Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین اهالی شهرستان کهگیلویه رشد چندان خوبی ندارد و مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت ، در راستای مراقبت و پیشگیری از شیوع کروناویروس و نیز رصد دستگاه‌های دولتی در سطح شهرستان کهگیلویه، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری از بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) دهدشت بازدید نموده و از نزدیک شرایط درمانی و میزان بستری‌های بیماران مبتلا به کرونا را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از شیوع کرونا ویروس اولین بیمار کرونایی استان در شهرستان کهگیلویه گزارش شده و از همان روزها تاکنون کهگیلویه یکی از کانون‌های پرخطر کرونا در سطح استان محسوب شده و مسئولان استانی به ویژه مدیران دانشگاه علوم پزشکی با حساسیت خاصی شرایط بهداشتی درمانی کهگیلویه را دنبال می‌کنند.

میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین اهالی شهرستان کهگیلویه رشد چندان خوبی ندارد و شاید بتوان گفت تنها بیش از 45 درصد از مردم در این شهرستان از ماسک استفاده کرده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی پایبند هستند و این آمار در شرایط کنونی به معنای هشدار کامل است.

باتوجه به اینکه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده و نیز بخش‌های بزرگ دیشموک، چاروسا و سوق و تمامی روستاهای هر سه شهرستان در مجموع از خدمات‌دهی بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) دهدشت استفاده کرده و ظرفیت این بیمارستان به تنهایی جوابگو نیست پس ضرورت دارد که مسئولان این سه شهرستان با یک عزم جدی در راستای مراقبت و پیشگیری گام برداشته و تمامی دستگاه‌های شهرستان بادقت و حساسیت بیشتری در این زمینه با کادر بهداشتی و درمانی همکاری کنند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری در راستای رصد دستگاه‌های دولتی و شرایط درمانی بیماران و مشکلات کادر بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: در بازدید از بیمارستان امام خمینی‌(ره) دهدشت خوشبختانه پرسنل کادر درمانی با تمام توان خود و باتوجه به شرایط موجود در حال ارائه خدمات بوده و جای تقدیر دارد.

آذر صفایی تصریح کرد: باتوجه به تأکید استاندار، فضای بهداشت و درمان از لحاظ شرایط روحی و انگیزشی باید تأمین بوده و زیرساخت‌ها و امکانات نیز باید تأمین باشد تا مردم با این بیماری دچار مشکلات نشوند و با حداقل مشکل شرایط سخت فعلی را پشت سر بگذاریم.

نورانی: با صلاحدید کادر فنی و پزشکی، اردوی تیم ملی هاکی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردیم/ ورزشکارانی که کرونا گرفته‌اند، بدون علامت بودند ‌وضعیت قرمز کرونایی در استان اردبیل / مردم به جای مسافرت به فکر سلامتی خود باشند تست کرونای سرمربی تیم ملی فوتسال مثبت شد گزارش ویدئویی| تداوم کمک‌های مردم گیلان در رزمایش مواسات / گیلانی‌ها در حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا سربلند شدند

سرپرست بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) دهدشت در این باره گفت: در حال حاضر و در مواجهه با این بیماری از تمام ظرفیت تخت‌های درمانی و نیروی انسانی موجود در این بیمارستان استفاده می‌شود.

دکتر ابراهیم یاری‌نسب افزود: در صورت افزایش تعداد بستری‌ها و استفاده از ظرفیت اورژانس قدیم برحسب نیاز در آن شرایط با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم که انتظار می‌رود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای برطرف نمودن این مشکل تمهیدات لازم را انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این باره گفت: باتوجه به بازدیدی که از بخش‌های مختلف بیمارستان داشتیم خوشبختانه بیمارستان امام‌خمینی(ره) از وضعیت پایدار و نسبتأ خوبی برخوردار است و فضای لازم برای پذیرش بیماران تهیه شده و هیچ بیماری بدون تخت نیست.

دکتر محمدمهدی بانشی با اشاره به اینکه بیمارستان امام‌خمینی(ره) دهدشت با مدیریت صحیح و اصولی وضعیت بسیار مناسبی داشته و بحرانی نیست، عنوان کرد: تجهیزات و امکانات لازم جهت بستری ضروری در اورژانس قدیم مستقر بوده و در صورت نیاز به افزایش بستری‌ها از این بخش نیز استفاده می‌شود.

وی با سپاسگذاری از ایثار و فداکاری کادر درمانی در شرایطی که امکانات محدود است، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان کهگیلویه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک‌ و پرهیز از تجمعات غیرضرور می‌توانند در کاهش بستری‌های ناشی از این بیماری گام اساسی برداشته تا با کمترین خطرات از این مرحله سخت عبور کنیم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در این باره گفت: در راستای بیماری کووید 19 در شهرستان کهگیلویه مبحث مراقبت از ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی و بانک‌ها در حال انجام است و درصدد بوده تا در این زمینه گشت ارشاد را در سطح شهرستان فعال کنیم.

علیرضا اتابک افزود: با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، زنجیره انتقال و جلوگیری از گسترش این بیماری مهیا شده و شهروندان تاکنون اقدامات خوبی انجام دادند.

وی تصریح کرد: شهروندان باید سبک زندگی همراه با کرونا و نیز عدم حضور در تجمعات غیر ضرور را بپذیرند تا سبب کاهش خستگی کادر درمان شده و میزان بستری‌ها کاهش یابند.

فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: پرسنل کادر درمانی بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) دهدشت زحمات ارزشمندی و زیادی را تحمل کرده و سختی‌های فراوانی را به جان خریدند و بحمدلله خدمات مطلوبی به مردم هر سه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام دادند که قابل ستایش است.

انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کهگیلویه بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود