Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@04:51:53 GMT

الهام علی‌اف: پاشینیان محصول جورج سوروس است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۷۷۸۸

الهام علی‌اف: پاشینیان محصول جورج سوروس است

 الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: سقوط اتحاد شوروی سابق در حقیقت با جدایی طلبی در قره باغ شروع شد. آن در واقع جرقه این رخداد بود. مردم اغلب آن تجمعات را و اینکه چه کسی همه آنها را سازماندهی کرد و چه کسی پشتشان بود، فراموش می‌کنند.

او تاکید کرد: من اغلب می‌گویم که پاشینیان محصول سوروس است و معتقدم همه با این موضوع موافقند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوروس فقط یک فرد نیست بلکه یک مفهوم است. من به هیچ وجه رد نمی‌کنم که چنین ابزارهایی در آن زمان استفاده شدند تا ملتی بزرگ فروبپاشد. فقط از درون آن را منفجر کنید، بذر اختلاف بپاشید، مردم را رو در روی یکدیگر قرار دهید و کشور را فروپاشی کنید.

وی خاطرنشان کرد: موضع ما همواره بر مبنای عملگرایی بوده و من فکر می‌کنم ایده‌هایی که هم اکنون در میز مذاکره موجود هستند این مساله را به وضوح نشان می‌دهند. ما در مورد خط قرمزهایمان صراحتا صحبت کرده‌ایم و روسای گروه مینسک خیلی از آنها را می‌دانند – تحت هیچ شرایطی نباید تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان مورد مصالحه قرار بگیرد و تحت هیچ شرایطی جمهوری آذربایجان نمی‌تواند موافق به رسمیت شناختن استقلال قره باغ باشد.

او ادامه داد: هر جنگی به معنای بی رحمی، قربانی‌ها، رنج انسانی، از دست دادن عزیزان است اما تفاوت این است که این یک جنگ آزادسازی برای جمهوری آذربایجان و یک جنگ فتح برای ارمنستان است. این پنهانی نیست و میانجی‌گرهای بین‌المللی هم مطلع هستند که هیچ به اصطلاح نیروهای مسلح قره باغی وجود ندارد. ۹۰ درصد سربازان این گروهی که ارمنستان با این نام می‌خواند شهروندان ارمنی هستند. ارتش ارمنستان آنها را احضار می‌کند و به مناطق اشغال شده جمهوری آذربایجان می‌فرستد؛ آگدام، فیزولی، جبرائیل، کالباجار، قوبادلی، لاچین، زانجیلان.

علی‌اف گفت، باکو همزمان معتقد است "جامعه ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌توانند در آینده در صلح کنار هم در قره باغ زندگی کرده و همزیستی داشته باشند."

او اظهار کرد، این امر در دیگر مناطق جمهوری آذربایجان، از جمله در پایتخت، شهر باکو که در آن یک جامعه هزاران نفری از ارمنی‌ها وجود دارد، و همچنین در روسیه، گرجستان و دیگر کشورها صادق بوده است.

وی افزود: چرا ما نمی‌توانیم در اینجا آن را داشته باشیم؟

رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد، هیچ مزدور خارجی در کنار نیروهای کشورش در قره باغ نمی‌جنگد و هیچ کسی نیز تا کنون سند و مدرکی در خصوص این ادعا ارائه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد، جمهوری آذربایجان به هیچ کمک نظامی خارجی احتیاج ندارد چرا که در ارتشش ۱۰۰۰۰۰ نیرو داشته و می‌تواند تعداد نیروهایش در صورت لزوم تا چند برابر بیشتر شود.

او گفت، گروه‌های مسلح جمهوری آذربایجان می‌توانند با هر وظیفه‌ای تطابق یابند و به این اشاره کرد که هیچ مزدوری قادر به تقویت ظرفیتهای فنی و حرفه‌ای‌گری به شکلی مشابه نیست.

وی افزود: قابلیتهای ارتش جمهوری آذربایجان بر کسی پوشیده نیست. ما هیچ نیازی به نیروهای نظامی بیشتر نداریم. جمهوری آذربایجان همواره به طور مداوم با تروریسم بین‌المللی جنگیده است. ما هرگز اجازه نخواهیم داد سازمان‌های تروریستی در خاک ما لانه داشته باشند و مردم ما و همسایگان ما را تهدید کنند. ما هرگز به چنین چیزی اجازه نخواهیم داد. هیچ کس سند و مدرکی برای ادعاها در خصوص حضور گروه‌های مسلح خارجی در خاک جمهوری آذربایجان و شرکت آنها در درگیری‌های جاری ارائه نکرده است. ما هیچ مزدور خارجی نداریم. این موضع رسمی ماست.

وی افزود، پهپادهای جمهوری آذربایجان به تنهایی بالغ بر یک میلیارد دلار از تجهیزات نظامی ارمنستان را از بین برده‌اند.

311311

کد خبر 1444096

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان به اتفاق همکاران بخش فرهنگی سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان از کرسی زبان فارسی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه دولتی نخجوان بازدید کردند.

 این جلسه  با حضور رئیس دانشگاه، معاون   و تعدادی از مدیران  و اساتید زبان فارسی دانشگاه و نماینده وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در جمهوری خود مختار نخجوان برگزار شد.

در این جلسه، حاضرین در مورد وضعیت آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختار نخجوان و راه‌های توسعه ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

دیگر خبرها

  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد