Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:04:56 GMT

افزایش ۱میلیون و ۲۰۰هزار تومانی قیمت سکه

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۱۳۱۹

افزایش ۱میلیون و ۲۰۰هزار تومانی قیمت سکه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت قیمت هر اونس طلای جهانی به متوسط حدود ۳۰ دلار کاهش داشته است و از ۱۹۳۱ دلار به ۱۹۰۱ دلار رسیده است. انتظار می‌رود که با کاهش ۳۰ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت‌ سکه و طلا در داخل نیز کاهش پیدا کند؛ اما برخلاف انتظار، باتوجه افزایش نرخ ارزی که در طول یک هفته اخیر رخ داد، سبب شد که همچنان شاهد صعودی پیش رفتن قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد به دنبال افزایش نرخ ارز، قیمت‌ سکه و طلا نیز افزایشی بوده است؛ بطوریکه قیمت هر قطعه سکه در پایان هفته، به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده که تنها به دلیل افزایش نرخ ارز بوده است. چنانچه قیمت جهانی طلا هم در طول این هفته افزایشی بود، طبیعتا قیمت‌ها بیشتر افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: از سوی دیگر، در طول این هفته تقاضا برای خرید سکه و همچنین طلا در بازار وجود داشت و سبب شد که قیمت سکه باتوجه به عدم تعادل و تناسب عرضه و تقاضا دارای حباب شود. این در حالی است که قیمت طلا بدون حباب دادوستد شده است. 

کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات قیمتی در طول یک هفته اخیر، گفت: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم با افزایش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت از ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم سکه نیز با ۷۰۰ هزار تومان افزایش از هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی به شش میلیون تومان و سکه‌های یک گرمی با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی به سه میلیون تومان رسیده‌اند.  

این مقام صنفی تصریح کرد: تمامی قطعات سکه، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب هستند. در حال حاضر هر قطعه سکه‌ طرح جدید، یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان حباب دارد  که حدودا ۳۵۰ هزار تومان در طول هفته اخیر بر آن افزوده شده است، چراکه حباب سکه در ابتدای هفته حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.  

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با ۲۷۰ هزار تومان افزایش در طول هفته به شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. علاوه براین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر یک میلیون و ۴۹۲ هزار تومان قیمت دارد. همانطور که اشاره شد آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز ۱۹۰۱ دلار است.

پربیننده ترین قیمت دلار طلا بار دیگر جهش کرد/ تکانه‌های پیش از انتخابات بازار فلزات گرانبها قیمت دلار امروز چند؟ (۹۹/۷/۲۴) آخرین قیمت سکه چند؟ (۹۹/۷/۲۴) استقامت طلا در برابر روند نزولی/ صعود جزیی فلزات گرانبها علیرغم افزایش شاخص دلار آمریکا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اونس طلا نرخ ارز قیمت دلار قیمت سکه سکه طلا قیمت طلا سکه طرح قدیم قیمت جهانی طلا بازار طلا طلا و ارز محمد کشتی آرای سکه طلا خرید طلا پیش بینی قیمت طلا بازار سکه حباب سکه سکه طرح جدید خرید سکه نیم سکه ربع سکه قیمت لحظه ای سکه سکه امامی گرم طلا افزایش قیمت سکه قیمت لحظه ای طلا سکه یک گرمی سکه تمام آخرین قیمت سکه آخرین قیمت طلا پیش بینی قیمت سکه کاهش قیمت سکه قیمت گرم طلا طلای 18 عیار طلا و سکه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هزار تومان افزایش ۳۵۰ هزار تومان هزار تومان هزار تومانی یک میلیون قطعه سکه قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • قیمت طلا افزایش یافت