیأت بدمینتون استان زنجان در ادامه از برگزاری اردوی تیم‌ملی پسران زیر ۱۵ سال در فروردین‌ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری این اردو را به عنوان اولین میزبانی بدمینتون زنجان از یک رویداد ملی به فال نیک گرفته و تلاش داریم با تداوم این روند، بدمینتون زنجان به روزهای اوج خود نزدیک کنیم.

باقری با تاکید بر اینکه برای تحقق برنامه‌های خود نیاز مبرم به حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان داریم، تصریح کرد: حمایت از بدمینتون زنجان می‌توان منجر به حضور نمایندگان بدمینتون استان در رقابت‌های لیگ دسته دو و دسته یک کشوری همانند سال‌های گذشته باشد.

کد خبر 6089586

دیگر خبرها

  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان