Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@17:26:03 GMT

دربی بندر لیورپول؛ شهرآورد صد و بیست ساله‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۴۳۶۰

دربی بندر لیورپول؛ شهرآورد صد و بیست ساله‌ها

دربی بندر لیورپول روز شنبه بین دو تیم این شهر لیورپول و اورتون برگزار می‌شود. اما ورزشگاه خانگی این دو تیم چقدر از هم فاصله دارد؟

به گزارش "ورزش سه"، دربی بندر لیورپول یکی از مهمترین شهرآوردهای فوتبال بریتانیا است که روز شنبه بین دو تیم لیورپول و اورتون در گودیسون پارک خانه اورتون آبی پوش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما استادیومهای خانگی دو تیم‌، آنفیلد و گودیسون پارک در شهر لیورپول فاصله بسیار کمی از هم دارند.

 

یکی از نکات جالب این دو تیم تاریخی این است که اورتون هم ابتدا در ورزشگاه آنفیلد به میدان می‌رفت و در سال 1892 یعنی بیش از 120 سال پیش بود که به گودیسون پارک منتقل شد. جالب‌تر اینکه فاصله گودیسون پارک و آنفیلد کمتر از 1.5 کیلومتر است و با چند دقیقه پیاده روی می توان با عبور از استنلی پارک، بین ورزشگاه های دو تیم رقیب جابجا شد.

 

 

این در حالی است که اورتون در حال ساخت یک ورزشگاه مدرن است تا بعد از 120 سال از خانه خود نقل مکان کند. عملیات ساخت و ساز استادیوم جدید در اسکله بارملی مور ادامه دارد که محل آن در بارانداز شمالی شهر قرار دارد.

 

این استادیوم جدید با محل فعلی آنفیلد و گودیسون پارک حدود 3 کیلومتر فاصله خواهد داشت. گودیسون پارک در حال حاضر 40هزار نفری است و اورتون این روزها این تعداد را برای بازی هایش کافی نمی داند و ساخت ورزشگاه جدید 53هزار نفری را به همین دلیل آغاز کرده.

 

 

اورتون در سال 1878 با نام سنت دومینگو اف سی تاسیس شد و نامش را از یک نیایش‌خانه محلی وام گرفته بود. آنها یک سال بعد به اورتون تغییر نام دادند و در سال 1888 از تیم‌های بنیانگذار اولین لیگ فوتبال دنیا به نام فوتبال لیگ بودند. اورتون که آن زمان در آنفیلد به میدان می‌رفت اولین قهرمانی خود در این لیگ را در سال 1891 بدست آورد.

 

یک سال بعد از قهرمانی مدیران اورتون با رئیس وقت باشگاه جان هولدینگ اختلاف پیدا کردند. هولدینگ آن زمان مالک آنفیلد هم بود. مدیران از باشگاه انشعاب کرده و به گودیسون پارک منتقل شدند و هولدینگ هم دست به تاسیس باشگاه لیورپول زد. به این ترتیب بود که آنفیلد به خانه لیورپول تبدیل شد.

 

 

البته لیورپول هم به فکر توسعه ورزشگاه خود افتاده ولی مثل لیورپول قصد ندارد راهی ورزشگاهی تازه شود. لیورپولی‌ها امیدوارند بتوانند در اواخر سال جاری میلادی عملیات بازسازی آنفیلد را با بودجه ای 60 میلیون پوندی آغاز کنند تا ظرفیت ورزشگاه را به 61هزار نفر برسانند. طبق برنامه قرار بود این عملیات زودتر آغاز شود که به دلیل اپیدمی کرونا به تعویق افتاد.

 

 

اورتون لیورپول

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اورتون لیورپول گودیسون پارک دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورتون - لیورپول؛ ترکیب رسمی

اورتون و لیورپول در چارچوب دربی مرسی‌ساید به مصاف هم می‌روند. 

طرفداری | اورتون و لیورپول در چارچوب دیدار معوقه از هفته بیست و نهم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. در حالی که شاگردان یورگن کلوپ به دنبال ادامه کورس قهرمانی لیگ برتر هستند، تافی‌ها برای بقا در لیگ برتر می‌جنگند. 

اطلاعات بازی اورتون و لیورپول  بستر مسابقه: معوقه از هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس، فصل 24-2023  تاریخ: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 (24 آوریل 2024) ساعت: 22:30 به وقت تهران مکان: ورزشگاه گودیسون پارک داوران: اندی مدلی (داور اصلی) - دیوید کوت (داور وار) ترکیب ابتدایی اورتون و لیورپول اورتون در حال تکمیل لیورپول (3-3-4): آلیسون | آرنولد، کوانته، فن دایک، رابرتسون | سوبوسلای، مک‌آلیستر، جونز | صلاح، نونیز، دیاز

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • شعار هواداران اورتون پس از پیروزی مقابل لیورپول: در گودیسون‌پارک لیگ را از دست دادید! / فیلم
  • خلاصه‌بازی لیورپول و اورتون + فیلم
  • کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود
  • آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!
  • 14 سال پس از گلزنی آرتتا؛ اولین پیروزی خانگی اورتون مقابل لیورپول
  • اورتون - لیورپول؛ ترکیب رسمی
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • ساعت بازی لیورپول و اورتون امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت
  • دربی حساس مرسی‌ ساید؛ ترکیب احتمالی لیورپول برای بازی با اورتون