Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العهد نیوز»، این فراخوان خواهان برگزاری تظاهرات گسترده ای در برابر مقر حزب دموکرات کردستان عراق در مرکز بغداد در محکومیت اظهارات اخیرزیباری از مسئولان ارشد این حزب علیه الحشد الشعبی شده است.

در این فراخوان آمده است: ما هواداران و یاران الحشد الشعبی در قبال این اهانت سکوت نخواهیم کرد و روز شنبه در نزدیک میدان «التحریات» در منطقه «الکراده» که مقر حزب دموکرات کردستان عراق در آنجا قرار دارد، تظاهرات خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر «عادل الکرعاوی» سخنگوی رسمی «جنبش انصارالله الأوفیا» عراق از تصمیم سازمان «الحشد الشعبی» برای شکایت علیه زیباری و نیز برگزاری تظاهراتی اعتراض‌آمیز به خاطر اهانت وی به این سازمان خبر داده بود.

الکرعاوی تصریح کرده بود که سازمان الحشد الشعبی قصد شکایت قضایی علیه زیباری بعد از اهانت وی به این سازمان و خدشه وارد کردن به وجهه آن دارد.

وی گفته بود که هواداران و حامیان الحشد الشعبی آماده تظاهراتی گسترده در اعتراض به سخنان اهانت‌آمیز زیباری می‌شوند.

واکنش انتقادی مسئولان، سیاستمداران، شخصیت‌ها و گروههای مقاومت عراق به اهانت اخیر زیباری از دو روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

زیباری پیشتر در یک مصاحبه تلویزیونی با اهانت به نیروهای بسیج مردمی عراق مدعی شده بود که "حمله گروههای عراقی به پایگاه‌های آمریکا در اربیل به این دلیل است که آنها اقلیم کردستان را نزدیک [متحد] آمریکا می‌دانند و این گروهها همانطور که داعش به بغداد و اربیل حمله می‌کرد، به اینها حمله می‌کنند".

در پی اهانت زیباری به الحشد الشعبی، پارلمان عراق روز چهارشنبه شاهد تنش و درگیری لفظی گروهی از نمایندگان بود و این امر باعث شد که جلسه به زمان دیگری موکول شود.

"حسن الکعبی" معاون اول رییس پارلمان عراق در جلسه پارلمان از زیباری خواست که به خاطر اظهارات توهین‌آمیزش به الحشد الشعبی عذرخواهی کند.

«ابوآلاء الولائی» دبیرکل «گردان‌های سید الشهداء» (ع) عراق نیز در توئیتی سخنان اهانت‌آمیز زیباری را به شدت محکوم کرد.

در همین راستا، کاربران عراقی نیز با راه‌اندازی هشتکی در شبکه توییتر به طور گسترده اهانت زیباری به سازمان الحشد الشعبی را محکوم کردند که این هشتک در عراق ترند شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه همزمان با برگزاری جلسه شورای جنگ رژیم صهیونیستی در قلب شهر تل آویو در سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش‌ مشرق و به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه بار دیگر در منطقه «کریاه» در مرکز شهر تل آویو که مقرهای سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در آنجا قرار دارد، تظاهرات کردند.

آنها در این تظاهرات سیاست های کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفته و خواهان بسته شدن قرارداد مبادله اسیران فلسطینی با بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین شدند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان از آغاز عملیات طوفان الاقصی بارها علیه سیاست های کابینه تظاهرات کرده اند که به زد و خورد با پلیس و بازداشت شماری از آنها منجر شده است. آنها تاکید کرده اند که کابینه رژیم صهیونیستی به سرنوشت بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین بی توجهی می کند و آنها در اولویت تصمیم گیری های اعضای کابینه قرار ندارند.

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه