Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در روز جمعه ۲۵ مهر در ژنو گفت: «ما هنگامی می‌توانیم نظری درباره یک واکسن ابراز کنیم که نتایج کارآزمایی مرحله سوم یا نهایی آن مشخص شده باشد.

روسیه روز چهارشنبه از تایید شدن دومین واکسن ساخت این کشور برای کووید-۱۹ خبر داد و اعلام کرد واکسن سومی را هم در دست تایید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت واکسن تولید شده بوسیله مرکز ویروس‌شناسی و زیست‌فناوری دولتی وکتور که در زمان اتحاد شوروی آزمایشگاه پژوهشی سلاح‌های بیولوژیک بود، برای واکسنش مجوز موقت دریافت کرده است. مقامات روسی همچنین گفتند واکسن سومی تا ماه دسامبر (آذر) ممکن است تایید شود.

روسیه در ماه اوت (مرداد) نخستین کشوری بود که با وجود ابراز تردید دانشمندان و سیاستمداران غربی درباره سرعت تولید واکسن، واکسنی را برای کووید-۱۹ تایید کرد.

این واکسن به نام اسپوتنیک V پس از آزمایش در فقط ۷۶ نفر مجوز اضطراری موقت گرفت. دانشمندان روسی سپس یافته‌های مثبت بررسی‌های اولیه این واکسن را منتشر کرددند و کارآزمایی بالینی در مقیاس بزرگ یا مرحله سوم این واکسن را شروع کردند.

پوتین خطاب هیات دولت گفت که این کشور باید تولید واکسن‌ّ‌های اول و دوم را افزایش دهد.

روسیه تا به حال قراردادهایی برای فروش واکسن اسپوتنیک V به کشورهای دیگر از جمله برزیل، هند و مکزیک امضا کرده است.

مقامات روسی گفته‌اند نخستین مجموعه واکسن جدید به نام «اپی‌واک‌کرونا» (EpiVacCorona)  به زودی تولید خواهد شد.

این واکسن از قطعات پروتئین ویروسی تولید شده در آزمایشگاه به نام «آنتی‌ژن پپتیدی مصنوعی» استفاده می‌کند تا دستگاهع ایمنی را به دفاع از خودش در برابر کروناویروس تحریک کند.

روسیه هنوز داده‌های کارآزمایی‌های مرحله ابتدایی واکسن جدید را منتشر نکرده است، اما مقامات روسی می‌گویند این کارآزمایی‌های بی‌خطر بودن و تاثیربخش بودن آن را نشان داده‌اند. قرار است مرکز وکتور، سازنده این واکسن آزمایش آن در ۴۰۰۰ نفر را شروع کند. این واکسن در یک بررسی جداگانه در ۱۵۰ نفر بالای ۶۰ سال هم آزمایش خواهد شد.

این واکسن جدید نیز مانند اسپوتنیک V پس از تایید شدن وارد مرحله کارآزمایی‌های بالینی در مقیاس بزرگ یا مرحله سوم خواهد شد.

روسیه هم اکنون با بیش از ۱.۴ مورد عفونت با کروناویروس در رده چهارم جهان قرار دارد و شمار موارد روزانه عفونت در این کشور به بالاترین حد خود تا به حال رسیده است. بیش از ۲۳۰۰۰ نفر در روسیه به علت کووید-۱۹ درگذشته‌اند.

کد خبر 557771 برچسب‌ها كروناويروس روسیه واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس روسیه واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرآنلاین، شرکت آسترازنکا پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید ۱۹ تولید آن به عوارض جانبی نادر اما مرگبار منجر می شود، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرد.

مهر در گزارشی به نقل از ایندپندنت نوشت: قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904315

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی : بیمارستان‌های جنوب نوار غزه فقط برای ۳ روز سوخت دارند
  • رفح را ترک نمی کنیم/ اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد
  • همبرگر جیرجیرک برای مردم، استیک برّه برای «نخبگان» / با طراح «بردگی نوین جهانی» آشنا شوید+عکس و فیلم
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته