Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماسک پوشیدن مهم ترین، کم هزینه ترین و مطمئن راه جلوگیری از ابتلا به بیماری کروناست که کارآمدی اش ثابت شده است. خبرگزاری میزان – شیوع بیماری «کرونا» در حدود ۱۰ ماه گذشته، علاوه بر قربانی کردن بیش از یک میلیون نفر و مبتلا کردن بیش از ۳۷ میلیون نفر، تغییراتی عمده در سبک زندگی مردم سراسر جهان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تغذیه و پوشاک از جمله مواردی از سبک زندگی هستند که در پی شیوع این بیماری با تغییرات مهمی مواجه شدند.   ماسک پوشیدن مهم‌ترین تغییر در سبک زندگی است که نقش مهمی در حفظ سلامتی شخص و متوقف کردن جریان شیوع بیماری می‌شود.   به گزارش «فوربس و نیوز وایز»، پوشیدن ماسک در صورت همراه شدن با شست و شوی دست و رعایت حفظ فاصله اجتماعی، موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع کروناست.   این تمهید تا زمان تولید واکسن کرونا، تنها ابزار بازدارنده از ابتلای فرد به کروناست.   ماسک‌ها از ۲ طریق مانع ابتلا به کرونا می‌شوند؛ این ابزار ساده هم عموم مردم را از قرار گرفتن در معرض ویروس منتشر شده از ناقل بدون علامت حفظ می‌کند و هم فرد استفاده کننده را از مخاطرات موجود در محیط حفظ می‌کند.   پوشیدن این ابزار ساده بازدارنده در ماه‌های اخیر از طریق انتشار تحقیقات مختلف با موانع و شائبه‌های متعددی مواجه شد، اما در نهایت این نتایج حاصل شد:   - همه افراد به جز افراد زیر ۲ سال و افراد دارای مشکل تنفسی باید در مجامع عمومی از ماسک استفاده کنند.
- ماسک‌های پنبه‌ای و دارای قابلیت ثابت ماندن بهترین ماسک‌ها هستند.
- ماسک‌های چند لایه و دارای بافت منسجم بهتر از ماسک‌های یک لایه و دو لایه هستند.
- ماسک باید بینی و دهان را بپوشاند.
- ماسک‌های فیلتر دار ماسک‌های خوبی نیستند.
- قبل از پوشیدن ماسک دست خود را بشویید و پس از گذاشتن آن از دست زدن به ماسک خودداری کنید و تنها در صورتی به آن دست بزنید که ابتدا دستتان را شسته باشید.
- ماسک‌های قابل شست و شو را با آب داغ بشویید.
- برای اطمینان از کارآمدی ماسک، بعد از پوشیدن، شمع یا شعله کبریت روشن را فوت کنید؛ در صورتی که شعله خاموش شد، بدانید که ماسک شما موثر نیست.  بیشتر بخوانید:  استفاده از ماسک اجباری شد راز موفقیت کشور‌های پیروز در مبارزه با کرونا چیست؟ باید توجه داشته باشید که «شیلد» یا محافظ صورت به اندازه ماسک موثر نیست و نمی‌تواند شما را از ابتلا به این بیماری حفظ کند.   این در حالی است که ماسک‌ها می‌توانند تا ۹۹ درصد مانع رسیدن ویروس «کووید- ۱۹» به شخص استفاده کننده از ماسک شود.   پوشیدن ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تا حدی اهمیت دارد که شمار زیادی از کشورها، اقدام به تعیین جریمه‌های مالی سنگین برای ناقضان کرده اند که رقمی بین ۶۰ تا ۱۰۰۰ دلار را شامل می‌شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم

پس از ارائه مستندات توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی ورزنه و با تلاش‌های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهردار ورزنه، چادر سفید زنان این شهر ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ به شماره ۲۶۷۳ در فهرست میراث ناملموس ایران ثبت ملی شد.


پوشیدن چادر سفید زنان ورزنه دلایل تاریخی متعددی دارد، از جمله کشت پنبه مرغوب و وجود صنایع دستی کرباس بافی و سفره بافی و عوامل فرهنگی و دینی که اسلام به پوشیدن رنگ سفید سفارش کرده، علل پوشش چادر سفید این خطه است.


زنان شهر ورزنه معمولاً از پارچه‌های کرباس سفید برای دوخت چادر استفاده می‌کردند، اما اکنون بیشتر با استفاده از پارچه‌های کارخانه‌ای روی آورده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن