Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید غنی نظری عصر امروز در جلسه بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان خلخال که با حضور مدیر عامل شستا در خلخال برگزار شد با تاکید بر توجه به مناطق محروم در خصوص سرمایه‌گذاری خواستار توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده خلخال شد.

وی افزود: وجود معادن، ظرفیت‌های دامپروری و آب و هوای مستعد برای باغداری از جمله نکاتی است که می‌تواند با سرمایه گذاری در این بخش‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی انجام سرمایه گذاری در این شهرستان را برای پیشگیری از خام فروشی با اهمیت خواند و خواستار جذب سرمایه گذاران و مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری شستا در این خصوص شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیازمند اشتغال پایدار هستیم و نبود زیرساخت موجب کمبود اشتغال در منطقه شده است.

شرکت شستا در زمینه‌های مختلف تولیدی شهرستان خلخال مشارکت نماید

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: علاوه بر استحصال معادن مختلف، صنایع بالادستی این استحصال از جمله کاتد و فروسیلیس نیز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با انجام سرمایه‌گذاری در این‌خصوص، زمینه فرآوری و اشتغال‌زایی فراهم و گسترده‌تر می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به توان بالای سرمایه‌گذاری شرکت شستا، خواستار ورود این شرکت برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف معدن، کشاورزی، دامپروری و مشارکت در تکمیل فازهای فعالیتی کارخانجات این شهرستان شد.

بهنام جو افزود: خلخال زمینه سرمایه‌گذاری در بسیاری از حوزه‌ها را داشته و از جمله نیازهای مهم این شهرستان جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید است که حمایت‌ها و همکاری‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

سرمایه گذاری کلان شستا در حوزه‌های معادن و توسعه دامپروری

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز در این جلسه از سرمایه‌گذاری کلان این شرکت در حوزه معادن و توسعه دامپروری شهرستان خلخال خبر داد.

محمد رضوانی‌فر افزود: این شرکت سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن زون معدنی منطقه و همچنین بهره برداری از معادن از پیش اکتشاف شده توسط شرکت امید رو در منطقه جنوب استان اردبیل را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۲۵۰ طرح با حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مجموعه این شرکت در دست اجرا است.

وی گفت: اولویت سرمایه‌گذاری این شرکت در ۲ بخش معادن و توسعه دامپروری خلخال و کوثر بوده و بر این اساس مطالعات زون معدنی خلخال را آغاز و به‌صورت جدی استحصال معادن اکتشاف شده و راه اندازی کارخانه‌های بالا دستی و پایین دستی معادن منطقه مورد اقدام قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به وسعت کار در چهار بخش فلزات، خاک صنعتی، سنگ آهن و فلزات قیمتی هم چون طلا و مس، سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای این پروژه کلان رقم بالایی بوده و این امر منجر به اشتغال پایدار جمع بیشتری ازبیکاران منطقه خواهد شد.

مدیر عامل شستا اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی مناسب منطقه برای راه اندازی واحدهای دامپروری بزرگ در تلاش برای راه اندازی واحدهای دامپروری صنعتی و همچنین احداث کارخانه های فرآوری تولیدات دامی و لبنی در این منطقه هستیم.

رضوانی فر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد تا سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای اجرای طرح‌های پیش بینی شده تا پایان نیمه اول سال آینده به نتیجه رسیده و بخشی از این سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: طبق هدف‌گذاری انجام شده حدود ۱۱۲ طرح تا پایان کار دولت تدبیر و امید و پیش از خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی  با اشاره به سرمایه‌گذاری در 15 طرح دامژروری صنعتی کشور گفت: در حالی سال مالی امسال را به پایان رساندیم که سود خالص شرکت اصلی شستا نسبت به سال مالی گذشته حدود سه و نیم برابر افزایش یافته است.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه برای سرمایه‌گذاری استعدادهای هر منطقه و حوزه‌های تخصصی هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا لحاظ می‌شود بیان کرد: حوزه فعالیت ما برای سرمایه‌گذاری، سودآور بودن، داشتن توجیه اقتصادی و قرار گرفتن در زنجیره ارزش است. 

وی گفت: علاوه بر سرمایه گذاری در دو بخش معادن و دامپروری خلخال با توجه به فعالیت کارخانه‌های تولید محصولات چوبی این شرکت در منطقه اسالم استان گیلان در صورت رسیدن به توافق در استان اردبیل آماده برای احیای کارخانه نئوپان و توسعه فعالیت‌های صنعتی این واحد نیز هستیم.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم خلخال و کوثر شستا رضوانی فر شرکت سرمایه گذاری سرمایه گذاری اشتغال پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد

 تفاهم‌نامه به منظور همکاری در جذب سرمایه گذاران و صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری در جهت بهره‌برداری از مزیت‌های صید و صیادی و ایجاد صنایع وابسته آن، ایجاد صنایع چوب، ایجاد کارخانه فرآوری نارگیل، ایجاد مرکز تجاری و بسته‌بندی چای در منطقه آزاد چابهار برای صادرات و صادرات مجدد به کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان، اوراسیا و قفقاز جنوبی، به امضای حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و آریاراتنه مارتین رئیس هیات سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا رسید.

توافق شد بزودی هیاتی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا برای بازدید، ارزیابی و سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد