Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه لبنانی به خشم مُهرهِ فلسطینیِ امارات از نزدیکی میان جنبش های فتح و حماس اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت که «محمد دحلان» یکی از رهبران جدا شده جنبش فتح فلسطین در مسیر توافقات اخیر میان جنبش های فتح و حماس سنگ اندازی می کند.

بیشتر بخوانید: هنیه: اسرائیل جای پای نظامی-اقتصادی در مناطق نزدیک ایران می‌خواهد

در این گزارش آمده است: دحلان از روابط مستحکم خود با سرویس اطلاعات مصر سوء استفاده کرده و در مسیر توافقات جنبش های فلسطینی سنگ اندازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حماس: مسکو میزبان نشست گروه‌های فلسطینی خواهد بود

در ادامه این گزارش نوشته شده است: این روابط باعث شده تا بر جنبش های فتح و حماس اعمال فشار انجام بگیرد چرا که دحلال می ترسد وی و جریان متبوعش از روند سیاسی فلسطین کنار گذاشته شوند.

روزنامه الاخبار در ادامه گزارش داد: نشست اخیر دبیران کل گروه های فلسطینی و توافق آنها بر سر برگزاری انتخابات سراسری، همه و همه باعث برانگیخته شدن خشم دحلان شده چرا که فکر می کرد قرار است جای محمود عباس را در ریاست تشکیلات خودگردان بگیرد.

بیشتر بخوانید: قدرانی جنبش حماس از بیانیه وحدت محور کمیته مرکزی جنبش فتح

منابع فلسطینی آگاه اعلام کرده اند که دحلال تلاش های زیادی برای ممانعت از تحقق آشتی ملی فلسطین به کار گرفته است و همین مسأله باعث شده تا مصری ها نسبت به گروه های فلسطینی و برگزاری نشست دبیران کل در جایی غیر از قاهره بدبین شوند.

دحلان همچنین به دلیل روابط گسترده ای که با مقامات اماراتی دارد به مهره فلسطینی امارات نیز شناخته می شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ محمد دحلان جنبش فتح حماس فلسطین امارات محمود عباس جنبش های فتح و حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم

سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس می‌گوید که فشار آمریکا بر این جنبش «هیچ ارزشی ندارد» و تاکید کرد هرگونه توافق برای آزادی اسرای صهیونیست باید شامل پایان دادن به جنگ غزه و آتش‌بس دائمی باشد.

به گزارش رویترز، ساعاتی پیش آمریکا به همراه ۱۷ کشور دیگر در بیانیه‌ای مشترک از حماس خواستند که توافق آتش‌بس را بپذیرد. یک مقام ارشد دولت جو بایدن در این خصوص مدعی شد که یک توافق آتش‌بس روی میز است و اکثر درخواست‌های حماس مثل بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و برقراری آتش‌بس فوری و طولانی مدت را فراهم می‌کند. 

در طول بیش از ۲۰۰ روز جنگ در غزه، آتش‌بس فقط به مدت یک هفته برقرار شده است. طی این آتش‌بس که در ماه نوامبر اعلام شد، حماس بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست را با حدود سه برابر اسرای فلسطینی مبادله کرد.

حماس از پایان ژانویه چارچوب جدیدی برای توافق مطرح کرده که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه و دائمی بودن آتش‌بس است. حماس همچنین به ارتش صهیونیست هشدار داده تمامی نیرو‌های خود را از نوار غزه خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه