Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های امروز قلعه رئیسی به بحث شفاعت اشاره و بیان کرد: حکمت شفاعت در لسان روایات هدیه به صالحین ذکر شده است و از جمله آثار شفاعت ایجاد امید و مبارزه با روح یاس و ناامیدی است و اعتقاد به شفاعت هم موجب تشویق به گناه نیست و چون شرط مشمول شده شفاعت مشیت خدا و رضای خداست و دلها را از یاس و ناامیدی نجات می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قلعه رئیسی با تسلیت رحلت پیامبر اکر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان افسری نیرویهای مسلح اشاره و در ادامه به تبیین مفهوم عقلانیت در سیاست خارجی و مواجهه با دشمن اشاره و تصریح کرد: عقلانیت یعنی محاسبه درست البته دشمن سعی می کند عقلانیت را با آن معنای غلط تلقین کند بعضی ها هم نادانسته گاهی حرف های دشمن را تکرار کنند و مهم این است دستگاه محاسباتی را حفظ کنیم و سالم نگه داریم نگذاریم دچار اختلال شودو زیرساخت عقلانیت مبارزه با نفس است و در محاسبات ذهنی اش هوای نفس و امراض قلبی را دخالت ندهد.

صلواتی افزود:جریان تحریف در تلاش است مفهوم عقلانیت را وارانه کند و لذا تلاش می کند محاسبه غلط ناشی از ترس را عقلانیت و محاسبه درست همراه با شجاعت را بی عقلی، تندروی و تصمیم احساسی معنا کند؛ اقتصاد عقلانیت عدم اعتماد به دشمن است که به دشمن فریبکاری که بارها فریبکاریش را ثابت کرده اعتماد نکنیم و فریب دشمن را نخوریم و عقلانیت اقتضاء می کند با دشمن پیمانی امضاء نکنیم که او بتواند آن را برای فشار و تحریم بیشتر سوء استفاده کند.

وی به شهادت امام رضا(ع) اشاره و با بیان اینکه وظیفه ما در جهت تقویت حرکت امام رضا(ع) تربیت خانواده امام رضا(ع) پسند است یادآور شد:خانواده امام رضا(ع) پسند خانواده ای است که در آن واجبات خدا انجام می شود و محرمات ترک می شود و اهل گناه و معصیت نیستند و خانواده ای است که معارف زندگی امام رضا(ع) آشنا هستند و زندگی خود را با امام رضا(ع) تنظیم می کنند و امام رضایی ها آبروداری و اهل عفو و گذشت هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا در ادامه خطاب به مسئولان استان و شهرستان بر ضعف مدیریت در متولیان بازار و اصناف و نهادهای نظارتی اشاره و خاطرنشان کرد: این آشفته بازار و گرانی های بی منطق و قیمت های رو به افزایش علی رغم کالاهای موجود و انبار شده را بوجود آورده است و نتیجه ضعف این متولیان و ناکارآمدی آنان له شدن مردم و فشار مضاعف بر مردم است  راه نجات اینست که در سراسر استان صندلی این مدیران به مدیران انقلابی و متعهد و جهادی و ولایی واگذار شود و در عرصه متولیان بازار باید تغییرات اساسی صورت گیرد و مدیران بی انگیزه و ترسو و تنبل و بی برنامه از این مدیریت ها برکنار شوند.

وی در انتقادی تند از مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در این سالها جوانان منطقه چاروسا و شهر قلعه رئیسی از مسئولان ورزش فقط حرف، وعده، وعید، دروغ و بدقولی شنیدند اظهار داشت: اینکه تمام شهرهای ایران و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد ورزشگاه داشته باشند امکانات ورزشی داشته باشند اما چاروسا و شهر قلعه رئیسی هیچ نداشته باشند این تبعیض و ظلم و بی عدالتی و بی انصافی در حق جوانان چاروسا و شهر قلعه رئیسی است چون بخاطر نبود زیر ساخت های ورزشی و امکانات ورزشی آسیب های فروانی نصیب مردم چاروسا شده است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم بعضی از مشکلات شهر با نگاه به درون حل می شود خیلی امیدوار بودیم که شورای اسلامی جوان شهر و شهردار حداقل برای استخر شنا در سطح شهر یا با استفاده از ظرفیت سپاه یکی سالن چند منظوره برای جوانان در سطح شهر ایجاد می کردند علی رغم اینکه انصافا شورا و شهرداری کارهای بزرگی و عام المنفعه انجام دادند اما متاسفانه اینها هم دچار حواشی شدند و بعضی ها چوب لای چرخشان گذاشتند مشکل تراشی و مانع تراشی و حاشیه سازی کردند و شوراها و شهرداری ها  بدانند مردم مستقیم و غیر مستقیم شما را انتخاب کردند امانتی را بر عهده شما گذاشتند لحظه به لحظه مسئولیت تان باید در خدمت مردم باشید چطور هنوز وضعیت رئیس شورا شهر مشخص نیست ؟.

وی افزود: مردم باید در آینده به روی نام کسانیکه حواشی درست می کنند و تخریب می کنند و مانع پیشرفت شهر می شوند باید قلم قرمز بکشند و مسئوولان امور شهری و شوراهای استان هم نظارت کنند و کسانیکه حاشیه درست می کنند بیت المال و حقوق مردم را ضایع و وجودشان هیچ فایده ای برای شهر و مردم ندارند برخورد کنند و نگذارند چنین تفکراتی نهادهای خدمت رسان را مختل کنند.

صلواتی خطاب به مدیرکل ورزش جوانان استان گفت: حضرتعالی سید هستی و شمالی و مازندرانی و ما مردم چاروسا اهالی مازندران را به ولایتمداری و غیرت می شناسیم ما به خاطر سیادت به حضرتعالی احترام می گزاریم اما غیرت به خرج دهید و ولایت مداری خودتان را نشان دهید با روحیه جهادی و انقلابی در یک زمان مشخص مشکل ورزشگاه و سایر مشکلات ورزشی چاروسا و شهر قلعه رئیسی را حل کنید.

صلواتی خطاب به نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد: حضرتعالی ۱۲ سال قبلا نماینده مردم بودید و آلان هم نماینده هستید، هم سید هستید هم با تجربه وهم شعارتان بازگشت عزت به کهگیلویه بود مردم چاروسا و شهر قلعه رئیسی ۶۴ شهید تقدیم انقلاب و نظام نمودند و صندلی وزیر مرهون خون شهداست به حرمت شهیدان به جوانان این منطقه توجه کنند مردم و جوانان این منطقه  پشتیبان نظام و ولایت هستند و برای تقدیم جان هم برای ولایت آماده اند  مردم و جوانان این دیار انتظار دارند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  جهت تسلای درد جوانان و جبران گذشته زمینه سفر وزیر ورزش و جوانان را در چاروسا وشهر قلعه رئیسی فراهم کنند.

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی عقلانیت حکمت امام رضا چاروسا و شهر قلعه رئیسی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین محمدصالحی دارانی در نشست علنی صبح امروز (یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: روز جهانی کارگر را به کارگران شریف و پر تلاش، این رزم‌آوران عرصه معاش و یاری‌‍گران واقعی در مشارکت تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. همچنین سالگرد شهادت استاد مطهری را گرامی داشته و مقام شامخ روز معلم را به باغبانان بوستان پر شکوفه دانش و فرهنگ در ایران، آموزگاران، فرهنگیان و همکاران عزیز تبریک می‌گویم.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز شورا‌ها به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، در تذکری خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: سد بلطاق جهت تامین آب شرب شهرتان بویین میاندشت همچنان در راهرو‌های سازمان آب منطقه‌ای با تعلل بیش از حد دست به دست می‌شود و ظاهراً جنابعالی و همکارانتان هیچ اراده‌ای برای حل اساسی‌ترین مشکل مردم و تامین آب شرب ندارید و مردم آن منطقه آبخیر، اراده‌ای برای رفع مشکلشان در وزارت شما نمی‌بینند، بسیار دردآور است که همت اصلی آن وزارت و مسئولان استانی با بودجه‌های کلان، انتقال آب خلیج فارس برای مرکز استان است. گویی قرار است فاصله طبقاتی بین محرومان و ثروتمندان بیشتر و بیشتر شود. جناب وزیر؛ ما را در گلیم خود جایی نیست و آنان که پایشان را از گلیم نداشته خود دراز‌تر می‌کنند، در نظر شما مقرب‌تر هستند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: در این اوضاع سخت معاش که کشاورزی در حال نابودی و کشاورزان به دلیل بی برنامه گی دولت در امر کشاورزی زمین گیر شده اند آب منطقه‌ای به جای مرحم نهادن بر جراحت این عزیزان، احکام متعدد جریمه برایشان صادر می‌کند و بسیاری از پمپ و لوله چاه‌های کشاورزی را بیرون کشیده و مخارج سنگین بر روی دست کشاورزان می‌گذارد و علناً کار‌ها خلاف قانون می‌کند و هیچ دادرسی به داد کشاورزان مفلوک نمی‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: متاسفانه به صراحت می‌گویم امروز پدیده شوم ربا خواری در حال افزایش است. مردم گرفتار و بدهکار جهت حل مشکلات خود و برای دریافت وام تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنند و بانک‌ها حتی با سخت‌ترین شرایط متقاضیان را ناکام گذاشته و مردم نا امید از بانک به سوی قرض از افراد با شرایط ربا می‌شوند. حتی مصوبات مجلس و دولت در پرداخت تسهیلات و بخشش سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی نیز از سوی بانک‌ها یا اجرا نمی‌شود و یابا تاخیر گسترده همراه است.

محمدصالحی خطاب به وزیر ورزش و جوانان، خطاب به وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: دوست و رفیق بازی مدیریتی در استان اصفهان تنها جامی است که مدیران شما بالای سر می‌برند. لطفا هرچه زود‌تر قبل از آنکه در رنکینگ جهانی صاحب رتبه شوند به این بازی مار و پله خاتمه دهید تا بیش از پیش ورزش استان به قهقرا نرود. «ز نیرو بود مرد را راستی، ز سستی کجی زاید و کاستی».

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کمبود کود شیمیایی در انبار‌های شهرستان‌ها کشاورزان را به درد سر انداخته و اکنون که اوج کشت و کار است کود سهمیه‌ای نیست چرا قبل از موعد کشت مجموعه شما به فکر تامین نیست و از حالا کشاورزان در موعد کشت باید غم و درد بکارند و موقع داشت حرص بخورند و در هنگام برداشت رنج و ناکامی درو کنند.

وی در ادامه با انتقاد از برنامه کشاورزی وزارت جهاد عنوان کرد: بهار کمبود کود کشاورزی،   تابستان قطعی برق چاه‌های کشاورزی و حذف سهمیه گازوئیل، پاییز نا به سامانی بازار صادرات محصولات کشاورزی و زمستان پیگیری ابلاغ و اخطار و جریمه‌های کشاورزان از سوی آب منطقه ای!

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در یک سال اخیر شاهد شهادت و جانبازی بسیاری از عزیزان فراجا بودیم. ماموریت‌های گسترده و دشوار این عزیزان از یک سو و سختی معیشت خانواده آنها از سوی دیگر هر وجدان بیداری را وادار به تامل می‌دارد. آنگونه که شایسته این افراد است در حقوق، مزایا و تامین معاش آنها اقدام جدی و اساسی صورت گیرد.

وی خطاب به وزیر بهداشت تاکید کرد: ضمن تشکر از مساعدت‌های مسئولان وزارت در توسعه مراکز درمانی، ضرورت دارد در تامین پزشکان متخصص به ویژه پزشک جراح داخلی و مغز و اعصاب در این منطقه توجه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد