Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدعلی قهرمانی با اشاره به اینکه هفته تربیت بدنی و ورزش از فردا ۲۶ مهر آغاز می‌شود، گفت: کاروان مهربا نشاط در واقع حامل تجهیزات بادوام ورزشی است که برای نصب و استفاده در مدارس محروم و کم برخوردار در نظر گرفته شده است.

او اعتبار تامین این تجهیزات را بالغ بر۶۰۰ میلیون تومان ذکر و با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی مدارس استان فارس هم‌اینک ۲۴ صدم متر مربع برای هر دانش آموز و میانگین کشوری ۳۳ صدم درصد است، افزود: اداره نوسازی آموزش پرورش فارس با رویکرد افزایش سرانه فضای ورزشی به دنبال آن است تا سرانه را به ۲۷ صدم مترمربع افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی با اشاره به اینکه در فارس باید برای ۹۰۰ هزار دانش آموز فضای ورزشی در نظر داشته باشیم، عنوان کرد: این در حالی است که همه ساله به آمار دانش آموزان نیز افزوده می‌شود.

او با بیان اینکه براساس آمارها، ۲۱ در صد از نونهالان و نوجوانان چاق و یا اضافه وزن داشتند، گفت: برنامه‌ای با نام طرح کوچ برای نخستین بار اجرا خواهیم کرد تا بر اساس آن نیز کنترل وزن و چاقی دانش آموزان انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس چاقی و اضافه وزن را ناشی از کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانست و گفت: حدود ۵۹ در صد مردم ایران دچار این معضل هستند که این چاقی تبعاتی از جمله سکته مغزی، فشار خون، دیابت، آرتروز، کاهش طول عمر، پیری محض و حملات قلبی به دنبال دارد ضمن اینکه از نظر ریالی هم یک و نیم در صد از تولید ناخالص ملی هزینه درمان می‌شود.

قهرمانی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته است طرح کوچ (کنترل ورن و چاقی) را برای دانش آموزان در دو مرحله اجرا کند، گفت: این طرح ابتدا از هفته تربیت بدنی آغاز می‌شود و تا ۱۵ آبان ۹۹ همراه با مشاوره ادامه دارد و سپس در هفته سلامت غربالگری تمام میشود و امیدواریم با کاهش ۲۱ درصد آمار اعلام شده همراه باشیم ضمن اینکه آمار‌ها در دوران کرونایی که تحرک کمتر شده، افزایش یافته است.

او افزود: از اهداف دیگری که برای طرح کوچ داریم افزایش آگاهی والدین دانش آموزان برای سبک زندگی سالم و فعال است و اهداف دیگر هم کمک به مدیریت وزن خویش توسط دانش آموزان است تا به یک سبک زندگی ایده آل از نظر سلامت دست یابند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: برای بهبود وزن دانش آموزان لاغر سعی داریم با انجام مشاوره به ویژه در نوع تغذیه و با چاپ پوستر‌ها و برنامه‌های تغذیه در فضای اجتماعی به این دانش آموزان کمک کنیم.

قهرمانی گفت: برای طرح غربالگری دانش آموزان تجهیزاتی خریداری شده است ضمن اینکه با راه‌اندازی سامانه‌ای براساس آن مشخص می‌شود که میزان چاقی و یا لاغری دانش آموزان براساس سن چه مقدار است.

معاون آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: از دیگر طرح‌ها برای سلامتی دانش آموزان طرح مدرسه پویاست که در آن یک سری وسایل از جمله دیوار صخره نوردی برای محوطه‌های مدارس در نظر گرفته شده است ضمن اینکه در گذشته ۲۲ زمین چمن مصنوعی به بهره برداری رسیده و در هفته تربیت هم ۶ چمن دیگر هم در نواحی مختلف شیراز و ورزشگاه بعثت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاروان مهر با نشاط آموزش و پرورش فارس مدارس محروم هفته تربیت بدنی آموزش و پرورش دانش آموزان پرورش فارس تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی