Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: برای واحدهای صنفی‌ متخلف در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرونده کیفری تشکیل می‌شود و با آنها به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد قضائی می‌شود. - اخبار استانها -

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه قطعاً اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجازات‌های بازدارنده‌ای تصویب کند، دستگاه قضائی آن را اجرا می‌کند، اظهار داشت: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در حکم قانون است و قوه قضائیه مجری قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین طبعاً قانونگذار ضمانت اجرایی این مصوبات را تعیین و برای کسانی که این مصوبات را رعایت نکنند، مجازات تعیین کرده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای واحدهای صنفی‌ متخلف در حوزه کرونا پرونده کیفری تشکیل می‌شود و به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی با این اصناف برخورد قضائی می‌شود. ضمن اینکه اگر کار به آن مرحله برسد که واحد صنفی‌ای پلمپ شود، قطعاً این واحد به این راحتی‌ها باز نمی‌شود و در صورت استمرار تخلف حتی مجوز کسب واحدهای صنفی متخلف ابطال می‌شود.

قاسمی ادامه داد: همچنین اگر در سازمان‌های دولتی و اداری هم فردی پروتکل‌ّهای بهداشتی را رعایت نکند، با آن فرد به عنوان یک متخلف اداری برخورد می‌شود. در ضمن در اماکن خصوصی و اماکن عمومی دیگر هم قانون برخورد با متخلفان حوزه کرونا ضمانت اجرایی و قانونی وجود دارد.

استاندار قزوین: مدیرانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، توبیخ می‌شوندسه‌شنبه بازار کرونایی در قزوین به روایت تصاویررئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند

دادستان استان قزوین با ذکر اینکه فعلاً برخورد سخت و قهرآمیز با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، سیاست دولت و نظام نیست، گفت: در حال حاضر رویکرد ما در این حوزه ارشادی است و جنبه پیشگیرانه دارد. بنابراین رعایت پروتکل‌ها که ساده‌ترین آن ماسک زدن است، باید برای مردم فرهنگ شود و برخورد قضائی آخرین راه حل برای مقابله با شیوع کرونا در جامعه است.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما به شهروندان هم‌استانی‌ توصیه می‌کنیم که خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا در این فصل جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین ویروس کرونا قوه قضائیه استانداری قزوین ویروس کرونا قوه قضائیه بهداشتی را رعایت واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر

 عبدی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان اهر به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی نظارت بر فعالیت صنوف را در سطح این شهرستان در دستور کار خود قرار داده و از واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح طی هفته جاری از تعداد ۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که تعداد ۱۸ واحد صنفی متخلف اعم از (سمساری، خواربار، کافه خانه و دفتر مشاوره ازدواج) به علت عدم رعایت قوانین صنفی و عدم توجه به اخطار‌هایی داده شده پلمب شد و متصدیان واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترل و نظارت پلیس گفت: با صنوف و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند نیز برخورد قانونی خواهد شد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی