Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه ژاپنی افزود که  انتشار این آب به دریا از اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی و پس از مدت ها تحقیقات دانشمندان انجام می شود. 

این تصمیم پس از سالها بحث در مورد چگونگی دفع مایعات شامل آب مورد استفاده برای خنک کردن نیروگاه برق فوکوشیما که در زمین لرزه و سونامی بزرگ سال ۲۰۱۱ میلادی بشدت آسیب دید ، گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین شبکه خبری نیکی ژاپن گزارش داد که رها سازی آب در دریا و یا تبخیر اقدامی نادرست است و بسیاری از ماهیگیران و محلی ها با آن مخالفت کرده اند. ضکن آنکه فعالان محیط زیست چنین کاری را نادرست عنوان کرده و باعث آلودگی آب دریا دانسته اند.

کره جنوبی که واردات غذاهای دریایی از این منطقه را ممنوع کرده بارها در مورد تاثیرات زیست محیطی چنین اقدامی ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس این گزارش ، دولت ژاپن بیش از سه سال است که در حال بررسی این موضوع است ، اما حالا ظاهرا تصمیم گرفته است برنامه رها سازی آب تصفیه شده نیروگاه به دریا را عملی کند.

هیات کارشناسان ژاپن در واکنش به انتقادها و مخالفت ها می گویند که رهاسازی این مایعات در دریا گزینه مناسبی است زیرا این روش در راکتورهای هسته ای معمولی نیز استفاده می شود.

به عقیده آنان، آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز استدلال می کند که آب تصفیه شده می تواند به آسانی با آب دریا رقیق شده و در اقیانوس آزاد شود. 

منابع آب تصفیه شده اکنون در یک هزار مخزن عظیم در سایت اتمی فوکوشیما نگهداری می شود ، جایی که راکتورهای اتمی تقریباً یک دهه پیش براثر سونامی ناشی از زمین لرزه فرو ریختند.

منبع: ژاپن تودی برچسب‌ها ژاپن سونامی پکن زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن سونامی پکن زلزله ژاپن سونامی پکن زلزله اخبار کنکور آب تصفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تکمیل خطوط و شبکه جمع آوری فاضلاب هم راستا با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب را مهم ارزیابی و تخصیص اعتبار برای اجرای آن را خواستار شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان امروز ( ۱۴ اردیبهشت ماه )در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان و شهروز شجاعی رئیس شرکت ساخت و توسعه خلیج فارس از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی دیگر از چالش های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظات پرواز یازده ساعته بمب افکن‌های اتمی روس در مرز آمریکا
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • سونامی لیست های انتخاباتی /خانه انقلاب هم کاندیداهایش را معرفی کرد +اسامی
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟