Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@23:06:00 GMT

شرط کاهش قیمت مرغ

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۷۸۵۰

شرط کاهش قیمت مرغ

خبرگزاری ایسنا: حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به اینکه چرا قیمت مرغ در روز‌های اخیر با افزایش مواجه شده است؟ اظهار کرد: به دلیل عدم برنامه ریزی درست در ماه‌های قبل و عمل نکردن به وعده‌ها در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز واحد‌های تولیدی، قیمت مرغ افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در بازار ۱۷ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰تومان و مرغ گرم نیز ۲۵ تا ۲۵ هزار و ۵۰۰تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قیمت واقعی و تمام شده مرغ با شرایط موجود است. یعنی حتی اگر ۵۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها با قیمت‌های مصوب تامین شود، قیمت‌های مذکور قیمت واقعی مرغ است. اما نکته قابل توجه این است که ۵۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها توسط دولت تامین نمی‌شود و آن‌ها مجبور هستند که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت‌های گزاف تهیه کنند.

فروش مرغ کیلویی ۲۵ هزار تومان تخلف نیست

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: فروش مرغ گرم با قیمت ۲۵ هزار تومان تخلف نیست و قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران است. اگر نهاده دولتی تامین شود قیمت مرغ کاهش می‌یابد و اگر همین مقدار هم به دست تولیدکنندگان نرسد قیمت مرغ افزایش خواهد یافت.

نهاده‌ها چگونه سر از بازار سیاه در می‌آورند؟

وی در ادامه تصریح کرد: نهاده‌های دامی به اندازه کافی وارد و در کشور وجود دارد، اما در توزیع آن‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد و نشتی دارد. همین نشتی و شاید سودجویی‌ها و امضا‌های طلایی برای نهاده‌ها باعث شده بخش زیادی از این نهاده‌های وارداتی از چرخه توزیع دولتی خارج شود و سر از بازار سیاه در آورند. نهاده‌هایی که در بازار سیاه هستند همه وارداتی بوده و با ارز ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش شده اند. دستگاه‌هایی که وظیفه تامین وتوزیع نهاده‌ها را دارند باید پاسخگو باشند که چگونه نهاده‌های دولتی وارد بازار سیاه می‌شوند.

اسدالله نژاد افزود: کارگروه تنظیم بازار با علم براینکه قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران ۱۷ هزار تومان است، هنوز قیمت واقعی آن را اعلام نکرده که اگر این رویه اصلاح نشود بالا رفتن قیمت مرغ به بحران و کمبود تبدیل خواهد شد که زیبنده کشوری نیست که هفتمین تولید کننده جهان بوده و پتانسیل صادرات بیش از یک میلیون تن مرغ را دارد.

وی به زمزمه واردات مرغ در صورت بروز کمبود اشاره و اظهار کرد: شاید برخی رانت‌ها در دستگاه‌ها که از واردات سود می‌برند در سال جهش تولید هم دنبال تحقق همین موضوع باشند. اما باید گفت ارزی که برای واردات یک قطعه مرغ اختصاص می‌یابد، اگر به سمت نهاده‌ها رود می‌تواند قیمت هر کیلو گرم مرغ را به شرایط قبل بازگرداند.

اسدالله نژاد در پایان با اشاره به اینکه ایراد در تامین و توزیع دولتی نهاده است، گفت: اگر ارز لازم برای تامین نهاده مورد نیاز جهت تولید مرغ تخصیص یابد و نشتی، انحراف و امضای طلایی نباشد، این مشکلات هم نخواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت مرغ مرغداران گوشتی بازار سیاه مورد نیاز قیمت مرغ نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد

قیمت طلا و ارز در بازار تهران امروز با کاهش همراه شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به کانال ۳.۳ میلیونی، سکه طرح جدید به کانال ۴۰ میلیونی و دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده و مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از بازار ارز بیانگر خلوتی محسوس این بازار نسبت به هفته های قبل است.

قدرت نظامی پشتوانه ثبات اقتصاد/ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار

 

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ محکم ایران به اسرائیل و ناتوانی رژیم صهیونیستی آغاز شد و در روزهای قبل نیز با وجود تلاش دلال‌ها و سفته بازان برای مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها، همچنان ادامه دارد.

بازگشت آرامش به منطقه و فروکش کردن خبرهای مربوط به جنگ و درگیری به همراه خبرهای مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان و رفت‌و امدهای سیاسی دیگر مسئولان،  سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و ... از مهمترین دلایل کاهش ادامه دار قیمت ارز محسوب می شوند.

قیمت دلار در روزهای نخست هفته قبل برای ساعتی به کانال 50 هزار تومان هم بازگشته بود ولی در طول هفته به دلیل برخی خبرها درباره مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان بازار وارد فاز افزایشی شد. برهمین اساس نیز دلار در بین کانال 61 تا 62 هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم که تا 3.3 میلیون تومان پایین آمده بود در طول هفته بازهم به کانال 3.5 میلیون رسید ولی خیلی دوام نیاورد.قیمت سکه هم تا 43 میلیون تومان بالا رفته بود که آنهم دوام نداشت.

با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز 60 هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال 50 هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز وارد کانال 3.3 میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال 40 میلیون تومان شده است.

مشاهدات میدانی از بازار ارز نیز بیانگر کاهش محسوس معاملات است و برخلاف روزهای پرتنش بازار دیگر خبری از هیاهو بین دلال‌ها نیست. قیمت دلار در کف بازار به مرز 60 و 50 هزار تومان رسیده است؛ طبق روال سابق، برخلاف تعداد بالای فروشنده در بازار امروز هم خریدار چندانی در بازار مشاهده نمی شود. هم اکنون دلال‌ها دلار را در کانال 59 هزار تومان از مردم می خرند. قیمت سکه طرح جدید نیز 40 میلیون و 600 هزار تومان اعلام می شود.

به گفته فعالان بازار، باتوجه به خبرهای مثبت سیاسی و حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش عرضه درهم باید در روزهای آینده شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • دلار باز هم نزولی شد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟