Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-با وجود وقوع هر ساله طغیان در جاده منتهی به روستای اهون بشاگرد و عدم امکان تردد در روزهای بارانی، متاسفانه تاکنون مسئولان اقدام موثری در زمینه رفع این مشکل انجام نداده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بشاگرد، هر ساله با شروع فصل بارندگی در شهرستان بشاگرد و طغیان رودخانه‌ها در جاده‌های نه چندان مناسب روستاهای بشاگرد به ویژه روستای اهون مشکلاتی برای ساکنان این روستاها به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش 46 درصدی جرایم خشن در گیلان؛ آمار تلفات جاده‌ای استان 60 درصد کاهش یافتگزارش ویدئویی| جاده‌های‌ شمال قفل شد ‌/ ترافیک بسیار سنگین در محور دماوند، فیروزکوه و ‌‌‌هراز‌مأموریت‌های امدادی هلال‌احمر استان مرکزی 40درصد کاهش یافت/ اجرای 256مأموریت امدادی در حوادث جاده‌ای

با وجود اینکه این روستا بالغ بر 1500 نفر جمعیت دارد و در فاصله کمتر از 20 کیلومتری تا مرکز شهرستان واقع شده متاسفانه تاکنون مسئولان برای حل این معضل سالانه اقدامی نکرده‌اند.

صابر حسن زاده عضو شورای روستای اَهون بشاگرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به مشکلات تردد مردم این روستا، اظهار کرد: جاده منتهی به روستای اهون و گروغ جزء اولین جاده‌های ساخته شده در شهر بشاگرد است.

عضو شورای روستای اَهون ادامه داد: در این دو روستا بالغ بر 350 خانوار با جمعیت 1500 نفری ساکن هستند و با وجود گذشت چندین سال از احداث جاده که متاسفانه نکات فنی مهندسی در ساخت آن رعایت نشده می‌گذرد.

حسن زاده گفت: در این جاده 4 کیلومتری 12 آبنما وجود دارد، که متاسفانه این ابنماها در گذر زمان فرسوده شده و در حال تخریب است.

وی اضافه کرد: فرسودگی این جاده به حدی است که تردد به سایر روستا و شهرهای اطراف را برای انجام اقدامات ضروری با مشکل مواجه کرده است.

عضوشورای روستای اَهون بشاگرد افزود: تعداد زیاد آبنما باعث شده تا رانندگان از تردد در این جاده امتناع و مردم را قبل از اولین آبنما پیاده کنند و اهالی روستا در صورتی که بیمار هم باشند باید مسافت زیادی را در این آبنماها طی کنند تا به روستا برسند.

حسن زاده بیان کرد: شرایط جوی در بشاگرد به گونه‌ای است که اکثر روزها باران می‌بارد و با هر بارندگی متاسفانه نیمی از مردم به دلیل آب گرفتگی شدید در آبنماها مجبورند ساعت‌ها معطل بمانند تا آب فروکش کرده و عبور کنند.

وی افزود: طغیان رودخانه در هفته‌های اخیر به حدی بود که از ساعت 4 عصر جاده مسدود شد و با تلاش‌های مردمی و ایجاد آبراهه فرعی ساعت نیمه‌های شب این جاده بازگشایی شد.

عضو شورای روستای اَهون بشاگرد خاطر نشان کرد: با وجود اینکه برخی از مسئولان از نزدیک شاهد این مشکل بودند اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدام موثری در راستای حل این مشکل انجام نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با مشکل آبنما جاده روستا اهون بشاگرد اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل مردم روستای اهون بشاگرد آبنما و روکش آسفالت جاده است که بین دو روستا واقع شده است.

عابدینی خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون هیچ اعتباری برای 

تعمیرات و احدث جاده این روستا ابلاغ نشده است.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه اکنون در فصل بارندگی‌های مکرر در این شهرستان قرار داریم، مسئولان با نگاهی مدبرانه می‌توانند از خطرات احتمالی که ممکن است که در اثر بارندگی برای اهالی این روستا اتفاق بیفتد با پیگیری و دریافت اعتبار از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری کنند.

گزارش از نعیمه صلواتی‌نیا

انتهای پیام/872/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: متاسفانه تاکنون روستای اهون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،روستای ۶۰ خانواری "سویرو" در ۲۵ کیلومتری شهر بانه واقع شده ، این روستا علاوه بر اینکه روستایی در دامن جنگل های بلوط زاگرس شمالی قرار دارد، به خاطر مهاجرت سالانه لک‌لک‌ها نیز شهرت خاصی دارد.
طبیعت بکر روستای "سویرو" وجود رودخانه پایین دست این روستا و درختان بلوط همچنین همزیستی ۵۰ ساله روستاییان با لک لک های سفید باعث شده هر ساله این منطقه میزبان صدها قطعه لک‌لک مهاجر شود که از مناطق گرمسیری به این روستا مهاجرت می کنند.
مردم روستای "سویرو" از گذشته های خیلی دور شاهد بازگشت لک‌لک‌ها به این منطقه بودند و آنها را نماد صلح و خوش اقبالی در روستا می دانند.
بر اساس سرشماری سال گذشته حدود ۳۵ لانه و بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده هر ساله به این زیستگاه باز می گردند و در هر لانه با جوجه ها حدود چهار تا پنج لک لک زندگی می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • عبور از رودخانه با طناب
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد