Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ماه نوامبر (۱۳ آبان) سال جاری، شبکه اجتماعی توئیتر را متهم به طرفداری از «جو بایدن» رقیب دموکرات او، کردند.

سیاستمدارانِ حامی دونالد ترامپ اقدام توئیتر برای تعلیقِ دسترسی به حساب کارزار انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا را مداخله در انتخابات دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد آن‌ها این تعلیق که پس از انتشار مطلبی علیه جو بایدن و پسرش «هانتر» انجام گرفته است به نوعی طرفداری از نامزد دموکرات آمریکاست.

روز پنج‌شنبه توئیتر اعلام کرد، پیام کارزار انتخاباتی ترامپ که در آن بایدن را «دروغگو» عنوان کرده و همچنین ویدئویی از این ستاد را که از تجارت پسر او در اوکراین صحبت می‌کند، سیاست‌های این شبکه اجتماعی را نقض کرده و به همین دلیل دسترسی به این حساب مسدود است.

پیام توئیتر در این باره بدین شرح بود: «حساب کاربری شما تعلیق شده است. تشخیص ما این بوده که این حساب قوانین توئیتر را زیر پا گذاشته و به طور خاص، شما قوانین ما مبنی بر ممنوعیت انتشار اطلاعات خصوصی را نقض کرده‌اید. شما اجازه ندارید بدون اجازه افراد مطالب خصوصیشان را منتشر کنید.»

ستاد انتخاباتی ترامپ در این پیام نوشته بود: ««جو بایدن یک دروغگوست که کشور ما را نابود کرده است.»

این ستاد ویدئویی را نیز منتشر کرده که اطلاعاتی از تجارت هانتر بایدن در اوکراین را بیان می‌کند. این ویدئو اشاره‌ای به مطلبی از روزنامه نیویورک پست داشت.

این رونامه در مقاله‌اش دست به افشاگری از ایمیل‌های هانتر بایدن زده بود که نشان می‌داد او در سال ۲۰۱۵ پدرش را که در آن زمان معاون رئیس جمهور بود، به مدیر ارشدِ شرکت گاز «بوریسما» معرفی کرده است.

«تیم مورتاف»، رئیس بخش روابط عمومی ستاد انتخاباتی ترامپ در واکنش به این مسئله در مصاحبه‌ای گفت: «اینکه توئیتر حساب کاربری ستاد ترامپ را تعلیق کند به زبان ساده یعنی مداخله در انتخابات.»

او همچنین گفت: «هواداران و دوستان بایدن در سیلیکون، اخبار منفیِ او را سانسور می‌کنند و این یعنی رأی دهندگان محروم از دسترسی به اطلاعاتند. این همانند کاری است که چین و کوبای کمونیست انجام می‌دهد نه آمریکا»

«تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا، نیز در واکنش به این اقدام آن را «دخالت در انتخابات» و سانسور توصیف کرده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ نیز در واکنش به این اقدام گفت برای دور زدن سانسور‌ها متن کامل مقاله نیویورک‌پست را روی وب‌سایتش منتشر کرده است.

شبکه اجتماعی توئیتر نیز برای دلیل اقدام خود گفته که مقاله نیویورک‌پست قوانین این رسانه درباره «مطالب و محتوا‌های هک‌شده» را نقض کرده است.

به گفته مسئولان این شبکه اجتماعی، در سال ۲۰۱۸ با وضع قانونی انتشار هرگونه مطلبی بدون کسب اجازه را ممنوع کرده‌ است.

همچنین به گفته توئیتر چنانچه این پیام حذف شود دوباره این حساب کاربری فعال خواهد شد.

گفتنی است حساب کاربری شخصی «کایلی مک‌اینانی»، سخنگوی کاخ سفید نیز به دلیل انتشار همین مقاله تعلیق شده است.

مک‌اینانی نیز در واکنش به این اقدام توئیتر گفت: «سانسور باید محکوم شود. توئیتر و فیسبوک در چارچوب آمریکا رفتار نمی‌کنند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توئیتر ترامپ کارزار انتخاباتی ترامپ انتخاباتی ترامپ شبکه اجتماعی حساب کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه به دلیل الکترونیکی شدن فرایند انتخابات، تعرفه فیزیکی در هیچ شعبه‌ای وجود نخواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دور اول انتخابات از 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، نفرات منتخب پنج حوزه مشخص شد. 

وی با بیان اینکه در حوزه کرمانشاه محمد رشیدی آرای لازم را کسب کرد عنوان کرد: برای دو کرسی باقی مانده چهار نفر که بیشترین رأی را داشتند به دور دوم آمدند. برای حفظ شرایط دور اول تلاش شد همان تعداد شعب اخذ رأی آماده شود و 645 شعبه اخذ رأی شامل 100 شعبه روستایی و 545 شعبه شهری آمادگی لازم را دارند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: براساس ابلاغ وزارت کشور در دور دوم فرایند انتخابات به صورت صد درصد الکترونیکی برگزار می‌شود؛ در دور دوم مراحل احراز هویت الکترونیکی بود اما در دور دوم بخش اخذ رأی نیز مکانیزه خواهد بود. تبلیغات این دور از انتخابات از 12 شب 13 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا 8 صبح 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

شعبانی گفت: در این دور از انتخابات شبکه‌های انتخاباتی در استان وجود ندارد و هر کدام از کاندیداها می‌توانند 30 دقیقه در شبکه زاگرس فیلمی برای پخش داشته باشند و سه دوره مذاکره نیز با حضور چهار نفر برگزار می‌شود. محدودیت‌های امکاناتی و تبلیغاتی دور اول در این دوره هم وجود دارد و با توجه به تشدید رقابت و ضرورت دقت، تغییراتی در عوامل اجرایی ایجاد می‌شود و با توجه به مکانیزه شدن فرایند انتخاباتی تعداد افراد کاهش می‌یابد. 

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه عنوان کرد: نماینده استاندار در کنار بخشداران انتخابات را اجرا خواهند کرد و بازرسی استان نیز نظارت خواهند داشت. داشتن یکی از پنج مدرک هویتی از جمله شناسنامه جدید، گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و کارت ملی برای اخذ رأی الزامی است.

وی با بیان اینکه بیش از 92 درصد افرادی که در دور اول شرکت داشتند از کارت ملی استفاده کردند افزود: در تمام بخش‌های شهرستان 1200 کاربر در حال بازآموزی دستگاه‌های احراز هویت و اخذ رأی هستند و در تمام بخش‌ها صندوق الکترونیکی خواهد رفت و مردم با فرایند اخذ رأی آشنا خواهند شد.

شعبانی گفت: برای هر داوطلب چهار کد تخصیص یافته و کسی که رأی می‌دهد هر کدی را که وارد کند تصویر داوطلب را خواهد دید و سپس آن را تأیید می‌کند و از طرف دیگر در این دستگاه گزینه‌ای با عنوان رأی سفید تعبیه شده است. به تمام کاندیداها اعلام شده می‌توانند در 30 درصد صندوق‌ها نماینده داشته باشند؛ یعنی هر کدام 200 نماینده پای صندوق اعزام کنند و در حال رایزنی برای افزایش این تعداد هستیم که اطمینان خاطر برای کاندیداها ایجاد شود.

شعبانی افزود: در این دستگاه‌ها حافظه وجود دارد که بدون دخالت فرد از دستگاه جدا می‌شود و بعد از پایان رای‌گیری به صورت مکانیزه تعداد آرای هر فرد را صورتجلسه می‌کند. هیچ تعرفه‌ فیزیکی به هیچ شعبه‌ای ارسال نخواهد شد اما پیش بینی شده در صورت بروز اتفاق رای‌گیری به صورت دستی ادامه یابد و در صورت نبود مشکل در ساعت بعد از رأی‌گیری نتایج اعلام می‌شود. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات از ساعت 8 صبح تا 18 روز 21 اردیبهشت ماه است، افزود: احتمال افزایش زمان برگزاری انتخابات وجود دارد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد