Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تغییر معاونت سیمای سازمان صداوسیما این تصور برای برخی پیش آمد که شاهد تحولات اساسی در تلویزیون ایران خواهیم بود اما تجربه نشان داده که تغییر یک مدیر ارشد در این سازمان عریض و طویل تاثیر معناداری در این مجموعه در پی نخواهد شد و تحول در تلویزیون ایران نیازمند تحول در ساختارها و روش‌های مدیریت بر تلویزیون است؛ تحولاتی که تا وقتی رخ نخواهد، این سازمان شرایط طبیعی نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ پس از انتصاب حمید شاه آبادی به معاونت سیما، انتظارهایی درباره تحول در تلویزیون مطرح است اما واقعیت آن است که صداوسیما با تغییر یک معاون دستخوش تحولات بنیادین نمی شود و این تحول بیشتر مستلزم تغییرات در ساختار است که در این زمینه به این موارد می شود اجاره کرد:
1- کوچک سازی و چابک سازی سازمان، به نحوی که شمار پرسنل سازمان در یک دوره زمانی به مرور کاهش یابد و شمار پرسنل سازمان با رقبایش بین المللی اش قابل مقایسه باشد
2- کاهش و تجمیع زیرساخت های سازمان صداوسیما. صداوسیما ده ها ساختمان و استودیو فقط در تهران دارد که اینها قابل تجمیع در ساختمان اصلی صداوسیماست. با این تجمیع هم هزینه نگهداری و هم شمار پرسنل تجمیع شده و کاهش می یابد.
3- تغییر جهت دهی توزیع منابع، به نحوی که حداکثر 30 درصد منابع مالی سازمان صرف پرداخت حقوق و مزایا و حداکثر 20 درصد منابع صرف نگهداری و بروزرسانی ساختار سازمان شود و دست کم 50 درصد بودجه صرف تولید شود.
4- ایجاد شفافیت در تولید و برون سپاری و برقراری سازوکارهایی چون مناقصه میان تهیه کنندگان برای تولید برنامه هایی که چند میلیارد تا چند ده میلیارد هزینه دارند.
5- تولید یک قسمت نمونه (پایلوت) از برنامه ها و تولید مابقی برنامه پس از تایید نسخه پایلوت. همچنین تولید فصل به فصل برنامه ها و سریال ها به جای تولید چند ده یا چند صد قسمتی برنامه ها و سریال ها به صورت یکجا
6- ایجاد شفافیت مالی عمومی در نظام مالی و اداری سازمان سینمایی و ایجاد ظرفیت نظارت عمومی بر گردش مالی، رقم پرداختی به پروژه ها و دستمزدها که منجر به ایجاد نظم و مانع از هر گونه شائبه فساد می شود.
7- سخت گیری در تولید محتوای باکیفیت و رد محتوای فاقد کیفیت و فاقد جذابیت برای مخاطب؛ اقدامی که در تاریخ صداوسیما مرسوم نیست، چرا که اگر بود احتمالاً ما هر چند وقت فریاد اعتراض یک تهیه کننده که آثار بی کیفیتش از سوی صداوسیما پذیرفته نشده بود را می شنیدیم.
8- ایجاد زیرساخت های مالی برای صداوسیما متکی به درآمدهای قابل توجه صداوسیما با هدف دستیابی سازمان به استقلال مالی در یک افق ده ساله.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان تحریم های تسلیحاتی روز عصای سفید سازمان صداوسیما تلویزیون حمید شاه آبادی مرتضی میرباقری جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان تحریم های تسلیحاتی روز عصای سفید برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟