Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی خرم آباد بیان کرد: در جلسات مسئولان استان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفته شده از ظرفیت‌های این وزارت برای خروج استان از کنونی گرفته شود و برای استفاده از این ظرفیت‌ها سفر معاونان این وزارت به استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: محور این سفر شناسایی بخش‌های اقتصادی موجود در استان است و یکی از کار‌هایی که در یک سال آینده به تولید اشتغال و کاهش بیکاری کمک می‌کند بهره برداری واحد‌های تولیدی توسط این وزارت است که در بازدید‌های انجام شده به ویژه در شهرستان نورآباد از پیشرفت خوبی بهره‌مند بودند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تامین منابع این واحد‌ها جهت بهره برداری هر چه زودتر این طرح‌ها ادامه داد: تعداد واحد‌هایی که آماده اجرا بودند، مطالعات انجام شده و زمین تملک شده و چهار مورد در هفته‌های آینده عملیاتی می‌شوند.

شاکرمی به استفاده بهینه از تسهیلات با استفاده از منابع اشتغال پایدار روستایی در استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از حد معمول برای استان در نظر گرفته شد.

او به واحد‌های تعطیل شده استان اشاره کرد و عنوان کرد: باعث تعجب است که در سال جهش تولید در چهار شهرستان لرستان بیش از ۵۰ واحد در تملک بانک‌ها رفته و رها شده اند و سرمایه‌های ملی در حال مستهلک شدن هستند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در شهرستان نورآباد از مجموع ۳۵ واحد تولیدی ۱۶ واحد تملک و رها شده است، بانک‌ها حق ندارند سرمایه مردم را تملک و رها کنند.

شاکرمی بر لزوم توسعه مشاغل روستایی در استان تاکید کرد و گفت: برای هر شهرستان لرستان باید متناسب با شرایط تولید یک محصول برند در نظر گرفته شود.

او گفت: در شهرستان چگنی در یک شهرک دامداری ۳۵ واحد بهع دلیل نداشتن سرمایه در گردش غیر فعال است در صورتیکه این شهرستان می‌تواند قطب دامداری، سنگ و گردشگری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه روستایی تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر هفت سال سن در استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا تحویلیان امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه خدمات بیمه‌ای صورت گرفته در دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است.

وی ضمن تصریح اینکه ازجمله طرح‌های تشویقی زیرپوشش بیمه‌ای رایگان کودکان زیر هفت سال است، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال توسط بیمه سلامت، خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه‌شده به این کودکان در تمام مراکز درمانی رایگان شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بابیان اینکه این قانون در هیأت دولت تصویب و به بیمه‌های پایه ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: بر اساس این طرح همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت‌سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رایگان شد و همه هزینه‌های کودکان در مراکز دولتی دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.

کد خبر 747959

دیگر خبرها

  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج