Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@14:17:31 GMT

تمرین جنگ هسته ای در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۵۳۰۳

تمرین جنگ هسته ای در آلمان

ساعت 24 - سلاح های هسته ای آمریکایی در ترکیه آلمان ، بلژیک و هلند ذخیره می شوند. آلمانی ها قصد دفاع از چه کسی را دارند؟

اسپوتنیک با استناد به رسانه بیلد آلمان مینویسد: نیروی هوایی آلمان در حال حاضر با شرکای ناتو در حال تمرین دفاع از خاک اتحادیه ناتو با استفاده از سلاح هسته ای است. به گزارش خبرگزاری آلمانی  DPA  در این هفته  ناتو تعلیماتی به نام "ظهر ثابت قدم"  (Steadfast Noon)  آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات بمب افکنی توسط جنگنده های قادر به حمل سلاح هسته ای در حال تمرین است.امسال محل برگزاری این مانورها - پایگاه هوایی نورونیخ  واقع در سرزمین نوردراین- وستفالِن است. احتمالاً آنجاست که بر اساس داده های غیررسمی بمب های اتمی تاکتیکی آمریکایی B61  در پایگاه در بوخل (راینلاند-فالتس) ذخیره می شود.

در همان زمان، تعلیمات  (Resilient Guard)   "گارد انعطاف پذیر" در بوخل ادامه دارد، جایی که نیروی هوایی در حال تمرین دفاع از پایگاه هوایی در آنجا قرار دارد. طبق گزارش بوندسوهر - نیروی مسلح آلمان ، عملیات با استفاده از سامانه های موشکی پاتریوت نیز در آنجا انجام می شود.هواپیماهای Tornado  آلمان می توانند در صورت لزوم بمب های هیدروژنی B61  مستقر در بوخل را  حمل کنند برای اینکه نیروهای دشمن را از میدان نبرد خارج نمایند. هواپیماهای رزمی نیروی هوایی هلند ، بلژیک و ایتالیا نیز در تمرینات جاری شرکت می کنند.به گفته کارشناسان نظامی ، در طی مانورهای "ظهر ثابت قدم" ، که به طور سنتی در ماه اکتبر برگزار می شود ، حمل امن سلاح های هسته ای آمریکایی از انبارهای ذخیره سازی زیرزمینی به هواپیماها و قرار دادن آنها در آنجا تمرین می شود. با این حال ، در طول تمرین ، پروازها بدون بمب انجام می شود. اطلاعات مربوط به سناریوی خاص تمرین هنوز منتشر نشده است.

امروزه ، خطر جنگ ، که در جریان آن ممکن است از سلاح های هسته ای استفاده شود ، در مقایسه با 30 سال پیش به طور قابل توجهی افزایش یافته است. دلیل آن فسخ پیمان INF توسط ایالات متحده با تأیید شرکای ناتو است که در تابستان 2019 از آن خارج شدند. آنها ادعا می کنند که روسیه چندین سال است که موشک های میان برد موسوم به 9M729 (طبقه بندی ناتو: SSC-8) را توسعه می دهد و بنابراین توافق نامه را نقض می کند.

چه کشوری می‌تواند آغازگر جنگ هسته‌ای باشد

کارشناسان نظامی این مسئله را رد نمی کنند که جهان در آستانه مسابقه تسلیحاتی جدید قرار گرفته است. ایالات متحده در حال کار بر روی یک سیستم موشکی زمینی متحرک جدید است که در طول پیمان INF غیرقانونی بود. طبق برنامه های فعلی، آنها باید منحصراً به کلاهک های معمولی (یعنی غیر هسته ای) مجهز شوند. اما این امکان وجود دارد که برنامه ها تصحیح و از نو تنظیم شوند. علاوه بر این، مدت اعتبار آخرین توافق نامه مهم کنترل تسلیحات هسته ای بین ایالات متحده و روسیه، پیمان START III، در 5 فوریه 2021 منقضی می شود. طرفین اکنون در حال مذاکره در مورد تمدید آن هستند، اما مسکو اخیراً اظهار داشته است که دستیابی به توافق با واشنگتن در دوره ریاست جمهور دونالد ترامپ امکان پذیر نیست.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، وزارت دفاع روسیه، بخشی از تسلیحات جنگی آمریکایی و غربی را که در جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو به نمایش گذاشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در آستانه نهم ماه می سالروز پیروزی اتحادجماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از ادوات سنگین نظامی و تسلیحات جنگی اهدایی آمریکا و ناتو، که در عملیات ویژه نظامی به غنیمت گرفته شده، در پارک پیروزی مسکو به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه پارک پیروزی مسکو با عنوان «روسیه در برابر تمام قدرت‌های جهان»، انواعی از تجهیزات اهداییِ ناتو ازجمله تانک‌های لئوپارد آلمانی، آبرامز و بِرَدلی آمریکاییِ، مکس فرانسوی، خودرو‌های زرهیِ انگلیسیِ، استرالیایی و ایتالیایی، سامانه توپخانه‌های خودکششیِ هوویتزر، مین‌های ضد تانک، موشک‌های کوتاه برد تاکتیکی، تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی و عملیاتی به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه همچنین انواع ادوات نظامیِ اهداشده توسط ۱۱ کشور از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، استرالیا، سوئد، فنلاند، جمهوری چک و آفریقای جنوبی به اوکراین به چشم می‌خورد.

در همین حال سیل کمک‌های مالی و تسلیحاتی امریکا و کشور‌های عضو ناتو به اوکراین همچنین ادامه دارد و در شرایطی که بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین به تصویب رسیده، وزیر خارجه انگلیس در سفر به کی‌یف گفت؛ اوکراین حق دارد با سلاح‌های بریتانیایی به خاک روسیه حمله کند.

دیوید کامرون با اشاره به استفاده اوکراین از تسلیحاتی که لندن در اختیار آن قرار داده است، گفت: «اوکراین این حق را دارد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر تاکید کرده بود که ارسال سلاح، پول، مزدوران و مشاوران نظامی خارجی غربی به کی‌یف کمکی به نیرو‌های اوکراینی نمی‌کند و تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد کشور‌های ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین «با آتش بازی می‌کنند»

وی تاکید کرد: هر محموله حاوی تسلیحات به اوکراین به هدف قانونی برای نیرو‌های روسیه تبدیل خواهد شد.

آنچه بیش از همه روس‌ها را نگران کرده است، احتمال اعطای موشک‌های دوربرد تاکتیکی به اوکراین است.

مسکو ضمن هشدار به آمریکا و ناتو درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین اعلام کرده است، اعطای چنین تسلیحاتی به اوکراین می‌تواند خطر درگیری هسته‌ای را افزایش و میدان جنگ را به سراسر جهان گسترش دهد.

اظهارات: 
۱-سرهنگ روسلان سایفولین، مدیر اجرایی نمایشگاه
۲-ستوان ایگور کابایف، راهنمای نمایشگاه
۳-شهروند روسی


دیگر خبرها

  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند