Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@19:04:47 GMT

رییس جمهوری قرقیزستان استعفا داد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۳۴۱۵

رییس جمهوری قرقیزستان استعفا داد

به گزارش پایگاه خبری "کی جی ۲۴"، رئیس جمهوری قرقیزستان امروز (پنجشنبه) در پی ناآرامی‌های پس از انتخابات پارلمانی یکشنبه هفته گذشته از مقام خود کناره گیری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سورونبای جینبکوف در بیانیه‌ای با اشاره به ادامه تنش‌های سیاسی در قرقیزستان تاکید کرد که حفظ تمامیت کشور و اتحاد مردم و آرامش جامعه برای او بالاترین اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از طرف‌های منازعه سیاسی خواست که به اقدامات تحریک‌آمیز پایان بدهند.

رئیس جمهوری قرقیزستان روز جمعه گذشته با اعلام وضع اضطراری در شهر «بیشکک» پایتخت این کشور، از ارتش خواسته بودتا به ناآرامی‌های انتخاباتی ودرگیری خیابانی هواداران احزاب سیاسی پایان دهد.

ناآرامی‌های قرقیزستان پس از برگزاری انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ۱۳ مهرماه آغاز شد. بر اساس نتایج اعلام شده، چهار حزب به پارلمان راه یافته و ۱۲ حزب دیگر حد نصاب ۷ درصد آرا برای ورود به این پارلمان ۱۲۰ نفری این کشور را کسب نکرده بودند. کمیسیون انتخابات قرقیزستان روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه در پی تظاهرات و ناآرامی‌ها نتیجه انتخابات پارلمانی را باطل کرد.

در ناآرامی‌های شب پس از انتخابات در بیشکک که بنا به گزارش‌ها یک کشته و ۵۹۰ زخمی برجا گذاشته است، معترضان وارد ساختمان پارلمان و برخی مراکز دولتی شدند و «المازبیگ اتامبایف» رییس جمهوری پیشین را که به اتهام فساد در زندان بود، آزاد کردند هر چند او روز شنبه این هفته مجددا بازداشت و روانه زندان شد.

معترضان با یورش به پارلمان و ساختمان‌های دولتی خواستار ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات مجدد و همچنین کناره‌گیری سورنبای جینبکوف، رئیس جمهوری شده بودند. آن‌ها می‌گویند در انتخابات تقلب شده است.

پربیننده ترین رشد اقتصادی ایران بهبود می‌یابد/ نرخ بیکاری در سال۲۰۲۱ بیش از ۱۲درصد می‌شود بوی پیروزی بایدن می‌آید چین ارز دیجیتال منتشر کرد بایدن: ایران و ترکیه در منازعه قره‌باغ دخالت نکنند پسر ۱۴ساله ترامپ کرونا گرفت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قرقیزستان استعفا تظاهرات تنش سیاسی تظاهرات خیابانی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کامیون بستنی در قرقیزستان ۲۹ کودک را زیر گرفت

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • فیلم| کامیون بستنی در قرقیزستان ۲۹ کودک را زیر گرفت
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین