Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور با تجلیل از نقش همسران شهدا گفت: همسران شهدا با پذیرش مسئولیت های اجتماعی و پشتیبانی از همسران خود، این اعتماد و اطمینان را در شهیدان به وجود آورده اند که در غیبت آن ها کیان خانواده حفظ می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛همزمان با دهه وقف، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور در منزل شهید خدامراد پارسیان نژاد با همسر و فرزندان این شهید گرانقدر دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در این دیدار گفت: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.

وی با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران گفت: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دیدار با خانواده های معظم شهدا موجب تقویت روحیه خدمت‌رسانی در مسئولان و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است گفت: همه ما باید متوجه این مهم باشیم که امنیت امروز جامعه و کشورمان را مدیون چه انسان های بزرگی هستیم که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور از عزیزترین گوهر وجودشان یعنی جانشان گذشتند.

سید نورالله جنتی پور با تجلیل از نقش همسران شهدا گفت: همسران شهدا با پذیرش مسئولیت های اجتماعی و پشتیبانی از همسران خود، این اعتماد و اطمینان را در شهیدان به وجود آورده اند که در غیبت آن ها کیان خانواده حفظ می شود.

حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان نیز با گرامیداشت دهه وقف از صبر و ایثار و ایستادگی خانواده ها‌ ی شهدا در دفاع از آرمان‌های شهداء تجلیل کرد و گفت: شهداء با نثار جان و خون خود به جامعه ما آسایش وآرامش بخشیدند وامروز خانواده شهداء نباید خدای ناکرده احساس کنند که شهداء شان به فراموشی سپرده شده است.

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد افزود: دیدار با خانواده شهدا موجب تقویت روحیه خدمت‌رسانی در مسئولان و موجب زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

در این دیدار که همسر و فرزندان شهید خدامراد پارسیان نژاد حضور داشتند فرزند شهید پارسیان نژاد در سخنانی ضمن تشکر از حضور مدیرکل و مجموعه اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در جمع این خانواده گفت: بدون تردید سرکشی مسئولان از خانواده های معظم شهدا نشان از پایبندی مسئولان به آرمانهای بلند شهدا وباعث ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه خواهد شد.

ایروان پارسیان نژاد با بیان اینکه آبرو وعزت امروز ما در عرصه های بین المللی به برکت رشادت‌ها و فداکاریهای شهداست گفت: امروز همه وظیفه داریم از آرامانهای بلند شهدا پاسداری کنیم وبا خدمت رسانی صادقانه وبی منت مردم را به نظام اسلامی امیدوار کنیم .
گفتنی است : بسیجی شهید خدامراد پارسیان نژاد در سال ۱۳۳۲ در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و بین خانواده و بستگان به صفا ، صمیمیت ، مردم داری و حسن خلق شهرت داشت سالهای نوجوانی و جوانی به دامداری و کشاورزی و مشاغل آزاد می پرداخت . اشتیاق و انگیزه فراوانش برای دفاع از میهن او را به جبهه ها رهنمون کرد تا لبیک گوی امام و مقتدایش باشد ،سرانجام در فروردین سال ۶۶ در منطقه عملیاتی مجنون ( شط علی) به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خیریه استان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد اوقاف و امور خیریه استان پارسیان نژاد همسران شهدا حجت الاسلام خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت معرفی دستاوردهای شرکت‌های خلاق و دانش بنیان مورد حمایت این سازمان از پنجم اردیبهشت در هتل ارم تهران آغاز به کار کرده و پذیرای بازدیدکنندگان است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران استان البرز از این نمایشگاه در جمع اصحاب رسانه بر شفاف سازی موقوفات در اختیار سازمان و اقداماتی که در آنها انجام می‌شود تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند در این موقوفات چه اتفاقی می‌افتد.

وی مولدسازی را یکی از مواردی که در گزاره‌های مأموریت‌های این سازمان است برشمرد و بیان کرد: ما در بحث مولد سازی می‌توانیم به سراغ ساختمان سازی یا حتی احداث مراکز تجاری و پاساژ هم برویم اما علاوه بر این موارد باید درصدی از این مولدسازی ها به علم و دانش و پیشرفت کشور تعلق گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: صد درصد یا سهم اقلی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه وقف هستند اما اکثر سهام برخی از آنها متعلق به دانش بنیان‌ها و سهام اقل متعلق به اوقاف است. در واقع این مجموعه‌ها طرحی را ارائه داده‌اند که پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی در کمیسیون بهره وری تصمیم گیری ها انجام شده است.

حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: سهام بسیاری از این شرکت‌ها مانند شرکت‌های نفتی و پزشکی پس از مساعدت سازمان اوقاف و تجاری سازی خوبی که اتفاق افتاده است قیمت دار شده‌اند. وقف، بودجه دولتی و منابع عمومی دولت یا بانک و عوارض نیست، هر موقوفه شخصیت حقوقی مستقل یا تولیت دارد و اصطلاحاً موقوفه غیر متصرفی نامیده می‌شود. برخی هم که فاقد تولیت هستند در اختیار سازمان اوقاف قرار دارند.

وی حفظ این موقوفات، افزایش منافع یا مولدسازی و اجرای نیت را سه گزاره سازمان اوقاف عنوان و مطرح کرد: طی سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اجرای نیت کردیم که به نظر قدرت خوبی است. در زمینه مولدسازی یک نمونه از دانش بنیان‌ها را نمایش دادیم و در حال توسعه آن هستیم که به امید خدا سال آینده اخبار توسعه آن به سمع و نظر مردم می‌رسد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در زمینه ثبت، کاداستر و GIS اذعان کرد: طی دو سال اخیر دو و نیم برابر عمر وقف، موفق به ثبت با سند برابر شده‌ایم و مفهوم آن این است که سند موقوفات را تک برگی و کاداستر اخذ کرده‌ایم و GIS نیز انجام می‌شود.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: در صورت تکمیل و توسعه این روند ثبت دعاوی در سامانه‌های سازمان اسناد و املاک به شدت فروکش می‌کند زیرا در برخی موارد مشاهده می‌شود که فرد ملکی را خریداری کرده اما پس از استعلام متوجه موقوفه بودن آن می‌شود، بنابراین کاهش دعاوی از همان مراحل اولیه حتمی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به اذعان سازمان ثبت و قوه قضائیه به کاهش اختلاف‌های این چنینی به بیش از ۷۰ درصد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا انتهای سال جاری تمام اسناد را تک برگی و کاداستر کنیم، البته حدنگاری آنها چند سال طول می‌کشد اما این کار را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت اهداف دنبال شده در زمینه خدمات درمانی مطرح کرد: موقوفات متعدد و متکثری به نیت درمان داریم و تصمیم گرفتیم تولید تجهیزات پزشکی ارزان قیمت که پیش از این وارداتی بوده‌اند را در دستور کار قرار دهیم و بدین ترتیب علاوه بر خودکفایی، صرفه جویی ارزی خوبی را در کشور رقم بزنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به پیشرفت‌های خوبی که در زمینه درمان سرطان کسب شده عنوان کرد: در حال پیگیری الکترو کروموتراپی یا جریان ام آر ان ای هستیم زیرا پزشکی آینده در این لبه‌ها در حال حرکت است. تلاش می‌کنیم ماژول های درمان را کاهش دهیم تا هزینه‌ها کاهش یابد و در حد توان مردم باشد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به بومی سازی جریان سنج مطرح کرد: واردات دام‌های مولد اصیل هزینه سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند که شرکت‌های دانش بنیان با انتقال جنین دام سنگین، در داخل کشور اقدام به تولید دام می‌کنند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.

کد خبر 6090240

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس